BibTex RIS Cite

Anasınıfına Devam Eden Çocukların Fonolojik Duyarlılıklarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Year 2011, Volume: 40 Issue: 40, 267 - 278, 01.06.2011

Abstract

Bu ararma, anasr. Arana devam eden çocuklar n fonolojik duyarl klar baz dekenlere göreincelemek amac yla yap lmba 86’s erkek olmak üzere toplam 162 çocuk olu turmaktad r. Çocuklar n fonolojik duyarl klarJoseph K. Torgesen ve Brian R. Bryant taraf ndan 1994 y nda geli tirilen “Fonolojik Duyarl k Testi” (Test OfPhonological Awareness Second Edition:Plus) ile çocuklar n aileleri ve ö retmenleri hakk ndaki bilgileri edinebilmekamac yla araTek Yönlü Varyans Analizi – ANOVA, Post-Hoc Testleri’nden Tukey HSD, LSD ve T-testi ile de erlendirilmi tir.Çal man n bulgular na göre; çocuklar n, Fonolojik Duyarl k Testi’nin “ayn -farkl sesleri fark etme” yani fonolojikduyarl k alt boyutundan (p=0,013, p

References

  • Adams J. Marilyn, R. Foorman, B. Lundberg, I. & Beeler, T. (1998). “Phonemic awareness in young children:a classroom curriculum”, Baltimore, Maryland: Paulh Brookes Publishing.
  • Baker, L. Dreher, M. J. & Guthrıe, J. T. (Eds.). (2000). “Engaging Young Readers Promoting Achievement and Motivation”, New York London: Guilford Press.
  • Bush, L. (2005). “Making education a reality for all the world’s people”, Vital Speeches Of The Day, 71, 11, 322-324.
  • Coyne, M. D., & Harn, B.A. (2006). Promoting beginning reading success through meaningful assessment of early literacy skills. Psychology in the Schools, 43 (1), 33-43.
  • Dinçer, Ç. (2004). “Babaların 3-6 yaş grubundaki çocukların eğitimine ve bakımına katılım durumlarının incelenmesi”, OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı Bildiri Kitabı-2, 517-528.
  • Erduran, E. (1999). “Okul öncesi eğitimde okuma-yazmaya hazırlık programları ve bilişsel yetenek özelliklerinin okuma sürecine etkileri”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Fantuzzu, J. Tighe, E., & Childs, S., (2000). “Family involvement questionnaire: a multivariate assessment of family participation in early childhood education”, Journal of Educational Psychology, 92 (2), 367-376.
  • High, C. P. Lagasse, L. Becker, S. Ahlgren, I. & Gardner, A. (2000). “Literacy promotion ın primary care pediatrics: can we make a difference?”, Pediatrics, 105, 4,; 927-934.
  • Kılıçarslan, F. (1997). “Farklı sosyo-ekonomik düzeylerdeki anaokulu çocuklarının okumaya hazır olma durumu”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Neuman, S. Copple, C. & Bredekamp, S. (2001). “Phonological awareness in young children”, Early Childhood Today, 15, 6.
  • Oktay, A. ve Unutkan, O. P. (2003). İlköğretime hazır oluş ve okul öncesi eğitimle ilköğretimin karşılaştırılması, İçinde Sevinç, M. (Eds), Erken çocuklukta gelişim ve eğitimde yeni yaklaşımlar (pp.145-155), İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Saracho, O. N. & Spodek, B. (1993). “Language and literacy in early childhood education”, New York; Teachers College Press.
  • Saracho, O.N. (2002). “Family literacy: exploring family practices”, Early Child Development and Care,172 (2), 113122.
  • Torgesen, J. K. & Bryant, B. R. (2004). “Test of phonological awareness second edition: plus”, Austin, Texas: Pro-ed.
  • Üstün, E. (2004). “Çocuklarda okuma-yazma gelişimi normal okuma-yazma sürecinden çok daha önce başlar”, Hacettepe Üniversitesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, 1, 10-11, 97-102.
  • Washington, A. J. (2001). “Early literacy skills in african-amerikan children: research considerations”, Learning Disabilities Research and Practise, 16 (4), 213-221.
  • Whitehead, M. (1999). “Supporting language and literacy development in the early years”, Buchingham, England, Philadelphia, PA: Open University Pres.
  • Whitehurst, G. J. & Lonigan, C. J. (1998), “Child Development and Emergent Literacy”, Child Development, 69 (3), 848-872.
  • Wiegel, D., J., Martin, S., S., & Bennett, K., K., (2006). “Contributions of the home literacy environment to preschoolaged children’s emerging literacy and language skills”, Early Child Development and Care, 176 (3,4), 357-378.
Year 2011, Volume: 40 Issue: 40, 267 - 278, 01.06.2011

Abstract

References

  • Adams J. Marilyn, R. Foorman, B. Lundberg, I. & Beeler, T. (1998). “Phonemic awareness in young children:a classroom curriculum”, Baltimore, Maryland: Paulh Brookes Publishing.
  • Baker, L. Dreher, M. J. & Guthrıe, J. T. (Eds.). (2000). “Engaging Young Readers Promoting Achievement and Motivation”, New York London: Guilford Press.
  • Bush, L. (2005). “Making education a reality for all the world’s people”, Vital Speeches Of The Day, 71, 11, 322-324.
  • Coyne, M. D., & Harn, B.A. (2006). Promoting beginning reading success through meaningful assessment of early literacy skills. Psychology in the Schools, 43 (1), 33-43.
  • Dinçer, Ç. (2004). “Babaların 3-6 yaş grubundaki çocukların eğitimine ve bakımına katılım durumlarının incelenmesi”, OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı Bildiri Kitabı-2, 517-528.
  • Erduran, E. (1999). “Okul öncesi eğitimde okuma-yazmaya hazırlık programları ve bilişsel yetenek özelliklerinin okuma sürecine etkileri”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Fantuzzu, J. Tighe, E., & Childs, S., (2000). “Family involvement questionnaire: a multivariate assessment of family participation in early childhood education”, Journal of Educational Psychology, 92 (2), 367-376.
  • High, C. P. Lagasse, L. Becker, S. Ahlgren, I. & Gardner, A. (2000). “Literacy promotion ın primary care pediatrics: can we make a difference?”, Pediatrics, 105, 4,; 927-934.
  • Kılıçarslan, F. (1997). “Farklı sosyo-ekonomik düzeylerdeki anaokulu çocuklarının okumaya hazır olma durumu”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Neuman, S. Copple, C. & Bredekamp, S. (2001). “Phonological awareness in young children”, Early Childhood Today, 15, 6.
  • Oktay, A. ve Unutkan, O. P. (2003). İlköğretime hazır oluş ve okul öncesi eğitimle ilköğretimin karşılaştırılması, İçinde Sevinç, M. (Eds), Erken çocuklukta gelişim ve eğitimde yeni yaklaşımlar (pp.145-155), İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Saracho, O. N. & Spodek, B. (1993). “Language and literacy in early childhood education”, New York; Teachers College Press.
  • Saracho, O.N. (2002). “Family literacy: exploring family practices”, Early Child Development and Care,172 (2), 113122.
  • Torgesen, J. K. & Bryant, B. R. (2004). “Test of phonological awareness second edition: plus”, Austin, Texas: Pro-ed.
  • Üstün, E. (2004). “Çocuklarda okuma-yazma gelişimi normal okuma-yazma sürecinden çok daha önce başlar”, Hacettepe Üniversitesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, 1, 10-11, 97-102.
  • Washington, A. J. (2001). “Early literacy skills in african-amerikan children: research considerations”, Learning Disabilities Research and Practise, 16 (4), 213-221.
  • Whitehead, M. (1999). “Supporting language and literacy development in the early years”, Buchingham, England, Philadelphia, PA: Open University Pres.
  • Whitehurst, G. J. & Lonigan, C. J. (1998), “Child Development and Emergent Literacy”, Child Development, 69 (3), 848-872.
  • Wiegel, D., J., Martin, S., S., & Bennett, K., K., (2006). “Contributions of the home literacy environment to preschoolaged children’s emerging literacy and language skills”, Early Child Development and Care, 176 (3,4), 357-378.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Gökçe Karaman This is me

Elif Üstün This is me

Publication Date June 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 40 Issue: 40

Cite

APA Karaman, G., & Üstün, E. (2011). Anasınıfına Devam Eden Çocukların Fonolojik Duyarlılıklarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 267-278.