Going abroad and getting university education there as Erasmus students at Turkish Universities are becoming more and more popular nowadays. EFL students usually choose Erasmus exchange programs in order to gain linguistic, cultural and individual benefits. They aim to improve their intercultural skills in the medium of the host countries’ culture. The growing interest in learning different cultures and languages in the world brings with it the question whether mobility programs are efficient or not for university students. The present study was conducted to investigate if the university students who joined mobility programs changed their point of view about different cultures and raised their language and cultural awareness of different countries. This study employs qualitative methods to gather the data via semi-structured interviews with Erasmus students at Akdeniz University, Faculty of Education, and ELT Department joining mobility programs at least 1 term long.
Erasmus öğrencisi olarak üniversite eğitimini yurt dışında almak günümüzde çok popüler bir hale gelmektedir. İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğrencileri Erasmus değişim programlarını genellikle dilsel, kültürel ve bireysel gelişim kazanmak için seçmektedirler. Gittikleri ülkelerin kültürlerini öğrenerek kültürlerarası deneyim kazanmayı amaçlamaktadırlar. Farklı kültürlere ve dillere duyulan bu ilgi beraberinde öğrenci hareketlilik programlarının üniversite öğrencileri için etkili olup olmadığı sorusunu getirmektedir. Bu çalışma, Erasmus hareketlilik programının üniversite öğrencilerinin bakış açılarını değiştirip değiştirmediği ve farklı ülkeler hakkında kültürel ve dilsel farkındalıklarını arttırıp arttırmadığı konusunu araştırmaktadır. Bu çalışma Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği Bölümünde 1 dönem öğrenci hareketliliği programına katılmış öğrencilerle yarı-yapılandırılmış teknik kullanılarak gerçekleştirilmiş nitel bir araştırmadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 44 Issue: 44 |