İngilizce öğretimle karşılaştırıldığında Türkiye’deki bazı üniversitelerin İslâmî
ilimleri Arap diliyle öğretime (Arapça İlahiyat Programı) başlamasının üzerinden uzun
bir süre geçmemiş olmasına rağmen Arapçayla öğretimin belli bir mesafe kat ettiğini
söylemek mümkündür. Ne var ki, bu yeni deneyimin geliştirilip olgunlaştırılması için
üzerinde çalışılıp değerlendirilmesi gerekmektedir.
Türkiye’deki ilahiyat/İslâmî ilimler fakültelerinde dinî ilimlerin Arap diliyle öğretim
tecrübesini hadis programı örneğinden hareketle incelemeyi amaçlayan bu çalışmada
önce söz konusu fakültelerin tarihi ve Arap diliyle öğretim yapanları hakkında kısa bilgi
verilmiş sonra bunların hadis programları ile takip edilen ders kitapları takdim
edilmiştir. Ardından biri öğrenciler diğeri de hadis derslerini Arapça okutan öğretim
elemanlarıyla yapılan iki anketin sonuçları ile yine öğretim elemanlarının söz konusu
eğitimin problemleri, gerek yöneticiler gerekse derse giren hocaların ve öğrencilerin
karşılaştıkları zorluklar ve bunları aşma konusundaki önerileri sunulduktan sonra her
iki anket ayrı ayrı ele alınıp değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonunda ulaşılan sonuç ve
tekliflere yer verilmiştir.
Primary Language | Arabic |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 14 Issue: 1 |