Bu çalışmada, 2006-2007 öğretim yıh için Milli Eğitim Bakanlığı tarafından okullardan toplanan veriler kullanılarak, Türkiye’deki ilçelerin ilköğretim ve ortaöğretim olanaklarına göre gelişmişlik indeksi hesaplanmış ve ilçeler gelişmişlik düzeylerine göre smıflandırılrmştır. Elde edilen bulgulara göre her ne kadar son 5 yıldır Doğu’ya çok büyük eğitim yatırımları yapıldığı söylense de Türkiye’deki en kötü eğitim olanağına sahip 62 ilçenin neredeyse hepsi Türkiye’nin Doğusundaki ilçelerdir. Gelişmişlik düzeyi en düşük seviyede yer alan bu 62 ilçenin Milli Eğitim Müdürleri ile görüşülerek, ilçelerinin ilköğretim ve ortaöğretim olanakları bakımından neden en düşük seviyede yer aldığı, ilçenin temel sorunları ve temel ihtiyaçlarına dair bilgiler derlenmiştir. Elde edilen bilgiler ışığmda, çeşitli çözüm önerileri ortaya konmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 36 Issue: 36 |