Year 2013,
Volume: 28 Issue: 28-1, 223 - 234, 01.06.2013
Vildan Keçeli
Necla Turanlı
Abstract
The study was carried out in the Mathematics Education branches of various universities. The sample was determined to be based on the criterion of taking the course of Complex Analysis. Therefore, the study seeks to identify the undergraduate students’ misconceptions and common mistakes in regard to complex numbers. The study revealed the misconceptions and difficulty of undergraduate students regarding complex numbers and concluded that undergraduate students have similar misconcptions about complex numbers like eleventh-grade students.
References
- Aydoğan, S., Güneş, B., Gülçiçek Ç. (2003). Isı ve sıcaklık konusunda kavram yanılgıları, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 2, 111–124.
- Çalık, M. ve Ayas, A. (2003). Çözeltilerde kavram başarı testi hazırlama ve uygulama, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 14, 1–17.
- Çetin, Y., Ersoy, Y., Çakıroğlu, E. (2002). KULE: Keşfederek, uygulayarak logaritma öğretimi etkinlikleri, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16–18 Eylül, ODTÜ, Ankara.
- Doğan, A., Sulak, H., Cihangir, A. (2002). İlköğretim matematik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin özel fonksiyonlarda limit, türev ve türev uygulamaları konularındaki yeterlikleri üzerine bir araştırma, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, ODTÜ, Ankara.
- Dursun, Ş., Dede, Y. (2004). Öğrencilerin matematikte başarısını etkileyen faktörler: matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 2 , 217 –230.
- Eryılmaz, A. ve Sürmeli, E. (2002). Üç aşamalı sorularla öğrencilerin ısı ve sıcaklık konularındaki kavram yanılgılarının ölçülmesi, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, ODTÜ, Ankara. Fidan, N. (1996). Okulda öğrenme ve öğretme. Alkım Yayınevi, Ankara.
- Karataş, F. Ö., Köse, S., Coştu, B. (2003). Öğrenci yanılgılarını ve anlama düzeylerini belirlemede kullanılan iki aşamalı testler, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 1, 13, 54 – 69.
- Kim, S. and Hocevar, D. (1998). Racial differences in eigthth- grade mathematics: achievement and opportunity to learn, clearing house, 71, 3, 175 – 178.
- Ma, X., (1999). Dropping out of advanced mathematics: the effects of parental ınvolvement, Teachers College Record, 101, 1, 60–81.
- Özbellek Gülşen, S., (2003). İlköğretim 6. ve 7. sınıf düzeyindeki açı konusunda karşılaşılan kavram yanılgıları, eksik algılamaların tespiti ve giderilme yöntemleri, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
- Özdemir, M. F., 2006, Ortaöğretimde Kompleks Sayılarla İlgili Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi ve Çözüm Önerileri, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Egitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir, 111s.
- Peker M., Mirasyedioğlu Ş., (2003). Lise 2. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarıları arasındaki ilişki, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 14 , 157–166.
- Şenay, Ş. C., 2002, Üslü ve Köklü Sayıların Öğretiminde Öğrencilerin Yaptıkları Hatalar ve Yanılgıları Üzerine Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya, 69s.
- Turanlı, N., Karakaş Türker N., Keçeli, V. (2006). Attitude and misconceptions are among the most ımportant factors affecting students’ success in mathematics, International Workshop on Research in Secondary and Tertiary Mathematics Educations. Başkent University, July 7-11, Ankara, Turkey
- Turanlı, N., Keçeli, V., Karakaş Türker N. (2007) Ortaöğretim İkinci Sınıf Öğrencilerinin Karmaşık Sayılara yönelik Tutumları İle Karmaşık Sayılara Konusundaki Kavram Yanılgıları ve Ortak Hataları, Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 9,2,135-149.
Karmaşık Sayılar Konusundaki Kavram Yanılgıları Ve Ortak Hatalar
Year 2013,
Volume: 28 Issue: 28-1, 223 - 234, 01.06.2013
Vildan Keçeli
Necla Turanlı
Abstract
Bu çalışma değişik üniversitelerin matematik eğitimi verilen bölümlerinde gerçekleştirilmiştir. Burada ki en önemli koşul öğrencilerin Karmaşık Analiz dersini almış olmalarıdır. Bu çalışma da, üniversitelerin Eğitim ve Fen Edebiyat Fakültelerinde okuyan öğrencilerin karmaşık sayılar konusundaki kavram yanılgıları ve ortak hatalarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada farklı üniversitelerde okuyan üniversite öğrencilerinin “karmaşık sayılar” konusunda sahip oldukları kavram yanılgıları ve hataları ortaya konmuştur. Burada elde edilen sonuçların ortaöğretim ikinci sınıf öğrencilerinde saptanan kavram yanılgısı ve hatalarla benzerlik gösterdiği belirlenmiştir.
References
- Aydoğan, S., Güneş, B., Gülçiçek Ç. (2003). Isı ve sıcaklık konusunda kavram yanılgıları, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 2, 111–124.
- Çalık, M. ve Ayas, A. (2003). Çözeltilerde kavram başarı testi hazırlama ve uygulama, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 14, 1–17.
- Çetin, Y., Ersoy, Y., Çakıroğlu, E. (2002). KULE: Keşfederek, uygulayarak logaritma öğretimi etkinlikleri, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16–18 Eylül, ODTÜ, Ankara.
- Doğan, A., Sulak, H., Cihangir, A. (2002). İlköğretim matematik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin özel fonksiyonlarda limit, türev ve türev uygulamaları konularındaki yeterlikleri üzerine bir araştırma, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, ODTÜ, Ankara.
- Dursun, Ş., Dede, Y. (2004). Öğrencilerin matematikte başarısını etkileyen faktörler: matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 2 , 217 –230.
- Eryılmaz, A. ve Sürmeli, E. (2002). Üç aşamalı sorularla öğrencilerin ısı ve sıcaklık konularındaki kavram yanılgılarının ölçülmesi, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, ODTÜ, Ankara. Fidan, N. (1996). Okulda öğrenme ve öğretme. Alkım Yayınevi, Ankara.
- Karataş, F. Ö., Köse, S., Coştu, B. (2003). Öğrenci yanılgılarını ve anlama düzeylerini belirlemede kullanılan iki aşamalı testler, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 1, 13, 54 – 69.
- Kim, S. and Hocevar, D. (1998). Racial differences in eigthth- grade mathematics: achievement and opportunity to learn, clearing house, 71, 3, 175 – 178.
- Ma, X., (1999). Dropping out of advanced mathematics: the effects of parental ınvolvement, Teachers College Record, 101, 1, 60–81.
- Özbellek Gülşen, S., (2003). İlköğretim 6. ve 7. sınıf düzeyindeki açı konusunda karşılaşılan kavram yanılgıları, eksik algılamaların tespiti ve giderilme yöntemleri, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
- Özdemir, M. F., 2006, Ortaöğretimde Kompleks Sayılarla İlgili Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi ve Çözüm Önerileri, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Egitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir, 111s.
- Peker M., Mirasyedioğlu Ş., (2003). Lise 2. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarıları arasındaki ilişki, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 14 , 157–166.
- Şenay, Ş. C., 2002, Üslü ve Köklü Sayıların Öğretiminde Öğrencilerin Yaptıkları Hatalar ve Yanılgıları Üzerine Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya, 69s.
- Turanlı, N., Karakaş Türker N., Keçeli, V. (2006). Attitude and misconceptions are among the most ımportant factors affecting students’ success in mathematics, International Workshop on Research in Secondary and Tertiary Mathematics Educations. Başkent University, July 7-11, Ankara, Turkey
- Turanlı, N., Keçeli, V., Karakaş Türker N. (2007) Ortaöğretim İkinci Sınıf Öğrencilerinin Karmaşık Sayılara yönelik Tutumları İle Karmaşık Sayılara Konusundaki Kavram Yanılgıları ve Ortak Hataları, Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 9,2,135-149.