Year 2019,
Volume: 4 Issue: 3, 156 - 167, 25.12.2019
Mehmet Tanrıverdi
,
M. Arif Gürel
References
- [1] Çulpan, C., Türk Taş Köprüleri, Ortaçağdan Osmanlı Devri Sonuna Kadar, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, 2002.
- [2] İlter, F., Osmanlılara Kadar Anadolu Türk Köprüleri. Karayolları Genel Müdürlüğü, Yayın No:244, Ankara, 1978.
- [3] Heyman, J., The Masonry Arch, Ellis Horwood Limited, England, 1982.
- [4] Page, J., Masonry Arch Bridges, State of the Art Review, Transport Research Laboratory, Department of Transport, England, 1993.
- [5] Proske, D., and Gelder, P. V., Safety of Historical Stone Arch Bridges, Springer-Verlag Berlin, Germany, 2009.
- [6] Miser,H. D., Trimble,K. W. And Paige, S., The Rainbow Bridge, Utah, Geographical Review, American Geograpfical Society, 13: 4, (1923), 518-531.
- [7] M. P., Burke, Bridge Design and The "Bridge Aesthetics Bibliography", Journal of Structural Engineering, ASCE, 115: 4, (1989), 883-899.
- [8] C., O'connor, Development in Roman Stone Arch Bridges, Endeavour, New Series, 18: 4, (1994), 158-163.
- [9] P., Clemente, A., Occhiuzzi, and A., Raithel, Limit Behavior of Stone Arch Bridges, Journal of Structural Engineering, ASCE, 121: 7, (1995), 1045-1050.
- [10] T., E., Boothby, D. E., Domalic, and V. A., Dalal, Service Load Response of Masonry Arch Bridges, Journal of Structural Engineering, ASCE, 124: 1, (1998), 17-23.
- [11] P., Clemente, Introduction to Dynamics of Stone Arches, Earthquake Engineering and Structural Dynamics, 27, (1998), 513-522.
- [12] A., Brencich, and R., Morbiducci, Masonry Arches: Historical Rules and Modern Mechanics, International Journal of Architectural Heritage, 1, (2007), 165-189.
- [13] A., Ural, Ş., Oruç, A., Doğangün, ve Ö. İ., Tuluk, Turkish Historical Arch Bridges and Their Deteriorations and Failures, Engineering Failure Analysis, 15, (2008), 43-53.
- [14] M.-C., Tang, The Art of Arches, Structure and Infrastructure Engineering, (2014), 1-7.
- [15] P., Clemente, and F., Saitta, Analysis of No-Tension Material Arch Bridges with Finite Compression Strength, Journal of Structural Engineering, ASCE, 143: 1, (2017), 1-10.
- [16] H. A., Akca, Çelik Kemer Köprülerin Sonlu Elemanlar Programı İle Modellenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı, Ankara, 2009.
- [17] R., Rezaei, Shirzad, Beton Kemer Köprü Modellenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı, Ankara, 2010.
- [18] M., Kurt, Tarihi Taş Kemer Köprülerin Dinamik Davranışlarının Deneysel ve Sonlu Elemanlar Yöntemiyle Belirlenmesi, On dokuz Mayıs Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı, Samsun, 2016.
- [19] T., Uçar, G., Şakar, Kemerlerin Statik Analizi İçin Basitleştirilmiş Bir Yaklaşım, Dumlupınar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 24: 37, 2011.
- [20] R., G., Drysdale, A., A., Hamid, and L., R., Baker, Masonry Structures Behavior and Design, Prentice-Hall. Inc. (1994), 784.
- [21] S., Huerta, Galileo was Wrong: The Geometrical Design of Masonry Arches Nexus Network Journal, 8:2, (2006), 25-52.
- [22] Url-1 (2019), https://www.britannica.com/technology/bridge-engineering.
- [23] Url-19 (2019), https://www.tylin.com/en/projects/hoover_dam_bypass_bridge
- [24] Url-22 (2019), http://www.paramount-roll.com/photos/?p=46
- [25] Url-24 (2019), http://www.highestbridges.com/wiki/index.php?title=Tamina_Bridge
- [26] Url-27 (2019),http://www.highestbridges.com/wiki/index.php?title=File:Daxiaojing_Bridge 20180519.jpg
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE KEMER KÖPRÜLER
Year 2019,
Volume: 4 Issue: 3, 156 - 167, 25.12.2019
Mehmet Tanrıverdi
,
M. Arif Gürel
Abstract
Köprüler ulaşım sistemleri üzerindeki hayati
yapılardır. Farklı köprü türleri olup, kemer köprüler bunların en eskisidir. Bu
çalışmada kemer köprülerin geçmişten günümüze gelişimi ve geleceği ortaya
konulmaya çalışılmıştır. Giriş kısmında çalışmada yapılacaklar özetlenmiş,
ikinci bölümde çalışmanın konusu ile ilgili daha önce yapılan çalışmalar ele
alınmıştır. Üçüncü bölümde kemerin tanımı verilip eksenlerine ve malzemelerine
göre kemer köprüler incelenmiştir. Ayrıca kemer köprülerin avantaj ve
dezavantajları üzerinde durulmuş, günümüzde yaygın olarak kullanılan kemer
köprü yapım tekniklerinden olan "konsol uzatımı" yöntemi ele
alınmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar ve öneriler son bölümde
sunulmuştur.
References
- [1] Çulpan, C., Türk Taş Köprüleri, Ortaçağdan Osmanlı Devri Sonuna Kadar, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, 2002.
- [2] İlter, F., Osmanlılara Kadar Anadolu Türk Köprüleri. Karayolları Genel Müdürlüğü, Yayın No:244, Ankara, 1978.
- [3] Heyman, J., The Masonry Arch, Ellis Horwood Limited, England, 1982.
- [4] Page, J., Masonry Arch Bridges, State of the Art Review, Transport Research Laboratory, Department of Transport, England, 1993.
- [5] Proske, D., and Gelder, P. V., Safety of Historical Stone Arch Bridges, Springer-Verlag Berlin, Germany, 2009.
- [6] Miser,H. D., Trimble,K. W. And Paige, S., The Rainbow Bridge, Utah, Geographical Review, American Geograpfical Society, 13: 4, (1923), 518-531.
- [7] M. P., Burke, Bridge Design and The "Bridge Aesthetics Bibliography", Journal of Structural Engineering, ASCE, 115: 4, (1989), 883-899.
- [8] C., O'connor, Development in Roman Stone Arch Bridges, Endeavour, New Series, 18: 4, (1994), 158-163.
- [9] P., Clemente, A., Occhiuzzi, and A., Raithel, Limit Behavior of Stone Arch Bridges, Journal of Structural Engineering, ASCE, 121: 7, (1995), 1045-1050.
- [10] T., E., Boothby, D. E., Domalic, and V. A., Dalal, Service Load Response of Masonry Arch Bridges, Journal of Structural Engineering, ASCE, 124: 1, (1998), 17-23.
- [11] P., Clemente, Introduction to Dynamics of Stone Arches, Earthquake Engineering and Structural Dynamics, 27, (1998), 513-522.
- [12] A., Brencich, and R., Morbiducci, Masonry Arches: Historical Rules and Modern Mechanics, International Journal of Architectural Heritage, 1, (2007), 165-189.
- [13] A., Ural, Ş., Oruç, A., Doğangün, ve Ö. İ., Tuluk, Turkish Historical Arch Bridges and Their Deteriorations and Failures, Engineering Failure Analysis, 15, (2008), 43-53.
- [14] M.-C., Tang, The Art of Arches, Structure and Infrastructure Engineering, (2014), 1-7.
- [15] P., Clemente, and F., Saitta, Analysis of No-Tension Material Arch Bridges with Finite Compression Strength, Journal of Structural Engineering, ASCE, 143: 1, (2017), 1-10.
- [16] H. A., Akca, Çelik Kemer Köprülerin Sonlu Elemanlar Programı İle Modellenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı, Ankara, 2009.
- [17] R., Rezaei, Shirzad, Beton Kemer Köprü Modellenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı, Ankara, 2010.
- [18] M., Kurt, Tarihi Taş Kemer Köprülerin Dinamik Davranışlarının Deneysel ve Sonlu Elemanlar Yöntemiyle Belirlenmesi, On dokuz Mayıs Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı, Samsun, 2016.
- [19] T., Uçar, G., Şakar, Kemerlerin Statik Analizi İçin Basitleştirilmiş Bir Yaklaşım, Dumlupınar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 24: 37, 2011.
- [20] R., G., Drysdale, A., A., Hamid, and L., R., Baker, Masonry Structures Behavior and Design, Prentice-Hall. Inc. (1994), 784.
- [21] S., Huerta, Galileo was Wrong: The Geometrical Design of Masonry Arches Nexus Network Journal, 8:2, (2006), 25-52.
- [22] Url-1 (2019), https://www.britannica.com/technology/bridge-engineering.
- [23] Url-19 (2019), https://www.tylin.com/en/projects/hoover_dam_bypass_bridge
- [24] Url-22 (2019), http://www.paramount-roll.com/photos/?p=46
- [25] Url-24 (2019), http://www.highestbridges.com/wiki/index.php?title=Tamina_Bridge
- [26] Url-27 (2019),http://www.highestbridges.com/wiki/index.php?title=File:Daxiaojing_Bridge 20180519.jpg