Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının ders çalışmaya yönelik tutumları, kendini başarılı algılama,fakülteye ve öğretim elemanlarına yönelik olumlu algıları ile sınıf düzeyi ile ders çalışma stratejileri arasındaki ilişkileriincelemektir. Araştırmanın katılımcıları, Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören birinci ve dördüncüsınıf öğrencilerinden oluşan 746 kişilik bir gruptur. Öğretmen adaylarının ders çalışma stratejilerini ve ders çalışmaya yöneliktutumlarını ölçmek için likert tipinde hazırlanan Çalışma Stratejileri ve Çalışmaya Yönelik Tutum Ölçekleri kullanılmıştır.Veriler üzerinde hiyerarşik çoklu regresyon analizi yapılmış, ders çalışmaya yönelik tutumlar, kendini başarılı algılama veöğretim elemanlarına yönelik olumlu algıların ders çalışma stratejilerinin önemli etkenleri olduğu görülmüştür. Okula yönelikalgının ve sınıf düzeyinin ders çalışma stratejisi kullanımı üzerinde etkili olmadığı bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göreöğretmen adaylarının ders çalışmaya yönelik tutumları ile kendine ve öğretim elemanlarına yönelik algıları olumlu halegetirilerek, daha verimli ders çalışma stratejisi kullanmaları sağlanabilir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 38 Issue: 38 |