BibTex RIS Cite

Relations between Personality Traits, Language Learning Styles and Success in Foreign Language Achievement

Year 2010, Volume: 38 Issue: 38, 115 - 126, 01.06.2010

Abstract

Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin değişik kişilik özelliklerinin farklı öğrenme stilleri geliştirmelerine yardımcıolduğunu ortaya çıkarmaktır. Bu tez, kişiliğin, yabancı dil öğrenirken, eğitim – öğretim stillerinin seçilmesinde belirleyici birfaktör olduğunu ortaya koymayı amaçlamıştır. Bu bağlantıyı ortaya çıkarabilmek için, Bilkent Üniversitesi, birinci sınıflarınaldığı Akademik İngilizce Programında, İngilizce 101 dersini tamamlamış, Mühendislik, Fen, İşletme, Güzel Sanatlar, İnsaniBilimler ve Edebiyat Fakültelerinde okuyan öğrencilere, Maudsley’in Kişilik Testi ve Barsch’ın Öğrenme Stilleri anketleridağıtılmış ve sonuçlar istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Çalışma sonuçları, yabancı dil öğrenen bir öğrencinin kişiliközelliklerine bağlı olarak farklı öğrenme stilleri geliştirdiğini ve buna bağlı olarak başarının da farklılık gösterdiğini, ancak,bunların arasında istatistiksel olarak güçlü degil, sanılanın aksine zayıf bir bağlantı olduğunu ortaya koymuştur

Year 2010, Volume: 38 Issue: 38, 115 - 126, 01.06.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

İsmail Erton This is me

Publication Date June 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 38 Issue: 38

Cite

APA Erton, İ. (2010). Relations between Personality Traits, Language Learning Styles and Success in Foreign Language Achievement. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(38), 115-126.