Research Article
BibTex RIS Cite

Ters-Yüz Edilmiş Öğrenme Yöntemiyle Yazılı Anlatım Becerilerinin Geliştirilmesi: Bir Gömülü Karma Yöntem Çalışması

Year 2019, Volume: 34 Issue: 4, 1075 - 1091, 31.10.2019

Abstract

Bu çalışmanın amacı; Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatım becerilerini geliştirmede ters-yüz edilmiş öğrenme yönteminin etkili olup olmadığını, varsa bu etkinin boyutunu belirlemektir. Bu doğrultuda, bir devlet üniversitesinin Türkçe eğitimi anabilim dalında eğitim gören 1. sınıf öğrencileri arasından gönüllülük esasına dayalı olarak 35’er öğrencilik deney ve kontrol grupları belirlenerek deneysel bir çalışma yapılmıştır. Kontrol grubuna, sınıf içinde yüz yüze ders anlatılmış daha sonra belirlenen uygulamalar ödev olarak verilmiştir. Deney grubunda ise konular videoya kaydedilerek internet ortamına yüklenmiş, öğrencilerin derse gelmeden bunları izlemesi sağlanmıştır. Sınıf içi zaman ise tamamen uygulamaya ayrılmıştır. Çalışmada hem nicel hem de nitel veriler toplanmıştır. Nicel veriler araştırmanın temelini oluştururken nitel veriler bunu desteklemek amacıyla kullanılmıştır. Bu nedenle çalışma için gömülü karma yöntem seçilmiştir. Nicel veriler için dönemin başında ve sonunda bilgilendirici ve öyküleyici metin türlerinden örnekler alınmıştır. Yapılan ölçümlerde deney grubu öğrencilerinin iki metin türünde de kontrol grubuna göre anlamlı farklılık yaratacak düzeyde geliştiği belirlenmiştir. Nitel boyut için ise her hafta deney grubundan üç, kontrol grubundan üç öğrenci olmak üzere toplam altı öğrencinin yazma süreçleri kamera ile kayıt altına alınarak analiz edilmiştir. Çalışmada nicel ve nitel verilerin analizleriyle ulaşılan sonuçlar, ters-yüz edilmiş öğrenme yönteminin Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatım becerilerini geliştirmede etkili olduğunu ortaya koymuştur. Bu bağlamda, ters-yüz edilmiş öğrenme yönteminin kullanımına yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur.

References

  • Abeysekera, L. & Dawson, P. (2015). Motivation and cognitive load in the flipped classroom: Definition, rationale and a call for research. Higher Education Research & Development, 34(1), 1-14. doi: 10.1080/07294360.2014.934336
  • Ahmed, M. A. E. A. S. (2016). The effect of a flipping classroom on writing skill in English as a foreign language and students’ attitude towards flipping. US-China Foreign Language, 14(2), 98-114. doi: 10.17265/1539-8080/2016.02.003
  • Aksu, Ö (2015). 4+1 planlı yazma ve değerlendirme modelinin ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin performans görevlerini hazırlamalarına etkisi (Master Thesis). Abant İzzet Baysal University, Institute of Social Sciences, Bolu.
  • Allen, D., & Tanner, K. (2006). Rubrics: Tools for making learning goals and evaluation criteria explicit for both teachers and learners. CBE-Life Sciences Education, 5(3), 197-203. https://doi.org/10.1187/cbe.06-06-0168
  • Alsancak Sırakaya, D. (2015). Tersyüz sınıf modelinin akademik başarı, öz-yönetimli öğrenme hazırbulunuşluğu ve motivasyon üzerine etkisi (Doctoral Dissertation). Gazi University, Institute of Educational Sciences, Ankara.
  • Bağcı, H. (2007). Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatıma ve yazılı anlatım derslerine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi, 21(Spring), 29-61.
  • Bağcı, H. (2010). Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatım yeterlilik düzeyleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 45-68.
  • Baranovic, K. (2013). Flipping the first-year composition classroom: Slouching toward the pedagogically hip (Doctoral Dissertation). Southeast Missouri State University, Missouri.
  • Başal, A. (2012). The Use of flipped classroom in foreign language teaching. In Zeki Karakaya (Ed.) 3rd Black Sea ELT Conference Book of Proceedings, (pp. 8-12) Samsun: Ondokuz Mayıs University.
  • Başal, A. (2015). The implementation of a flipped classroom in foreign language teaching. Turkish Online Journal of Distance Education, 16(4), 28-37.
  • Batar, M. ve Aydın, İ. S. (2014). Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatım öz yeterlik inançlarının değerlendirilmesi. International Journal of Language Academy, 2(4), 579-598.
  • Bergmann, J. & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. Virginia: International Society for Technology in Education.
  • Bersin, J. (2004). The blended learning book: Best practices, proven methodologies, and lessons learned. USA: John Wiley & Sons.
  • Bishop, J.L. & Verleger, M.A. (2013). The flipped classroom: A survey of the research. Proceedings of the ASEE National Conference, Atlanta, GA pp. 1-18.
  • Creswell, J.W. (2012). Educational research: planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (4th Edition). New Jersey: Pearson.
  • Çamurcu, D. (2011). Yüksek öğrenimine yeni başlayan Türkçe eğitimi bölümü öğrencilerinin yazma becerilerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 29, 503-518.
  • Çetin Köroğlu, Z. (2015). The effects of flipped instruction on pre - service English language teachers' speaking skills development (Doctoral Dissertation). Gazi University, Institute of Educational Sciences, Ankara.
  • Doğan, Y. (2003). Türkçe öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin okuma ve yazma becerileri. Türklük Bilimi Araştırmaları, 13(13).
  • Ekmekçi E. (2014). Flipped writing class model with a focus on blended learning (Doctoral Dissertation). Gazi University, Institute of Educational Sciences, Ankara.
  • Farah M. (2014). The impact of using flipped classroom instruction on the writing performance of twelfth grade female Emirati students in the Applied Technology High School Emirate (Doctoral Dissertation). The British University, Dubai.
  • Ferris, S. P. & Wilder, H. (2006). Uses and potentials of wikis in the classroom. Innovate: Journal of Online Education, 2(5).
  • Flower, L., & Hayes, J. R. (1981). A cognitive process theory of writing. College composition and communication, 32(4), 365-387.
  • Gross, A. L. (2014). The flipped classroom: Shakespeare in the English classroom (Master Thesis). North Dakota State University, Fargo.
  • Güneş, F. (2010). Öğrencilerde ekran okuma ve ekranik düşünme. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(14), 1-20.
  • Han, Y. J. (2015). Successfully flipping the ESL classroom for learner autonomy. NYS TESOL Journal, 2(1), 98-109.
  • Hantla, B. F. (2014). The effects of flipping the classroom on specific aspects of critical thinking in a Christian college: A quasi-experimental, mixed-methods study (Doctoral Dissertation). Southeastern Baptist Theological Seminary, Wake Forest, North Carolina.
  • Hung, H.T. (2014): Flipping the classroom for English language learners to foster active learning, Computer Assisted Language Learning, 28(1), 81-96. doi: 10.1080/09588221.2014.967701
  • Hyland, K. (2003). Genre-based pedagogies: A social response to process. Journal of Second Language Writing, 12(1), 17-29.
  • İşeri, K. ve Ünal E. (2012). Türkçe öğretmen adaylarının yazma kaygı durumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 67 – 76.
  • Kang, N. H. (2015). The comparison between regular and flipped classrooms for EFL Korean adult learners. Multimedia-Assisted Language Learning, 18(3), 41-72.
  • Karatay, H. (2011). 4+1 planlı yazma ve değerlendirme modelinin öğretmen adaylarının yazılı anlatım tutumlarını ve yazma becerilerini geliştirmeye etkisi. Electronic Turkish Studies, 6(3), 1029-1047.
  • Karatosun, S. (2014). Planlı yazma ve değerlendirme modelinin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin kompozisyon yazma becerilerini geliştirmeye etkisi (Master Thesis) Mustafa Kemal University, Institute of Social Sciences, Hatay.
  • Marshall, H.W. (2013). Three reasons to flip your classroom. TESOL Connections – February. http://newsmanager.commpartners.com/tesolc/issues/2014-02-01/2.html
  • Maxwell, J. (1992). Understanding and validity in qualitative research. Harvard Educational Review, 62(3), 279-301. doi: 10.17763/haer.62.3.8323320856251826
  • Moran, C.M. (2014). Changing Paradigms: A Mixed Methods Study of Flipping the English Language Arts Classroom (Doctoral Dissertation). Graduate Faculty of North Carolina State University, Raleigh.
  • Nicolosi, A. (2012). Grammar lessons with the flipped classroom method. In Zeki Karakaya (Ed.) 3rd Black Sea ELT Conference Book of Proceedings, (pp. 13-18) Samsun: Ondokuz Mayıs University.
  • Özdemir, N. H. ve Erdem, İ. (2011). Türkçe öğretmeni adaylarının yazma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4(2), 102-129.
  • Özsoy, S. ve Özsoy, G. (2013). Eğitim araştırmalarında etki büyüklüğü raporlanması. İlköğretim Online, 12(2). 334-346.
  • Pallant, J. (2007). SPSS survival manual, 3rd. Edition. Sydney: McGrath Hill.
  • Perella, J. (2016). Flipped learning and second language communicative peformance in middle school learners (Doctoral Dissertation). Hofstra University, New York.
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants part 1. On The Horizon, 9(5), 1-6.
  • Shih, W. L., & Tsai, C. Y. (2017). Students' perception of a flipped classroom approach to facilitating online project-based learning in marketing research courses. Australasian Journal of Educational Technology, 33(5). 32-49.
  • Sung, K. (2015). A case study on a flipped classroom in an EFL content course. Multimedia-Assisted Language Learning, 18(2), 159-187.
  • Şentürk, N. (2009). Planlı yazma ve değerlendirme modelinin 8. sınıf öğrencilerinin bilgilendirici metin yazma becerilerini geliştirmeye etkisi (Master Thesis). Abant İzzet Baysal University, Institute of Social Sciences, Bolu.
  • Tiryaki, E. N. ve Kan, M. O. (2015). Türkçe öğretmeni adaylarının metin oluşturabilme becerileri. Zeitschrift für die Welt der Türken, 7(2). 183 – 192.
  • Topçuoğlu, F. (2010). Öğretmen adaylarının noktalama işaretlerini kullanabilirlik düzeyleri. In İlyas Yazar (Ed.) III. Dünya Dili Türkçe Symposium Proceedings (pp. 871 – 876). İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • Topuzkanamış, E. ve Çelik G. (2014). Uzman Türkçe öğretmeni yetiştirme: Dil becerisi sorunlarını çözmeye hazır mıyız?. International Journal of Language Academy. 2(4), 112-126.
  • Topuzkanamış, E. (2009). Türkçe eğitimi bölümü öğrencileri imla başarıları. Turkish Studies Journal, 4(3), 2171 – 2189.
  • Torrance, M., Thomas, G. V. & Robinson, E. J. (1994). The writing strategies of graduate research students in the social sciences. Higher Education, 27(3), 379-392.
  • Turan, Z. (2015). Ters yüz sınıf yönteminin değerlendirilmesi ve akademik başarı, bilişsel yük ve motivasyona etkisinin incelenmesi (Doctoral Dissertation) Atatürk University, Institute of Educational Sciences, Erzurum.
  • Uçgun, D. (May, 2009). Yazılı anlatımları açısından Türkçe öğretmeni adaylarının bilgi ve beceri düzeylerine yönelik bir değerlendirme. Paper presented at the I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Turkey.
  • Uyar, Y. (2016). Yazma becerisini geliştirmeye yönelik araştırmalar: Son çeyrek asrın değerlendirilmesi / Research on development of writing skills: Review of last quarter century. Electronic Turkish Studies, 11(3). 2273–2294.
  • Wegerif, R. (2013). Dialogic: Education for the internet age. New York: Routledge.
  • Wilson, S. G. (2013). The flipped class: A method to address the challenges of an undergraduate statistics course. Teaching of Psychology, 40(3), 193-199.
  • Yıldırım, K. (2010). Nitel araştırmalarda niteliği artırma. İlköğretim Online, 9(1). 79-92.

Development of Written Expression Skills with Flipped Learning Instruction: An Embedded Mixed Method Study

Year 2019, Volume: 34 Issue: 4, 1075 - 1091, 31.10.2019

Abstract

The purpose of this study is to determine whether flipped learning contributes to the development of preservice Turkish teachers’ written expression skills and, if it does, the extent of this contribution. To this end, first-year students attending the Turkish teaching department in a public university in Turkey were allocated to an experimental or a control group (35 students in each) on a volunteer basis, and an experimental study was conducted. In this study, the embedded mixed-research method was selected. In order to collect the quantitative data, samples of informative and narrative texts were used at the beginning and at the end of the term. The analyses revealed that the students in the experimental group demonstrated significantly higher development in the case of both types of texts than the control group students. In order to collect the qualitative data, three students from the experimental group and three students from the control group were selected, whose writing processes were video recorded and then analyzed each week. The findings obtained from the analysis of both the quantitative and the qualitative data revealed that flipped learning is highly effective in terms of developing preservice Turkish teachers’ written expression skills.

References

  • Abeysekera, L. & Dawson, P. (2015). Motivation and cognitive load in the flipped classroom: Definition, rationale and a call for research. Higher Education Research & Development, 34(1), 1-14. doi: 10.1080/07294360.2014.934336
  • Ahmed, M. A. E. A. S. (2016). The effect of a flipping classroom on writing skill in English as a foreign language and students’ attitude towards flipping. US-China Foreign Language, 14(2), 98-114. doi: 10.17265/1539-8080/2016.02.003
  • Aksu, Ö (2015). 4+1 planlı yazma ve değerlendirme modelinin ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin performans görevlerini hazırlamalarına etkisi (Master Thesis). Abant İzzet Baysal University, Institute of Social Sciences, Bolu.
  • Allen, D., & Tanner, K. (2006). Rubrics: Tools for making learning goals and evaluation criteria explicit for both teachers and learners. CBE-Life Sciences Education, 5(3), 197-203. https://doi.org/10.1187/cbe.06-06-0168
  • Alsancak Sırakaya, D. (2015). Tersyüz sınıf modelinin akademik başarı, öz-yönetimli öğrenme hazırbulunuşluğu ve motivasyon üzerine etkisi (Doctoral Dissertation). Gazi University, Institute of Educational Sciences, Ankara.
  • Bağcı, H. (2007). Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatıma ve yazılı anlatım derslerine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi, 21(Spring), 29-61.
  • Bağcı, H. (2010). Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatım yeterlilik düzeyleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 45-68.
  • Baranovic, K. (2013). Flipping the first-year composition classroom: Slouching toward the pedagogically hip (Doctoral Dissertation). Southeast Missouri State University, Missouri.
  • Başal, A. (2012). The Use of flipped classroom in foreign language teaching. In Zeki Karakaya (Ed.) 3rd Black Sea ELT Conference Book of Proceedings, (pp. 8-12) Samsun: Ondokuz Mayıs University.
  • Başal, A. (2015). The implementation of a flipped classroom in foreign language teaching. Turkish Online Journal of Distance Education, 16(4), 28-37.
  • Batar, M. ve Aydın, İ. S. (2014). Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatım öz yeterlik inançlarının değerlendirilmesi. International Journal of Language Academy, 2(4), 579-598.
  • Bergmann, J. & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. Virginia: International Society for Technology in Education.
  • Bersin, J. (2004). The blended learning book: Best practices, proven methodologies, and lessons learned. USA: John Wiley & Sons.
  • Bishop, J.L. & Verleger, M.A. (2013). The flipped classroom: A survey of the research. Proceedings of the ASEE National Conference, Atlanta, GA pp. 1-18.
  • Creswell, J.W. (2012). Educational research: planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (4th Edition). New Jersey: Pearson.
  • Çamurcu, D. (2011). Yüksek öğrenimine yeni başlayan Türkçe eğitimi bölümü öğrencilerinin yazma becerilerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 29, 503-518.
  • Çetin Köroğlu, Z. (2015). The effects of flipped instruction on pre - service English language teachers' speaking skills development (Doctoral Dissertation). Gazi University, Institute of Educational Sciences, Ankara.
  • Doğan, Y. (2003). Türkçe öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin okuma ve yazma becerileri. Türklük Bilimi Araştırmaları, 13(13).
  • Ekmekçi E. (2014). Flipped writing class model with a focus on blended learning (Doctoral Dissertation). Gazi University, Institute of Educational Sciences, Ankara.
  • Farah M. (2014). The impact of using flipped classroom instruction on the writing performance of twelfth grade female Emirati students in the Applied Technology High School Emirate (Doctoral Dissertation). The British University, Dubai.
  • Ferris, S. P. & Wilder, H. (2006). Uses and potentials of wikis in the classroom. Innovate: Journal of Online Education, 2(5).
  • Flower, L., & Hayes, J. R. (1981). A cognitive process theory of writing. College composition and communication, 32(4), 365-387.
  • Gross, A. L. (2014). The flipped classroom: Shakespeare in the English classroom (Master Thesis). North Dakota State University, Fargo.
  • Güneş, F. (2010). Öğrencilerde ekran okuma ve ekranik düşünme. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(14), 1-20.
  • Han, Y. J. (2015). Successfully flipping the ESL classroom for learner autonomy. NYS TESOL Journal, 2(1), 98-109.
  • Hantla, B. F. (2014). The effects of flipping the classroom on specific aspects of critical thinking in a Christian college: A quasi-experimental, mixed-methods study (Doctoral Dissertation). Southeastern Baptist Theological Seminary, Wake Forest, North Carolina.
  • Hung, H.T. (2014): Flipping the classroom for English language learners to foster active learning, Computer Assisted Language Learning, 28(1), 81-96. doi: 10.1080/09588221.2014.967701
  • Hyland, K. (2003). Genre-based pedagogies: A social response to process. Journal of Second Language Writing, 12(1), 17-29.
  • İşeri, K. ve Ünal E. (2012). Türkçe öğretmen adaylarının yazma kaygı durumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 67 – 76.
  • Kang, N. H. (2015). The comparison between regular and flipped classrooms for EFL Korean adult learners. Multimedia-Assisted Language Learning, 18(3), 41-72.
  • Karatay, H. (2011). 4+1 planlı yazma ve değerlendirme modelinin öğretmen adaylarının yazılı anlatım tutumlarını ve yazma becerilerini geliştirmeye etkisi. Electronic Turkish Studies, 6(3), 1029-1047.
  • Karatosun, S. (2014). Planlı yazma ve değerlendirme modelinin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin kompozisyon yazma becerilerini geliştirmeye etkisi (Master Thesis) Mustafa Kemal University, Institute of Social Sciences, Hatay.
  • Marshall, H.W. (2013). Three reasons to flip your classroom. TESOL Connections – February. http://newsmanager.commpartners.com/tesolc/issues/2014-02-01/2.html
  • Maxwell, J. (1992). Understanding and validity in qualitative research. Harvard Educational Review, 62(3), 279-301. doi: 10.17763/haer.62.3.8323320856251826
  • Moran, C.M. (2014). Changing Paradigms: A Mixed Methods Study of Flipping the English Language Arts Classroom (Doctoral Dissertation). Graduate Faculty of North Carolina State University, Raleigh.
  • Nicolosi, A. (2012). Grammar lessons with the flipped classroom method. In Zeki Karakaya (Ed.) 3rd Black Sea ELT Conference Book of Proceedings, (pp. 13-18) Samsun: Ondokuz Mayıs University.
  • Özdemir, N. H. ve Erdem, İ. (2011). Türkçe öğretmeni adaylarının yazma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4(2), 102-129.
  • Özsoy, S. ve Özsoy, G. (2013). Eğitim araştırmalarında etki büyüklüğü raporlanması. İlköğretim Online, 12(2). 334-346.
  • Pallant, J. (2007). SPSS survival manual, 3rd. Edition. Sydney: McGrath Hill.
  • Perella, J. (2016). Flipped learning and second language communicative peformance in middle school learners (Doctoral Dissertation). Hofstra University, New York.
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants part 1. On The Horizon, 9(5), 1-6.
  • Shih, W. L., & Tsai, C. Y. (2017). Students' perception of a flipped classroom approach to facilitating online project-based learning in marketing research courses. Australasian Journal of Educational Technology, 33(5). 32-49.
  • Sung, K. (2015). A case study on a flipped classroom in an EFL content course. Multimedia-Assisted Language Learning, 18(2), 159-187.
  • Şentürk, N. (2009). Planlı yazma ve değerlendirme modelinin 8. sınıf öğrencilerinin bilgilendirici metin yazma becerilerini geliştirmeye etkisi (Master Thesis). Abant İzzet Baysal University, Institute of Social Sciences, Bolu.
  • Tiryaki, E. N. ve Kan, M. O. (2015). Türkçe öğretmeni adaylarının metin oluşturabilme becerileri. Zeitschrift für die Welt der Türken, 7(2). 183 – 192.
  • Topçuoğlu, F. (2010). Öğretmen adaylarının noktalama işaretlerini kullanabilirlik düzeyleri. In İlyas Yazar (Ed.) III. Dünya Dili Türkçe Symposium Proceedings (pp. 871 – 876). İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • Topuzkanamış, E. ve Çelik G. (2014). Uzman Türkçe öğretmeni yetiştirme: Dil becerisi sorunlarını çözmeye hazır mıyız?. International Journal of Language Academy. 2(4), 112-126.
  • Topuzkanamış, E. (2009). Türkçe eğitimi bölümü öğrencileri imla başarıları. Turkish Studies Journal, 4(3), 2171 – 2189.
  • Torrance, M., Thomas, G. V. & Robinson, E. J. (1994). The writing strategies of graduate research students in the social sciences. Higher Education, 27(3), 379-392.
  • Turan, Z. (2015). Ters yüz sınıf yönteminin değerlendirilmesi ve akademik başarı, bilişsel yük ve motivasyona etkisinin incelenmesi (Doctoral Dissertation) Atatürk University, Institute of Educational Sciences, Erzurum.
  • Uçgun, D. (May, 2009). Yazılı anlatımları açısından Türkçe öğretmeni adaylarının bilgi ve beceri düzeylerine yönelik bir değerlendirme. Paper presented at the I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Turkey.
  • Uyar, Y. (2016). Yazma becerisini geliştirmeye yönelik araştırmalar: Son çeyrek asrın değerlendirilmesi / Research on development of writing skills: Review of last quarter century. Electronic Turkish Studies, 11(3). 2273–2294.
  • Wegerif, R. (2013). Dialogic: Education for the internet age. New York: Routledge.
  • Wilson, S. G. (2013). The flipped class: A method to address the challenges of an undergraduate statistics course. Teaching of Psychology, 40(3), 193-199.
  • Yıldırım, K. (2010). Nitel araştırmalarda niteliği artırma. İlköğretim Online, 9(1). 79-92.
There are 55 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Makaleler
Authors

Osman Özdemir 0000-0003-0627-0768

Fatma Açık 0000-0002-3972-0799

Publication Date October 31, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 34 Issue: 4

Cite

APA Özdemir, O., & Açık, F. (2019). Development of Written Expression Skills with Flipped Learning Instruction: An Embedded Mixed Method Study. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(4), 1075-1091.