Bu çalışmanın amacı; Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatım becerilerini geliştirmede ters-yüz edilmiş öğrenme yönteminin etkili olup olmadığını, varsa bu etkinin boyutunu belirlemektir. Bu doğrultuda, bir devlet üniversitesinin Türkçe eğitimi anabilim dalında eğitim gören 1. sınıf öğrencileri arasından gönüllülük esasına dayalı olarak 35’er öğrencilik deney ve kontrol grupları belirlenerek deneysel bir çalışma yapılmıştır. Kontrol grubuna, sınıf içinde yüz yüze ders anlatılmış daha sonra belirlenen uygulamalar ödev olarak verilmiştir. Deney grubunda ise konular videoya kaydedilerek internet ortamına yüklenmiş, öğrencilerin derse gelmeden bunları izlemesi sağlanmıştır. Sınıf içi zaman ise tamamen uygulamaya ayrılmıştır. Çalışmada hem nicel hem de nitel veriler toplanmıştır. Nicel veriler araştırmanın temelini oluştururken nitel veriler bunu desteklemek amacıyla kullanılmıştır. Bu nedenle çalışma için gömülü karma yöntem seçilmiştir. Nicel veriler için dönemin başında ve sonunda bilgilendirici ve öyküleyici metin türlerinden örnekler alınmıştır. Yapılan ölçümlerde deney grubu öğrencilerinin iki metin türünde de kontrol grubuna göre anlamlı farklılık yaratacak düzeyde geliştiği belirlenmiştir. Nitel boyut için ise her hafta deney grubundan üç, kontrol grubundan üç öğrenci olmak üzere toplam altı öğrencinin yazma süreçleri kamera ile kayıt altına alınarak analiz edilmiştir. Çalışmada nicel ve nitel verilerin analizleriyle ulaşılan sonuçlar, ters-yüz edilmiş öğrenme yönteminin Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatım becerilerini geliştirmede etkili olduğunu ortaya koymuştur. Bu bağlamda, ters-yüz edilmiş öğrenme yönteminin kullanımına yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur.
Ters-yüz edilmiş öğrenme eğitimde teknoloji kullanımı Türkçe eğitimi yazma eğitimi gömülü karma yöntem
The purpose of this study is to determine whether flipped learning contributes to the development of preservice Turkish teachers’ written expression skills and, if it does, the extent of this contribution. To this end, first-year students attending the Turkish teaching department in a public university in Turkey were allocated to an experimental or a control group (35 students in each) on a volunteer basis, and an experimental study was conducted. In this study, the embedded mixed-research method was selected. In order to collect the quantitative data, samples of informative and narrative texts were used at the beginning and at the end of the term. The analyses revealed that the students in the experimental group demonstrated significantly higher development in the case of both types of texts than the control group students. In order to collect the qualitative data, three students from the experimental group and three students from the control group were selected, whose writing processes were video recorded and then analyzed each week. The findings obtained from the analysis of both the quantitative and the qualitative data revealed that flipped learning is highly effective in terms of developing preservice Turkish teachers’ written expression skills.
Flipped learning technology in education Turkish teaching writing skills embedded mixed method
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 34 Issue: 4 |