Kimyanın gelişmesi laboratuar araştırmalarına dayanmaktadır. Bu nedenle, genç nesillerin araştırmacı birruhla yetiştirilmesi için kimya eğitiminde laboratuar çalışmalarına özel bir önem verilmektedir. Geleceğin sınıflarında görevyapacak; düşünen, kendini ifade edebilen, yaratıcı problem çözme becerisine sahip bireylerin yetişmesi önemlidir. Buçalışmada; fen bilgisi öğrencilerinin kimya laboratuarında deneyler yaparak kimya laboratuarına karşı endişelerinin değişipdeğişmediği araştırılmıştır. Bu amaçla; 2008-2009 öğretim yılı güz döneminde Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,İlköğretim Bölümü, Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalında 2. sınıf öğrencilerinden (4 şube) Genel Kimya Laboratuarınıalan 100 öğrenci örneklem olarak kullanılmıştır. Çalışma kapsamında; Bowen tarafından geliştirilen, Azizoğlu veUzuntiryaki tarafından çevirisi yapılan “Kimya Laboratuarı Endişe Ölçeği” kullanılmıştır. Dönemin başında Genel KimyaLaboratuarı dersine başlamadan önce öğrencilere “Kimya Laboratuarı Endişe Ölçeği” ön test olarak uygulanmıştır. Dönemboyunca dersin içeriğinde bulunan deneyler yapılmıştır. Dönemin sonunda ise “Kimya Laboratuarı Endişe Ölçeği” tekrar sontest olarak uygulanmıştır. Ön-son test karşılaştırıldığında yapılan uygulama sayesinde öğrencilerinin endişelerinde azalmaolduğu tespit edilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 38 Issue: 38 |