BibTex RIS Cite

ÖĞRETMEN ADAYLARININ SESBİLGİSEL FARKINDALIKLARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA

Year 2012, Volume: 42 Issue: 42, 186 - 193, 01.06.2012

Abstract

Bu araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının sesbilgisel farkındalığa ilişkin görüşlerinin üniversitelerine, sınıflarına ve cinsiyetlerine göre bir farklılık oluşturup oluşturmadığını, öğretmen adaylarının sesbilgisel farkındalığa ilişkin görüşleri ile genel not ortalamaları ve yaşları arasında bir ilişkinin olup olmadığını incelemektir. Araştırmacı tarafından 18 maddelik bir anket geliştirilmiş ve veriler toplam 549 öğretmen adayından toplanmıştır. Sonuç olarak, öğretmen adaylarının sesbilgisel fakındalıklarına ilişkin görüşlerinin üniversiteleri, sınıf düzeyleri ve cinsiyetlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Anlamlılık düzeyleri sırasıyla p=.001, p=.037 ve p=.000 olarak bulunmuştur. Ayrıca, kızların sesbilgisel farkındalık düzeyleri erkeklerinkinden daha yüksek olarak bulunmuştur. Öğretmen adaylarının sesbilgisel farkındalığa ilişkin görüşleri ve genel not ortalamaları arasında düşük bir ilişki (r=0,14; p < .05) bulunmuşken, öğretmen adaylarının sesbilgisel farkındalığa ilişkin görüşleri ile yaşları arasında bir ilişki bulunmamıştır.

References

  • o
Year 2012, Volume: 42 Issue: 42, 186 - 193, 01.06.2012

Abstract

References

  • o
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Mehmet Cem Girgin This is me

Publication Date June 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 42 Issue: 42

Cite

APA Girgin, M. C. (2012). ÖĞRETMEN ADAYLARININ SESBİLGİSEL FARKINDALIKLARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42), 186-193.