Araştırmada; öğretmenlerin geri bildirimlerine göre, okul müdürlerinin dinleme becerileri öğretmenlerinsahip oldukları bazı değişkenler bakımından incelenmiştir. Araştırma genel tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini,2007–2008 öğretim yılında Konya, Türkiye’de görev yapan 23287 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise,evrenden tesadüfî örnekleme yöntemi ile seçilen 477 ilköğretim, genel ve mesleki ortaöğretim öğretmeninden oluşmaktadır.Araştırma sonucunda; öğretmenlerin çalıştıkları okul, öğrenim durumları, mesleki kıdemleri, müdürleri ile birlikte çalışmasüreleri ve okuldaki öğretmen sayısı değişkenleri bakımından müdürlerinin dinleme becerileri ile ilgili geri bildirimlerininfarklılaştığı, ancak müdürlerin sahip oldukları branş değişkenine göre öğretmenlerin müdürleri ile ilgili geri bildirimlerininfarklılaşmadığı tespit edilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 38 Issue: 38 |