BibTex RIS Cite

A Study of the Factors Leading English Teachers to Burnout

Year 2010, Volume: 38 Issue: 38, 25 - 34, 01.06.2010

Abstract

Bu makale bir grup İngilizce okutmanlarını (N=44) farklı seviyelerde tükenmişliğe iten ana faktörleribelirlemek için öğretmen tükenmişliği üzerine gerçekleştirilen bir çalışmayı rapor etmektedir. Çeşitli seviyelerde tükenmişlikbelirtisi gösteren okutmanları tespit etmek ve onları gruplandırabilmek için öncelikle bir tarama modeli uygulanmıştır. İkinciadım olarak bu tarama araştırması sonuçlarına göre belirlenen 4 farklı tükenmişlik seviyesindeki okutmanları temsilen 12 kişiile mülakat yapılmıştır. Bulgular farklı tükenmişlik seviyelerindeki tüm okutmanların hem fikir olarak tükenmişliğe iten anafaktörü araştırmada mikro değişken olarak belirtilen kurumlarındaki idari uygulamalar olarak göstermiştir. Aynı zamanda çokyüksek tükenmişlik belirtileri gösteren okutmanlarda ‘Mesleki kişiliğe karşı yabancılaşma’ tespit edilmiştir

Year 2010, Volume: 38 Issue: 38, 25 - 34, 01.06.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Paşa Tevfik Cephe This is me

Publication Date June 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 38 Issue: 38

Cite

APA Cephe, P. T. (2010). A Study of the Factors Leading English Teachers to Burnout. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(38), 25-34.