Çalışmanın amacı, Kimyasal Reaksiyonlar ve Enerji ünitesinin temel kavramları ile bu ünitenin anlamlı öğrenilmesine temel oluşturan alt kavramlar arasındaki ilişkiyi belirlemek ve öğrencilerin öğrenme başarılarındaki etkililiğini araştırmaktır. Bu amaçla, ünite ve ilişkili önceki üniteler arasında kavram ilişkilendirmeleri yapılmıştır. Çalışma, rastgele deney ve kontrol grubu olarak ayrılan elli iki 11. sınıf öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin, uygulanan kavram testi sonuçları ve alanyazın incelemelerinden belirlenen önbilgi eksiklikleri ve kavram yanılgılarını giderme amacıyla yalnızca deney grubuyla bir hazırlık dersi yapılmıştır. Hazırlık dersinin ardından, deney ve kontrol grupları aynı öğretmen tarafından aynı öğretimi almışlardır. Başarı testi ve görüşme sonuçları; deney grubunun kontrol grubuna kıyasla daha yüksek puanlar aldığını ve daha az sayıda kavram yanılgısına sahip olduğunu göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 42 Issue: 42 |