The purpose of this study was to determine the opinions of physical education (PE) teachers about problems in practice and the suggestions for solution. Focus group interviews were conducted with 16 PE teachers in the study and data were evaluated with the content analysis method. The results showed that their most important problems faced in practice were; management staffs thought that PE class are unimportant, qualifications of investigators were not efficient to assess PE class, not only parents but also girls were not interested in PE courses, PE teachers had missing information on personal rights, students were not bring sportswear, tools and equipment were insufficient, course time was limited, course planning-implementation-evaluation were not adequate because of crowded classes, students were not participated in extracurricular activities due to preparing for examinations. PE teachers’ suggested solutions for these problems were; arranging lectures emphasizing importance of PE for management staffs, parents and students.
Araştırmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin uygulamada karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmaya, 16 beden eğitim öğretmeni katılmıştır. Veriler odak grup görüşme tekniği ile toplanmış ve araştırmada içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinin uygulamada karşılaştıkları en önemli sorunların; okul yönetimindekilerin beden eğitimi dersini önemsiz görmeleri, müfettişlerin dersi değerlendirecek nitelikte olmamaları, velilerin derse karşı ilgisiz olmaları, öğretmenlerin özlük hakları konusunda bilgi sahibi olmamaları, öğrencilerin derse uygun kıyafet getirmemeleri, kız öğrencilerin derse karşı ilgisiz olmaları, tesis ve araç-gereç yetersizliği, ders süresinin kısalığı, öğrenci sayısının fazlalığından dolayı ders planlama- yürütme-değerlendirme süreçlerinin tam yapılamaması, zümre çalışmalarının işlevsel olmaması ve öğrencilerin dershaneye gitmelerinden dolayı ders dışı etkinliklerin yapılamaması olduğu saptanmıştır. Okul yönetimi, veli ve öğrenci boyutuyla dersin önemini kavratacak eğitimlerin verilmesi, denetimin alan uzmanı kişiler tarafından yapılması, ders içi ve dışı etkinlikler için gerekli tesis ve araç-gerecin temin edilmesi, ders süresinin artırılması ve sınıflardaki öğrenci sayısının azaltılmasının sorunlara çözüm olabileceği ifade edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 23, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 29 Issue: 29-2 |