BibTex RIS Cite

-

Year 2013, Volume: 44 Issue: 44, 43 - 51, 01.06.2013

Abstract

This study was carried out in order to ascertain how the web-assisted method of teaching how to produce men's trousers, part of the Menswear Production lesson, affected the success of the students. In order to determine whether or not there was any significant difference between the marks in the preliminary and final tests ANOVA was used in the "Success Test" to analyze repeated values given for a single factor; while the t- test was used for Independent Sample Groups when determining "Product Success" points. According to the research findings, when the group averages are taken into consideration the average mark in the post-trial knowledge test for those students given web-assisted education was higher than the average mark for students taught using traditional methods. There was a significant difference seen in the marks for the production of men's trousers in web-assisted learning.

References

  • Akkoyunlu, B. (1999). İnternetin öğretim sürecinde kullanımı. Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı, 77-82.
  • Alkan, M., Tekedere, H. ve Genç, Ö. (2001). İnternet tabanlı eğitimde web sayfa tasarımı ve multimedya öğeleri ile geliştirilmesi. Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı ve Sergisi, ODTÜ, Ankara.
  • Arıcı, N. ve Yekta, M. (2005). Mesleki ve teknik eğitimde çokluortam araçları kullanılmış web tabanlı öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1,144-153.
  • Arıkan, D., Y. (2006). Web destekli etkin öğrenme uygulamalarının öğretmen adaylarının derse yönelik tutumları üzerindeki etkileri. Ege Eğitim Fakültesi Dergisi, (1), 23–4.
  • Aydinç Bölat, S. (2008).Web destekli erkek giysi üretimi öğretiminin öğrencilerin başarılarına ve tutumlarına etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Erişti, S. D., Şişman, E., ve Yıldırım,Y. (2008). İlköğretim branş öğretmenlerinin web destekli öğretim ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. İlköğretim Online,7(2), 384-400.
  • Ergin, A. (1995). Öğretim teknolojisi- iletişim. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Gülbahar, Y. (2005). Web destekli öğretim ortamında bireysel tercihler. Retrieved 4(2), 08.09.2009 from http://www.tojet.net Gürbüz, A, Kaptan, H, ve Buldu, A. (2001). Yeni bir eğitim olgusu olarak web tabanlı eğitime kısa bir bakış. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyum ve Fuar Bildirileri, 28-29-30 Kasım, Sakarya.
  • Khan, B. (1997). Web based instruction. New Jersey: Educational Technology Publications.
  • Mckimm, J., J.Jollie, C. & Cantillion, P. (2003). Web based learning, ABC of Learning and Teaching. 326: 870.
  • Şahin, T.,Y. ve Yıldırım, S. (1999). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Uzunboylu, H. (2002).Web destekli ingilizce öğretiminin öğrenci başarısı üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yenilmez, E. (2000). İstatistik öğretimde sanal ortam modelleri üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Adana. GENİŞLETİLMİŞ ÖZET İnternet, öğrencilere yaşam boyu öğrenme becerilerinin kazandırılmasında önemli bir yere sahiptir. Öğrencilerin ihtiyacı olan bilgiyi sağlamada yardımcıdır. Öğrencilere, sınıf ortamında işbirliğini geliştirme ve bilgilerini yapılandırma konusunda geleneksel ortama göre daha esnek olanaklar sunmaktadır. Bilgi toplumunda yaşayan, öğrenen ve başarıyla çalışan bireyler olarak öğrenci ve öğretmenlerin, teknolojiyi etkili olarak kullanmaları zorunlu hale gelmiştir. Bu süreç içerisinde öğrencinin ve öğretmenin rolü değişmiştir. Mesleki ve teknik eğitim alanında verilecek ders web destekli ya da web tabanlı olacak ise, hazırlanacak materyalin daha kapsamlı olması gerekmektedir. Çünkü mesleki teknik eğitimde öğrenci öğrenmenin büyük bir kısmını görerek yapacağı için görselliğin ve işitselliğin önemi fazladır (Arıcı ve Yekta 2005). Cobun’a göre, insanlar öğrendiklerinin %83’ünü görme, %11’ini işitme, %3.5’i koklama, %1.5’i dokunma ve %1’ini tatma duyuları ile edinilen yaşantılar yoluyla öğrenir (Ergin, 1995; Şahin ve Yıldırım 1999).Teknik konuların işlenişi sırasında sözel anlatımdan daha çok görsel anlatım kullanılmalıdır. Hareketli gösterimlerde (animasyonlarda) göz animasyona odaklanacağı için öğrenci gördüklerinin ne anlama geldiğini ancak duyarak anlayabilir. Bu da görüntü ile sesin birlikte kullanılmasını gerektirmektedir (Arıcı ve Yekta 2005). Geleneksel öğretimde giyim eğitimi; herhangi bir işlemin süreç ya da basamaklarının görsel sunumudur. Sözlü anlatım ve gösterip yaptırma yöntemi kullanılır. Öğretmen anlattıktan sonra bireysel olarak ya da grup şeklinde öğrencilere uygulama yaptırır. Son yıllarda Giyim Endüstrisi Eğitimi Anabilim Dalında öğrenci sayısının giderek artması, erkek giysi üretim ders saatinin azalması, erkek giysi üretiminde ünite sayısının ve teknik dikim çalışmalarının çok olması gibi nedenlerle istenilen kalitede eğitimin verilememesi geleneksel öğretim yönteminin dışında diğer öğretim yöntemleriyle dersin işlenmesini zorunlu hale getirmiştir. Yapılan bu araştırmada, web destekli öğrenme yönteminin kullanılması uygun görülmüştür. Çünkü geleneksel öğretime destek vermek amacıyla hayata geçirilecek olan web destekli öğrenme uygulamaları öğrencilerin ders süresi bittikten sonrada ders içeriğine erişebilmelerine olanak tanımaktadır. Ayrıca, web destekli öğrenme ortamları öğrenme-öğretme sürecine yeni yaklaşımlar getirmekte, zenginleştirmekte ve yeni fırsatlar sağlamaktadır. Bu çalışma deneysel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2005- 2006 eğitim öğretim yılı Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Giyim Endüstrisi Eğitimi Anabilim Dalı üçüncü sınıf I. ve V. şubesinde bulunan toplam 43 öğrenci oluşmaktadır. Araştırma kapsamında yer alan deneklerin belirlenmesinde ve deney gruplarının eşleştirilmesinde branşlarında ders tekrarının bulunmaması ve bilgisayar kursu almış olmaları dikkate alınmıştır. Bu değişkenlere göre kontrol grubu 21, deney grubu 22 denekten oluşan iki grup oluşturulmuştur. Yapılan kura çekimi sonucunda şube kontrol grubu, 5. şube deney grubu olarak belirlenmiştir. Araştırmanın deneysel işlemleri, Giyim Endüstrisi Eğitimi Anabilim Dalı’nın üçüncü sınıfında yer alan “Erkek Giysi Üretimi” dersinde gerçekleştirilmiştir. İlgili öğretim elemanlarının işbirliği ile, bu dersin geleneksel öğretim yöntem ile işlenişine ilişkin bir öğretim izlencesi oluşturulmuştur ve bu izlence çerçevesinde deneysel işlemin gerçekleşeceği konuların hedefleri uzman görüşü alınarak belirlenmiştir. Bu doğrultuda, belirtke tablosu ve ünite analizi tabloları düzenlenmiştir. Ayrıca, hazır giyim sektöründe erkek pantolonunun iş akışı izlenmiş ve kullanılan makine ve teçhizatlar tespit edilmeye çalışılmıştır. Fakültedeki makine ve teçhizatlar göz önünde bulundurularak bireysel dikim için iş akışı tekrar belirlenerek erkek giysi üretimi yapan öğretim elemanlarından uzman görüşleri alınmıştır. Bu iş akışı doğrultusunda ürün erkek terzisine diktirilerek video çekimleri yapılmış ve deneysel uygulamada kullanılmak amacıyla örnek ürün elde edilmiştir. Bu çalışma kapsamında bir web sitesi hazırlanmıştır. Web sitesinde erkek pantolonu ünitesinin içeriğine erişim, üye girişi ile sağlanmaktadır Web sitesinde; erkek pantolonu üretim sürecinin video çekimleri, erkek pantolonu bilgi konusu, her bir aşamanın teknik çizimleri vb. yer almaktadır. Deney grubuna web destekli olarak eğitim verilmiştir. Kontrol grubuna ise aynı içerik geleneksel öğretim yöntemi ile verilmiştir. Deney grubunda erkek giysi üretimi dersi internet ağının bulunduğu aynı zamanda üretimin de yapılabileceği bir giyim atölyesinde, kontrol grubunda ise geleneksel giyim atölyesinde yapılmıştır. Her iki gruptaki öğrenciler Erkek Giysi Üretimi dersinde, erkek pantolonu ünitesini haftada 8 saat olmak üzere 6 haftada işlemişlerdir. Öğrencilerin bilgi düzeylerini ölçmek amacıyla çoktan seçmeli “Başarı Testi” geliştirilmiştir. Bu test, öğrencilerin erkek pantolonu dikimiyle ilgili bilgilerini ölçmektedir. Öğrencilerin beceri düzeyleri belirlenirken, becerilerin bir ürün üzerinden ön test ile ölçülmesi ya da öğrencilerin var olmayan becerilerini bir ürün üzerinde göstermeleri mümkün olmadığından öntest - sontest yerine öğrencilerin beceri düzeylerini ölçmek amacıyla dönem içinde uyguladıkları erkek pantolonunu değerlendirmek için “Ürün Değerlendirme Ölçeği” oluşturulmuştur. Araştırma için toplanan veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. “Başarı Testi” öntest-sontest puanları arasında anlamlı bir farkın olup olmadığını belirlemek amacıyla tek faktör üzerinde tekrarlanmış ölçümler için İki Faktörlü Varyans Analizi (ANOVA), “Ürün Başarı” puanlarında İlişkisiz Örneklemler için T-testi kullanılmıştır. Erkek pantolonu ünitesi bilgi düzeyine yönelik elde edilen bulgulara dayalı olarak ulaşılan sonuçlar; öğrencilerin erkek pantolonu ünitesi bilgileri ile ilgili olarak öntest-sontest ortalama puanları arasında anlamlı bir fark vardır. Bu sonuca bağlı olarak, web destekli öğretim yönteminin kullanıldığı grupta öğrenme daha etkili olmuştur denilebilir. Erkek pantolonu ürün başarılarına yönelik sonuçlar; web destekli öğrenmede erkek pantolon ürününün puanları anlamlı bir farklılık göstermektedir. Web destekli eğitim yöntemi kullanılarak erkek pantolonu üreten öğrenci grubunun, geleneksel öğretime göre daha başarılı oldukları belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara dayalı olarak çeşitli öneriler geliştirilmiştir. Web destekli öğretim yönteminin diğer üretim derslerinde de etkisini belirlemeye yönelik araştırmalar yapılabilir. Web destekli öğretim yöntemi “Kalıp Hazırlama Teknikleri” dersinde de uygulanıp, bu yöntemin etkisi belirlenmeye çalışılabilir. Modüler sisteme göre üretim derslerinde hazırlanan web destekli öğretim materyalleri, internet üzerinden uzaktan eğitime bir alt yapının oluşmasını sağlayacaktır. Bu durumda, Türkiye’nin her yerinden bir internet ağı ile öğrenciler ders içeriğine kolaylıkla ulaşabileceklerdir. Aynı zamanda eğitimde fırsat eşitliğini ve derslerin içerikleri açısından da bir standart oluşturulabilecektir. Standartlara dayalı olarak hazırlanacak olan web destekli öğretim programı hazır giyim sektöründe çalışan işçilerin eğitiminde de kullanılmasına olanak sağlayacaktır.

The Effect of Web-Assisted Instruction in the Production of Men's Trousers on the Success of the Students

Year 2013, Volume: 44 Issue: 44, 43 - 51, 01.06.2013

Abstract

Bu araştırma, Erkek Giysi Üretimi dersinde yer alan erkek pantolonu üretiminin web destekli öğretim yöntemi kullanılarak öğrencilerin başarılarına olan etkisini belirleyebilmek amacıyla yapılmıştır. “Başarı Testi” öntest-sontest puanları arasında anlamlı bir farkın olup olmadığını belirlemek amacıyla tek faktör üzerinde tekrarlanmış ölçümler için İki Faktörlü Varyans Analizi (ANOVA), “Ürün Başarı” puanlarında İlişkisiz Örneklemler için T-testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğrencilerin, grup ortalama puanları dikkate alındığında; web destekli eğitimin yapıldığı grupta erkek pantolonu ünitesi bilgi testi puan ortalaması deney sonrasında geleneksel yöntem ile ders işleyen gruba göre daha yüksektir. Web destekli öğrenmede erkek pantolonu ürününün puanları anlamlı bir farklılık göstermiştir. Araştırmada ortaya çıkan bulgulara dayalı olarak; web destekli öğretim yönteminin diğer üretim derslerinde de gerçekleştirilmesine ilişkin çeşitli öneriler sunulmuştur. Ayrıca bu çalışma uzaktan eğitim için bir alt yapının oluşmasını da sağlayacaktır.

References

  • Akkoyunlu, B. (1999). İnternetin öğretim sürecinde kullanımı. Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı, 77-82.
  • Alkan, M., Tekedere, H. ve Genç, Ö. (2001). İnternet tabanlı eğitimde web sayfa tasarımı ve multimedya öğeleri ile geliştirilmesi. Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı ve Sergisi, ODTÜ, Ankara.
  • Arıcı, N. ve Yekta, M. (2005). Mesleki ve teknik eğitimde çokluortam araçları kullanılmış web tabanlı öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1,144-153.
  • Arıkan, D., Y. (2006). Web destekli etkin öğrenme uygulamalarının öğretmen adaylarının derse yönelik tutumları üzerindeki etkileri. Ege Eğitim Fakültesi Dergisi, (1), 23–4.
  • Aydinç Bölat, S. (2008).Web destekli erkek giysi üretimi öğretiminin öğrencilerin başarılarına ve tutumlarına etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Erişti, S. D., Şişman, E., ve Yıldırım,Y. (2008). İlköğretim branş öğretmenlerinin web destekli öğretim ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. İlköğretim Online,7(2), 384-400.
  • Ergin, A. (1995). Öğretim teknolojisi- iletişim. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Gülbahar, Y. (2005). Web destekli öğretim ortamında bireysel tercihler. Retrieved 4(2), 08.09.2009 from http://www.tojet.net Gürbüz, A, Kaptan, H, ve Buldu, A. (2001). Yeni bir eğitim olgusu olarak web tabanlı eğitime kısa bir bakış. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyum ve Fuar Bildirileri, 28-29-30 Kasım, Sakarya.
  • Khan, B. (1997). Web based instruction. New Jersey: Educational Technology Publications.
  • Mckimm, J., J.Jollie, C. & Cantillion, P. (2003). Web based learning, ABC of Learning and Teaching. 326: 870.
  • Şahin, T.,Y. ve Yıldırım, S. (1999). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Uzunboylu, H. (2002).Web destekli ingilizce öğretiminin öğrenci başarısı üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yenilmez, E. (2000). İstatistik öğretimde sanal ortam modelleri üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Adana. GENİŞLETİLMİŞ ÖZET İnternet, öğrencilere yaşam boyu öğrenme becerilerinin kazandırılmasında önemli bir yere sahiptir. Öğrencilerin ihtiyacı olan bilgiyi sağlamada yardımcıdır. Öğrencilere, sınıf ortamında işbirliğini geliştirme ve bilgilerini yapılandırma konusunda geleneksel ortama göre daha esnek olanaklar sunmaktadır. Bilgi toplumunda yaşayan, öğrenen ve başarıyla çalışan bireyler olarak öğrenci ve öğretmenlerin, teknolojiyi etkili olarak kullanmaları zorunlu hale gelmiştir. Bu süreç içerisinde öğrencinin ve öğretmenin rolü değişmiştir. Mesleki ve teknik eğitim alanında verilecek ders web destekli ya da web tabanlı olacak ise, hazırlanacak materyalin daha kapsamlı olması gerekmektedir. Çünkü mesleki teknik eğitimde öğrenci öğrenmenin büyük bir kısmını görerek yapacağı için görselliğin ve işitselliğin önemi fazladır (Arıcı ve Yekta 2005). Cobun’a göre, insanlar öğrendiklerinin %83’ünü görme, %11’ini işitme, %3.5’i koklama, %1.5’i dokunma ve %1’ini tatma duyuları ile edinilen yaşantılar yoluyla öğrenir (Ergin, 1995; Şahin ve Yıldırım 1999).Teknik konuların işlenişi sırasında sözel anlatımdan daha çok görsel anlatım kullanılmalıdır. Hareketli gösterimlerde (animasyonlarda) göz animasyona odaklanacağı için öğrenci gördüklerinin ne anlama geldiğini ancak duyarak anlayabilir. Bu da görüntü ile sesin birlikte kullanılmasını gerektirmektedir (Arıcı ve Yekta 2005). Geleneksel öğretimde giyim eğitimi; herhangi bir işlemin süreç ya da basamaklarının görsel sunumudur. Sözlü anlatım ve gösterip yaptırma yöntemi kullanılır. Öğretmen anlattıktan sonra bireysel olarak ya da grup şeklinde öğrencilere uygulama yaptırır. Son yıllarda Giyim Endüstrisi Eğitimi Anabilim Dalında öğrenci sayısının giderek artması, erkek giysi üretim ders saatinin azalması, erkek giysi üretiminde ünite sayısının ve teknik dikim çalışmalarının çok olması gibi nedenlerle istenilen kalitede eğitimin verilememesi geleneksel öğretim yönteminin dışında diğer öğretim yöntemleriyle dersin işlenmesini zorunlu hale getirmiştir. Yapılan bu araştırmada, web destekli öğrenme yönteminin kullanılması uygun görülmüştür. Çünkü geleneksel öğretime destek vermek amacıyla hayata geçirilecek olan web destekli öğrenme uygulamaları öğrencilerin ders süresi bittikten sonrada ders içeriğine erişebilmelerine olanak tanımaktadır. Ayrıca, web destekli öğrenme ortamları öğrenme-öğretme sürecine yeni yaklaşımlar getirmekte, zenginleştirmekte ve yeni fırsatlar sağlamaktadır. Bu çalışma deneysel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2005- 2006 eğitim öğretim yılı Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Giyim Endüstrisi Eğitimi Anabilim Dalı üçüncü sınıf I. ve V. şubesinde bulunan toplam 43 öğrenci oluşmaktadır. Araştırma kapsamında yer alan deneklerin belirlenmesinde ve deney gruplarının eşleştirilmesinde branşlarında ders tekrarının bulunmaması ve bilgisayar kursu almış olmaları dikkate alınmıştır. Bu değişkenlere göre kontrol grubu 21, deney grubu 22 denekten oluşan iki grup oluşturulmuştur. Yapılan kura çekimi sonucunda şube kontrol grubu, 5. şube deney grubu olarak belirlenmiştir. Araştırmanın deneysel işlemleri, Giyim Endüstrisi Eğitimi Anabilim Dalı’nın üçüncü sınıfında yer alan “Erkek Giysi Üretimi” dersinde gerçekleştirilmiştir. İlgili öğretim elemanlarının işbirliği ile, bu dersin geleneksel öğretim yöntem ile işlenişine ilişkin bir öğretim izlencesi oluşturulmuştur ve bu izlence çerçevesinde deneysel işlemin gerçekleşeceği konuların hedefleri uzman görüşü alınarak belirlenmiştir. Bu doğrultuda, belirtke tablosu ve ünite analizi tabloları düzenlenmiştir. Ayrıca, hazır giyim sektöründe erkek pantolonunun iş akışı izlenmiş ve kullanılan makine ve teçhizatlar tespit edilmeye çalışılmıştır. Fakültedeki makine ve teçhizatlar göz önünde bulundurularak bireysel dikim için iş akışı tekrar belirlenerek erkek giysi üretimi yapan öğretim elemanlarından uzman görüşleri alınmıştır. Bu iş akışı doğrultusunda ürün erkek terzisine diktirilerek video çekimleri yapılmış ve deneysel uygulamada kullanılmak amacıyla örnek ürün elde edilmiştir. Bu çalışma kapsamında bir web sitesi hazırlanmıştır. Web sitesinde erkek pantolonu ünitesinin içeriğine erişim, üye girişi ile sağlanmaktadır Web sitesinde; erkek pantolonu üretim sürecinin video çekimleri, erkek pantolonu bilgi konusu, her bir aşamanın teknik çizimleri vb. yer almaktadır. Deney grubuna web destekli olarak eğitim verilmiştir. Kontrol grubuna ise aynı içerik geleneksel öğretim yöntemi ile verilmiştir. Deney grubunda erkek giysi üretimi dersi internet ağının bulunduğu aynı zamanda üretimin de yapılabileceği bir giyim atölyesinde, kontrol grubunda ise geleneksel giyim atölyesinde yapılmıştır. Her iki gruptaki öğrenciler Erkek Giysi Üretimi dersinde, erkek pantolonu ünitesini haftada 8 saat olmak üzere 6 haftada işlemişlerdir. Öğrencilerin bilgi düzeylerini ölçmek amacıyla çoktan seçmeli “Başarı Testi” geliştirilmiştir. Bu test, öğrencilerin erkek pantolonu dikimiyle ilgili bilgilerini ölçmektedir. Öğrencilerin beceri düzeyleri belirlenirken, becerilerin bir ürün üzerinden ön test ile ölçülmesi ya da öğrencilerin var olmayan becerilerini bir ürün üzerinde göstermeleri mümkün olmadığından öntest - sontest yerine öğrencilerin beceri düzeylerini ölçmek amacıyla dönem içinde uyguladıkları erkek pantolonunu değerlendirmek için “Ürün Değerlendirme Ölçeği” oluşturulmuştur. Araştırma için toplanan veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. “Başarı Testi” öntest-sontest puanları arasında anlamlı bir farkın olup olmadığını belirlemek amacıyla tek faktör üzerinde tekrarlanmış ölçümler için İki Faktörlü Varyans Analizi (ANOVA), “Ürün Başarı” puanlarında İlişkisiz Örneklemler için T-testi kullanılmıştır. Erkek pantolonu ünitesi bilgi düzeyine yönelik elde edilen bulgulara dayalı olarak ulaşılan sonuçlar; öğrencilerin erkek pantolonu ünitesi bilgileri ile ilgili olarak öntest-sontest ortalama puanları arasında anlamlı bir fark vardır. Bu sonuca bağlı olarak, web destekli öğretim yönteminin kullanıldığı grupta öğrenme daha etkili olmuştur denilebilir. Erkek pantolonu ürün başarılarına yönelik sonuçlar; web destekli öğrenmede erkek pantolon ürününün puanları anlamlı bir farklılık göstermektedir. Web destekli eğitim yöntemi kullanılarak erkek pantolonu üreten öğrenci grubunun, geleneksel öğretime göre daha başarılı oldukları belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara dayalı olarak çeşitli öneriler geliştirilmiştir. Web destekli öğretim yönteminin diğer üretim derslerinde de etkisini belirlemeye yönelik araştırmalar yapılabilir. Web destekli öğretim yöntemi “Kalıp Hazırlama Teknikleri” dersinde de uygulanıp, bu yöntemin etkisi belirlenmeye çalışılabilir. Modüler sisteme göre üretim derslerinde hazırlanan web destekli öğretim materyalleri, internet üzerinden uzaktan eğitime bir alt yapının oluşmasını sağlayacaktır. Bu durumda, Türkiye’nin her yerinden bir internet ağı ile öğrenciler ders içeriğine kolaylıkla ulaşabileceklerdir. Aynı zamanda eğitimde fırsat eşitliğini ve derslerin içerikleri açısından da bir standart oluşturulabilecektir. Standartlara dayalı olarak hazırlanacak olan web destekli öğretim programı hazır giyim sektöründe çalışan işçilerin eğitiminde de kullanılmasına olanak sağlayacaktır.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Sevim Aydinç Bölat This is me

Fatma Koç This is me

Ayten Ulusoy This is me

Publication Date June 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 44 Issue: 44

Cite

APA Bölat, S. A., Koç, F., & Ulusoy, A. (2013). The Effect of Web-Assisted Instruction in the Production of Men’s Trousers on the Success of the Students. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44(44), 43-51.