Amaç: Bu
çalışma ebelik birinci sınıf öğrencilerinin ilk klinik deneyim başlangıcı ve sonunda
yaşadıkları klinik stres düzeyleri, durumluluk-sürekli kaygı düzeyleri ve
etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla yürütüldü. Yöntem: Tanımlayıcı
ve analitik desende yürütülen çalışma, bir
kamu üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümü birinci sınıf
öğrencileri (75) çalışmanın evrenin oluşturdu. Çalışmada örneklem seçimine
gidilmedi ve çalışmaya katılmayı kabul eden 70 öğrenci çalışmanın örneklemini
oluşturdu (Katılma Oranı: %93).
Veriler, “Kişisel Bilgi Formu”, “Klinik Stres Anketi”, “Durumluluk-Sürekli
Kaygı Envanteri” ile toplandı. Bulgular:
Çalışmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamasının 18,92±1.04 olduğu belirlendi.
Ebelik öğrencilerinin ilk klinik uygulama başlangıcında yaşadıkları stres
düzeyleri, sonrasına göre anlamlı olarak yüksek bulunurken, klinik uygulama başlangıcı
ve sonrasında en fazla stresin mücadele alt boyutunda yaşandığı belirlendi.
Bununla birlikte öğrencilerin bildirdiği stres faktörleri arasında hastaya
zarar verme korkusu ve klinik hekim-hemşirelerinin tutumları ilk sıralarda yer
aldığı saptandı. Klinik uygulama başlangıcı öğrencilerin durumluluk-sürekli
kaygı puan ortalamaları klinik uygulama sonrasına göre anlamlı olarak yüksek
bulundu. Ebelik bölümünü isteyerek seçen öğrencilerin durumluluk kaygı
düzeyleri ve sağlık meslek lisesi mezunu olan öğrencilerin stres düzeyleri ve
durumluluk kaygı düzeyleri anlamlı olarak düşük bulundu. Sonuç: Öğrencilerin
durumluluk-sürekli kaygı ve stres düzeyleri ilk klinik deneyim sırasında
yükselirken, klinik deneyim artıkça kaygı ve stres düzeylerinin azaldığı
belirlendi.
Objective: This
study is conducted to determine the factors affecting the anxiety and stress
levels of first year midwifery students begining and after their first clinical
experience . Method: This
descriptive and analytical study used a popultaion of 75 students studying in
the first grade of the midwifery department of the Health Sciences Faculty of a
public university. Sample selection was not made in the study, and 70 students
who agreed to participate in the study constituted the sample of the study (participation rate: 93%). The data were
collected by "Personal Information Form", "Clinical Stress
Questionnaire", "State-Trait Anxiety Inventory".Findings:
The average age of students participating in the study was determined as 18.92
± 1.04. The levels of stress begining the first clinical applications of
midwifery students were higher than later. Among the stress factors reported by
the students were the fear of harm to the patient and the attitudes of the
clinical physician-nurses. The state of the state-trait anxiety scores of the
clinical application order was found to be significantly higher than that of
the post clinical application. The state anxiety levels of students who
voluntarily selected midwifery department and the stress level and state
anxiety levels of students graduated from health vocational high school were
found to be significantly lower. Result: It
has been found that, the state-trait anxiety and stress levels of the students
rise begining their first clinical experience. Additionally, as the stundets’
clinical experience increase, their stress levels decrease.
Subjects | Health Care Administration |
---|---|
Journal Section | RESEARCH ARTICLE |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 3 |