Bu çal mada mikroorganizmalar konusu ö rencilere çe itli ba lamlar yardyla aktar lm ve bu ekildelenen dersin ö rencilerin ilgi ve bilgi düzeylerine etkileri aralm r. Ararmada “öntest-sontest kontrol gruplu denememodeli” kullan lmAra olu turmaktad r. Haz rlanan ders içerikleri üç hafta boyunca uygulanmal narak haz rlanan içeriklerle i lenmi , kontrol grubunda ise düz anlat m ve soru cevap yöntemleri kullan larak aktar lmElde edilen veriler SPSS program kullan larak de erlendirilmi tir. Ön test ve son testte ölçülen ilgi düzeyi her iki grupta daistatistiksel olarak anlaml bir farkl k göstermi tir. Ancak deney grubunda uygulama sonras nda ö renci ilgisinde artoldu u tespit edilirken kontrol grubunda uygulama sonras nda ilgide azalma oldu u tespit edilmi tir. Bilgi testinden eldeedilen sonuçlar ise deney grubundaki ö rencilerin kontrol grubundaki ö rencilere göre daha yüksek puanlar elde ettiklerini veher iki grubun puanlar aras ndaki fark n istatistiksel olarak anlaml oldu unu göstermi tir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 40 Issue: 40 |