BibTex RIS Cite

Eine Studie Zum Niveau Der Kontrastiven Sprachkompetenz Türkischer Lehramtstudenten Für Deutsch

Year 2010, Volume: 38 Issue: 38, 236 - 251, 01.06.2010

Abstract

Bu çalışmaya, Türkçedeki –lar veya –ler ekinin daha çok çoğul eki olarak bilindiği ve bu nedenle Türkçeyiana dili olarak konuşanların –lar (-ler) ekinin yan anlamlarını Almancaya aktarmada zorluk çektikleri teoreminden hareketlebaşlanmıştır. 2008-2009 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilmiş olan bu çalışma ile Trakya Üniversitesi AlmancaÖğretmenliği 6. yarıyıl ve yüksek lisans öğrencilerinin karşılaştırmalı dilbilgisi yetkinlik düzeyi ölçülmeye çalışılmış,Türkçedeki –lar veya –ler ekinin Almancaya çoğunlukla çoğul eki olarak aktarıldığı, bu hata yanı sıra ayrıca şahıs zamiri veedat seçiminde, fiillerin çekiminde, isimlerin hallerinde ve zaman kullanımında önemli hataların yapıldığı görülmüş,Almancayı Türkiye'de öğrenmiş olan Almanca öğretmen adaylarının mesleki hayatlarında karşılaşacakları bu tür sorunlarınüstesinden gelmelerini sağlayacak bilgi ve beceriyi kazandıracak daha çok sayıda etkinliğe 4 yıllık Almanca öğretmeniyetiştirim sürecinde yer verilmesi gerektiği sonucuna varılmış, mezunlara ise bu konuya ilişkin hizmet içi kurslarındüzenlenmesi önerilmiştir. Çalışma belli bir zaman diliminde gerçekleştirilmiş olup karşılaştırmaya dayalı bir hata analizçalışmasıdır

Year 2010, Volume: 38 Issue: 38, 236 - 251, 01.06.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Sevinç Sakarya Maden This is me

Publication Date June 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 38 Issue: 38

Cite

APA Maden, S. S. (2010). Eine Studie Zum Niveau Der Kontrastiven Sprachkompetenz Türkischer Lehramtstudenten Für Deutsch. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(38), 236-251.