Son yıllarda bireysel farklılık değişkeni olarak düşünme stilleri üzerine yapılan çalışmalarda göreli bir artışgözlenmektedir. Alan yazında eğitim yöneticilerinin hangi düşünme stillerini ne düzeyde kullandıklarına yönelik çalışmalararastlanmaması araştırmanın önemini artırmaktadır. Bu çalışmada, Tokat ilindeki eğitim yöneticilerinin düşünme stilleriincelenmiş; düşünme stillerinin yaş, cinsiyet, kıdem okul tipi gibi değişkenlere göre nasıl farklılık gösterdiği araştırılmıştır.Çalışmanın örneklemini elverişli örnekleme oluyla seçilen 241 okul yöneticisi oluşturmuştur. Düşünme Stilleri Envanteri veKişisel Bilgi Formu araştırmada veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Bulgular yöneticilerin en çok tercih ettikleridüşünme stillerinin Hiyerarşik, Yürütme ve Dışsal; en az tercih ettikleri düşünme stillerinin ise Muhafazakâr, Oligarşik veLokal düşünme stilleri olduğunu göstermiştir. Bağımsız değişkenler boyutunda da istatistiksel düzeyde anlamlı farklılıklarbulunmuştur. Bu farlılıklar tartışılmış ve öneriler sunulmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 38 Issue: 38 |