Adams, G. R., & Marshall, S. K. (1996). A developmental social psychology of identity: Understanding the person-in- context. Journal of Adolescence, 19, 429-442.
Austin, E., Donald J., Saklofske, H. & Egan V. (2004), Personality, wellbeingand health correlates of trait emotional intelligence. Personality and Individual Differences, June.
Avşaroğlu, S. (2007). Üniversite öğrencilerinin karar vermede özsaygı, karar verme ve stresle başa çıkma stillerinin benlik saygısı ve bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
Avşaroğlu, S. & Üre, Ö. (2007). Üniversite öğrencilerinin karar vermede özsaygı, karar verme ve stresle başa çıkma stillerinin benlik saygısı ve bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 85-100.
Aysan, F. (1988). Lise öğrencilerinin stres yaşantılarında kullandıkları başa çıkma stratejilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Bilgel, N., Kabataş, B., Atalar, G., & Gündüz, Y. (2007). Uludağ üniversitesi iktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencilerinin duygu durum araştırması. 8. Türkiye Ekonometri ve İstatistik Kongresi’nde sunulan bildiri. İnönü Üniversitesi, Malatya.
Buluş, M. (1999). Öğretmenlerde stres: belirtileri, nedenleri ve başa çıkma stratejileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, 66-70.
Çiftçi, M.P. (2002). Bir grup lise öğrencisinin stresle başaçıkma yolları ile strese karşı dayanıklılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Çuhadaroğlu, F. (1989). Üniversite gençliğinde kimlik bocalamaları. Üniversite Genliğinde Uyum Sorunları Sempozyumu Bilimsel Çalışmaları. Bilkent Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Araştırma Merkezi, Ankara.
Demir, İ. (2011). Kimlik işlevleri ölçeği: Türkçe geçerlik ve güvenirliği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 571-586.
Erikson, E. H. (1968). Identity: Youth and crisis. New York: Norton.
Eskridge, D.H. (1984). Variables of teacher stress: Symptoms, causes, and stress management techniques, Unpublished research study, East Texas State University,17-25.
Eskridge, D. & Coker, D. (1985). Teacher stress: symptoms, causes and management techniques. The Clearing House, 58(9), 387-390.
Folkman, S., & Lazarus, R.S. (1980). An analysis of coping in a middle- aged community sample. Journal of Healty and Social Behavior, 21, 219-239.
Fuimano, J. (2004). Raise your emotional intelligence. Nursing Management, 35(7), 10-12.
Gohm, C.L., Corser, G.C. & Dalsky, D.J. (2005). Emotional intelligence under stress: Useful, unnecessary, or irrelevant. Personality and Individual Differences, 39, 1017–1028.
Goleman, D. (2004). Duygusal Zeka Neden IQ’dan daha önemlidir? 26. basım, Çev. Klinik Psikolog Banu Seçkin Yüksel, Varlık Yayınları, İstanbul.
Göçet, E. (2006). Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeyleri ile Stresle Başa Çıkma Tutumları arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
Greenberg, S.F. (1984). Stres and the Teaching Profession, Paul H. Brookes Publishing Co., Inc., London.
Hall, C. Hall & R. Abaci (1997). The effect of human relations training onreported teacher stress, pupil control ıdeolgy and locus of control. British Journal of Educational Psychology, 67, 483-496.
Halstead, J.M., & Taylor, J.M. (2000). Learning and teaching about values: A review of recent research. Cambridge Journal of Education, 30(2), 169-202.
Hamarta, E., Arslan C., Saygın, Y. & Özyeşil, Z. (2009). Benlik saygısı ve akılcı olmayan inançlar bakımından üniversite öğrencilerinin stresle başa çıkma yaklaşımlarının analizi. Değerler Eğitimi Dergisi, 7(18), 25-42.
İmamoğlu, O. & Gültekin, Y. (1993). Önerilen dengelenmiş toplumsal birey modeli ışığında üniversite gençliğinin sorunları. Psikoloji Dergisi, 30, 27-41.
Johnston, A.W. (2003). A correlational study of emotional ıntelligence and aggression in adolescents. A thesis submitted to the Faculty of Graduate Studies and Research through the Faculty of Education in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Master of Education at University of Windsor; Windsor, Ontario, Canada.
Lazarus, R.S. & Folkman, S. (1984). Stress, Appraisal, and Coping. New York: Springer.
Mayer, J. D. & Salovey, P. (1997). What is Emotional Intelligence? (Ed.): Salovey P. ve D.J. Sluyter, Emotional Development and Emotional Intelligence, New York: Basic Books, 3-22.
Nikolaou, I. & Tsaousis, I. (2002). Emotional intelligence in the workplace: exploring its effects on occupational stress and organizational commitment. International Journal of Organizational Analysis, 10(4), 327-342.
Önen, A.S (2011). “Öğretmen adaylarinin kişilik özellikleri ve duygusal zeka düzeylerinin stresle başa çıkmalarına etkileri”. Değerler Eğitimi Sempozyumu. “Sosyal ve Kurumsal Yönleriyle Değerler Eğitimi”. Sempozyum Program Kitapçığı,24. 26-28 Ekim 2011- Eskişehir.
Özbay, Y. (1996). Üniversite Öğrencilerinin problem alanları ile yardım arama tutumları arasındaki ilişki. IX. Ulusal Psikoloji Kongresi’nde Bildiri olarak sunulmuştur. Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
Özbay, Y., & Şahin, B. (1997). Stresle başa çıkma tutumları envanteri: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. IV. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi’nde bildiri olarak sunulmuştur. Ankara.
Özbay, Y. (1993). An Investigation of the relationship between adaptational coping process and self-perceived negative feelings on international students. Doctoral Dissertation Thesis , TTU, Lubbock, Texas, USA.
Özbay, Y. & Palancı, M. (2000). Stresle başa çıkma davranışlarının algılanan kontrol düzeyi ve cinsiyet açısından değişkenliği. XI. Ulusal Psikoloji Kongresi’nde bildiri olarak sunulmuştur. Ege Üniversitesi, İzmir.
Sarıtaş, M. (2004). Öğretmen adaylarının stres kaynakları ve stres yönetiminde başvurdukları yöntemler. XVIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı’nda Bildiri olarak sunulmuştur. İnönü Üniversitesi, Malatya.
Schutte, N.S., Malouff, J.M., Hall, L.E., Haggerty, D.J., Cooper, J.T., Golden, C.J. & Dornheim, L. (1998). Development and validation of a measure of emotional intelligence. Personality and Individual Differences, 25, 167- 177.
Schwartz, S.J. (2001). The evolution of eriksonian and neo-eriksonian identity theory and research: A review and integ- ration. Identity, 1, 7-58.
Selye, H. (1976). The stres of life. New York: McGraw-Hill Book Co.
Serafini, T. E. & Adams, G.R. (2002). Functions of identity. Identity, 2, 361-389.
Serafini, T.E., Maitland, S.B, & Adams, G.R. (2006). The functions of identity scale: Revisions, validation and model testing. Poster session presented at the Biennial Meeting of the Society for Research on Adolescence, San Francisco, California.
Yazıcı, K. (2006). Değerler eğitimine genel bir bakış. Türklük Bilimi Araştırmaları, 19, 499-522.
Yeşilyaprak, B. (1986). Üniversite gençlerinin psikolojik sorunları. Psikoloji Dergisi, 5(20), 80-84.
Adams, G. R., & Marshall, S. K. (1996). A developmental social psychology of identity: Understanding the person-in- context. Journal of Adolescence, 19, 429-442.
Austin, E., Donald J., Saklofske, H. & Egan V. (2004), Personality, wellbeingand health correlates of trait emotional intelligence. Personality and Individual Differences, June.
Avşaroğlu, S. (2007). Üniversite öğrencilerinin karar vermede özsaygı, karar verme ve stresle başa çıkma stillerinin benlik saygısı ve bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
Avşaroğlu, S. & Üre, Ö. (2007). Üniversite öğrencilerinin karar vermede özsaygı, karar verme ve stresle başa çıkma stillerinin benlik saygısı ve bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 85-100.
Aysan, F. (1988). Lise öğrencilerinin stres yaşantılarında kullandıkları başa çıkma stratejilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Bilgel, N., Kabataş, B., Atalar, G., & Gündüz, Y. (2007). Uludağ üniversitesi iktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencilerinin duygu durum araştırması. 8. Türkiye Ekonometri ve İstatistik Kongresi’nde sunulan bildiri. İnönü Üniversitesi, Malatya.
Buluş, M. (1999). Öğretmenlerde stres: belirtileri, nedenleri ve başa çıkma stratejileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, 66-70.
Çiftçi, M.P. (2002). Bir grup lise öğrencisinin stresle başaçıkma yolları ile strese karşı dayanıklılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Çuhadaroğlu, F. (1989). Üniversite gençliğinde kimlik bocalamaları. Üniversite Genliğinde Uyum Sorunları Sempozyumu Bilimsel Çalışmaları. Bilkent Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Araştırma Merkezi, Ankara.
Demir, İ. (2011). Kimlik işlevleri ölçeği: Türkçe geçerlik ve güvenirliği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 571-586.
Erikson, E. H. (1968). Identity: Youth and crisis. New York: Norton.
Eskridge, D.H. (1984). Variables of teacher stress: Symptoms, causes, and stress management techniques, Unpublished research study, East Texas State University,17-25.
Eskridge, D. & Coker, D. (1985). Teacher stress: symptoms, causes and management techniques. The Clearing House, 58(9), 387-390.
Folkman, S., & Lazarus, R.S. (1980). An analysis of coping in a middle- aged community sample. Journal of Healty and Social Behavior, 21, 219-239.
Fuimano, J. (2004). Raise your emotional intelligence. Nursing Management, 35(7), 10-12.
Gohm, C.L., Corser, G.C. & Dalsky, D.J. (2005). Emotional intelligence under stress: Useful, unnecessary, or irrelevant. Personality and Individual Differences, 39, 1017–1028.
Goleman, D. (2004). Duygusal Zeka Neden IQ’dan daha önemlidir? 26. basım, Çev. Klinik Psikolog Banu Seçkin Yüksel, Varlık Yayınları, İstanbul.
Göçet, E. (2006). Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeyleri ile Stresle Başa Çıkma Tutumları arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
Greenberg, S.F. (1984). Stres and the Teaching Profession, Paul H. Brookes Publishing Co., Inc., London.
Hall, C. Hall & R. Abaci (1997). The effect of human relations training onreported teacher stress, pupil control ıdeolgy and locus of control. British Journal of Educational Psychology, 67, 483-496.
Halstead, J.M., & Taylor, J.M. (2000). Learning and teaching about values: A review of recent research. Cambridge Journal of Education, 30(2), 169-202.
Hamarta, E., Arslan C., Saygın, Y. & Özyeşil, Z. (2009). Benlik saygısı ve akılcı olmayan inançlar bakımından üniversite öğrencilerinin stresle başa çıkma yaklaşımlarının analizi. Değerler Eğitimi Dergisi, 7(18), 25-42.
İmamoğlu, O. & Gültekin, Y. (1993). Önerilen dengelenmiş toplumsal birey modeli ışığında üniversite gençliğinin sorunları. Psikoloji Dergisi, 30, 27-41.
Johnston, A.W. (2003). A correlational study of emotional ıntelligence and aggression in adolescents. A thesis submitted to the Faculty of Graduate Studies and Research through the Faculty of Education in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Master of Education at University of Windsor; Windsor, Ontario, Canada.
Lazarus, R.S. & Folkman, S. (1984). Stress, Appraisal, and Coping. New York: Springer.
Mayer, J. D. & Salovey, P. (1997). What is Emotional Intelligence? (Ed.): Salovey P. ve D.J. Sluyter, Emotional Development and Emotional Intelligence, New York: Basic Books, 3-22.
Nikolaou, I. & Tsaousis, I. (2002). Emotional intelligence in the workplace: exploring its effects on occupational stress and organizational commitment. International Journal of Organizational Analysis, 10(4), 327-342.
Önen, A.S (2011). “Öğretmen adaylarinin kişilik özellikleri ve duygusal zeka düzeylerinin stresle başa çıkmalarına etkileri”. Değerler Eğitimi Sempozyumu. “Sosyal ve Kurumsal Yönleriyle Değerler Eğitimi”. Sempozyum Program Kitapçığı,24. 26-28 Ekim 2011- Eskişehir.
Özbay, Y. (1996). Üniversite Öğrencilerinin problem alanları ile yardım arama tutumları arasındaki ilişki. IX. Ulusal Psikoloji Kongresi’nde Bildiri olarak sunulmuştur. Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
Özbay, Y., & Şahin, B. (1997). Stresle başa çıkma tutumları envanteri: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. IV. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi’nde bildiri olarak sunulmuştur. Ankara.
Özbay, Y. (1993). An Investigation of the relationship between adaptational coping process and self-perceived negative feelings on international students. Doctoral Dissertation Thesis , TTU, Lubbock, Texas, USA.
Özbay, Y. & Palancı, M. (2000). Stresle başa çıkma davranışlarının algılanan kontrol düzeyi ve cinsiyet açısından değişkenliği. XI. Ulusal Psikoloji Kongresi’nde bildiri olarak sunulmuştur. Ege Üniversitesi, İzmir.
Sarıtaş, M. (2004). Öğretmen adaylarının stres kaynakları ve stres yönetiminde başvurdukları yöntemler. XVIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı’nda Bildiri olarak sunulmuştur. İnönü Üniversitesi, Malatya.
Schutte, N.S., Malouff, J.M., Hall, L.E., Haggerty, D.J., Cooper, J.T., Golden, C.J. & Dornheim, L. (1998). Development and validation of a measure of emotional intelligence. Personality and Individual Differences, 25, 167- 177.
Schwartz, S.J. (2001). The evolution of eriksonian and neo-eriksonian identity theory and research: A review and integ- ration. Identity, 1, 7-58.
Selye, H. (1976). The stres of life. New York: McGraw-Hill Book Co.
Serafini, T. E. & Adams, G.R. (2002). Functions of identity. Identity, 2, 361-389.
Serafini, T.E., Maitland, S.B, & Adams, G.R. (2006). The functions of identity scale: Revisions, validation and model testing. Poster session presented at the Biennial Meeting of the Society for Research on Adolescence, San Francisco, California.
Yazıcı, K. (2006). Değerler eğitimine genel bir bakış. Türklük Bilimi Araştırmaları, 19, 499-522.
Yeşilyaprak, B. (1986). Üniversite gençlerinin psikolojik sorunları. Psikoloji Dergisi, 5(20), 80-84.
Önen, A. S. (2012). Öğretmen Adaylarının Kişilik Özellikleri ve Duygusal Zeka Düzeylerinin Stresle Başa Çıkmalarına Etkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42).