Biyoloji öğretmen adaylarının evrim öğretimi niyetleri ve niyetlerini etkileyen faktörler, davranışı açıklayan sosyopsikolojik bir kuram olan Planlanmış Davranış Teorisi (Ajzen, 2005) çerçevesinde incelenmiştir. Çalışma, 19 Türk ve 18 Alman biyoloji öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış, sonuçlar nitel içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Türk öğretmen adaylarının evrim öğretimi niyetlerinin tutumlarının ve algılanan davranış kontrollerinin etkisinde olduğu; algılanan davranış kontrollerinin düşük olmasının evrim öğretimlerini zorlaştıracağı, fakat olumlu tutumları nedeniyle bu zorluklara rağmen konuyu işlemeye çalışacakları belirlenmiştir. Alman öğretmen adaylarının evrim öğretimi niyetlerinin ise tutumlarının ve öznel normlarının etkisiyle şekillendiği; olumlu tutum ve öznel norma sahip olmaları nedeniyle de büyük ölçüde evrim konusunu işleme niyetinde oldukları belirlenmiştir.
Evrim öğretimi planlanmış davranış teorisi nitel içerik analizi biyoloji öğretmen adayları kültürler arası çalışma
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 42 Issue: 42 |