Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin değişik kişilik özelliklerinin farklı öğrenme stilleri geliştirmelerine yardımcıolduğunu ortaya çıkarmaktır. Bu tez, kişiliğin, yabancı dil öğrenirken, eğitim – öğretim stillerinin seçilmesinde belirleyici birfaktör olduğunu ortaya koymayı amaçlamıştır. Bu bağlantıyı ortaya çıkarabilmek için, Bilkent Üniversitesi, birinci sınıflarınaldığı Akademik İngilizce Programında, İngilizce 101 dersini tamamlamış, Mühendislik, Fen, İşletme, Güzel Sanatlar, İnsaniBilimler ve Edebiyat Fakültelerinde okuyan öğrencilere, Maudsley’in Kişilik Testi ve Barsch’ın Öğrenme Stilleri anketleridağıtılmış ve sonuçlar istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Çalışma sonuçları, yabancı dil öğrenen bir öğrencinin kişiliközelliklerine bağlı olarak farklı öğrenme stilleri geliştirdiğini ve buna bağlı olarak başarının da farklılık gösterdiğini, ancak,bunların arasında istatistiksel olarak güçlü degil, sanılanın aksine zayıf bir bağlantı olduğunu ortaya koymuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 38 Issue: 38 |