Bu araştırma, Ankara’da ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin bazı sosyo-demografik ve meslekiözelliklerine göre çocuk sevme özelliklerini karşılaştırmaya yönelik ilişkisel bir çalışmadır. Amaca yönelik geliştirilen ölçek,ilköğretimde görev yapan 828 öğretmene uygulanmıştır. Betimsel ve yordamsal istatistiksel yöntemler kullanılarak,araştırmanın sorularına cevaplar aranmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkeni Türkçeye uyarlaması yapılan Barnett ÇocukSevme Ölçeğinden alınan “çocuk sevme” puanıdır. Bağımsız değişkenleri ise öğretmenlerin cinsiyetleri, yaşları, medenidurumları, çocuklarının olup olmaması, varsa çocuk sayıları, meslekteki hizmet süreleri, sınıf ya da branş öğretmenleri olupolmamaları ile çocuklarla ilgili bazı etkinlikleri yapıp yapmamalarından oluşmaktadır. Araştırma bulgularına göreöğretmenlerin cinsiyetlerine ve sahip oldukları çocuk sayılarına göre çocuk sevme düzeylerinde farklılık bulunmazken, 40-50yaş grubunda olan, evli olan, çocuk sahibi olan ve sınıf öğretmenliği yapan öğretmenlerin çocuk sevme puanları daha yüksekbulunmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 38 Issue: 38 |