BibTex RIS Cite

Türkiye'de İlköğretim ve Ortaöğretim Olanaklarının İlçe Bazında İncelenmesi

Year 2009, Volume: 36 Issue: 36, - , 01.06.2009

Abstract

Bu çalışmada, 2006-2007 öğretim yıh için Milli Eğitim Bakanlığı tarafından okullardan toplanan veriler kullanılarak, Türkiye’deki ilçelerin ilköğretim ve ortaöğretim olanaklarına göre gelişmişlik indeksi hesaplanmış ve ilçeler gelişmişlik düzeylerine göre smıflandırılrmştır. Elde edilen bulgulara göre her ne kadar son 5 yıldır Doğu’ya çok büyük eğitim yatırımları yapıldığı söylense de Türkiye’deki en kötü eğitim olanağına sahip 62 ilçenin neredeyse hepsi Türkiye’nin Doğusundaki ilçelerdir. Gelişmişlik düzeyi en düşük seviyede yer alan bu 62 ilçenin Milli Eğitim Müdürleri ile görüşülerek, ilçelerinin ilköğretim ve ortaöğretim olanakları bakımından neden en düşük seviyede yer aldığı, ilçenin temel sorunları ve temel ihtiyaçlarına dair bilgiler derlenmiştir. Elde edilen bilgiler ışığmda, çeşitli çözüm önerileri ortaya konmuştur

References

  • Çıngı, H., Kadılar, C. ve Koçberber, G. (2008). Türkiye genelinde ilk ve ortaöğretim olanaklarının incelenmesi ve belirlenen aksaklıklara çözüm önerilerinin getirilmesi. (TUBITAK Proje Raporu. Proje No. 106K077). Ankara: Sosyal ve Beşeri Bilimler.
  • Demirtaş, A. (1992). Eymür Köyünde ilköğretim: Geçmişten günümüze. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 119—126.
  • Devlet Planlama Teşkilatı. (2003). İllerin ve bölgelerin sosyo-ekonomik gelişmişlik sıralaması araştırması. Ankara: Devlet Planlama Teşkilatı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2007). Milli eğitim istatistikleri örgün eğitim 2006-2007. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Önsoy, R. (1991). Cumhuriyetten bugüne ilk ve ortaöğretimimiz ve bazı meseleleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 1—23.
  • Tatlıdil, H. (1996). Uygulamalı çok değişkenli istatistiksel analiz. Ankara : Cem Web Ofset
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2006). Türkiye eğitim harcamaları araştımıası. Türkiye İstatistik Kurumu. Ankara.
  • Wolfgang, H. (2003). Applied multivariate statistical analysis. New York: Springer Verlag.
Year 2009, Volume: 36 Issue: 36, - , 01.06.2009

Abstract

References

  • Çıngı, H., Kadılar, C. ve Koçberber, G. (2008). Türkiye genelinde ilk ve ortaöğretim olanaklarının incelenmesi ve belirlenen aksaklıklara çözüm önerilerinin getirilmesi. (TUBITAK Proje Raporu. Proje No. 106K077). Ankara: Sosyal ve Beşeri Bilimler.
  • Demirtaş, A. (1992). Eymür Köyünde ilköğretim: Geçmişten günümüze. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 119—126.
  • Devlet Planlama Teşkilatı. (2003). İllerin ve bölgelerin sosyo-ekonomik gelişmişlik sıralaması araştırması. Ankara: Devlet Planlama Teşkilatı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2007). Milli eğitim istatistikleri örgün eğitim 2006-2007. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Önsoy, R. (1991). Cumhuriyetten bugüne ilk ve ortaöğretimimiz ve bazı meseleleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 1—23.
  • Tatlıdil, H. (1996). Uygulamalı çok değişkenli istatistiksel analiz. Ankara : Cem Web Ofset
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2006). Türkiye eğitim harcamaları araştımıası. Türkiye İstatistik Kurumu. Ankara.
  • Wolfgang, H. (2003). Applied multivariate statistical analysis. New York: Springer Verlag.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

HÜLYA Çıngı This is me

CEM Kadılar This is me

GÜLER Koçberber This is me

Publication Date June 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 36 Issue: 36

Cite

APA Çıngı, H., Kadılar, C., & Koçberber, G. (2009). Türkiye’de İlköğretim ve Ortaöğretim Olanaklarının İlçe Bazında İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(36).