Bu makale bir grup İngilizce okutmanlarını (N=44) farklı seviyelerde tükenmişliğe iten ana faktörleribelirlemek için öğretmen tükenmişliği üzerine gerçekleştirilen bir çalışmayı rapor etmektedir. Çeşitli seviyelerde tükenmişlikbelirtisi gösteren okutmanları tespit etmek ve onları gruplandırabilmek için öncelikle bir tarama modeli uygulanmıştır. İkinciadım olarak bu tarama araştırması sonuçlarına göre belirlenen 4 farklı tükenmişlik seviyesindeki okutmanları temsilen 12 kişiile mülakat yapılmıştır. Bulgular farklı tükenmişlik seviyelerindeki tüm okutmanların hem fikir olarak tükenmişliğe iten anafaktörü araştırmada mikro değişken olarak belirtilen kurumlarındaki idari uygulamalar olarak göstermiştir. Aynı zamanda çokyüksek tükenmişlik belirtileri gösteren okutmanlarda ‘Mesleki kişiliğe karşı yabancılaşma’ tespit edilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 38 Issue: 38 |