Bu araştırmanın amacı açık uçlu başarı testi ile
aynı testten yola çıkarak hazırlanan çoktan seçmeli başarı testini psikometrik
özellikleri ve öğrenci performansı açısından karşılaştırmaktır. Bu amaçla
ilkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler programlarında yer alan iki
ünite kapsamında geliştirilen açık uçlu maddelerden oluşan testler
dönüştürülerek çoktan seçmeli versiyonları oluşturulmuştur. Her ders için açık
uçlu test ile çoktan seçmeli test madde güçlük, madde ayırıcılık, güvenirlik,
öğrenci performansı ve bilişsel alan basamakları açısından karşılaştırılmıştır.
Araştırmanın verileri 2016-2017 eğitim öğretim
yılında Samsun ilinde öğrenim gören 5. Sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür.
Araştırma sonuçları aynı üniteye yönelik olarak geliştirilen farklı
formatlardaki testler arasında madde güçlük, madde ayırıcılık, öğrenci
performansı, cinsiyet açısından anlamlı farklılık olduğunu göstermektedir.
This study aimed to
compare open-ended questions test and modified test based on multiple-choice
questions in terms of psychometric features and student performance. Multiple-choice
items tests were modified from open-ended items tests which were developed
towards two units in 4th grade Science and Social Sciences lessons. Open-ended
questions tests and multiple-choice questions tests for each lesson were
compared in terms of item difficulty, item discrimination, reliability, student
performance and cognitive levels. The research data was obtained from 5th grade
secondary school students who study in Samsun at 2016-2017 academic year. The research
results show that there were significant differences between different tests’
formats according to item difficulty, item discrimination, students’ performance,
and gender.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 34 Issue: 1 |