BibTex RIS Cite

Türk ve Azeri Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları

Year 2009, Volume: 36 Issue: 36, 76 - 86, 01.06.2009

Abstract

Eğitime önem veren çağdaş toplumların farklı alanlarda yetişmiş, nitelikli insan gücüne sahip bireylerden oluştuğu görülmektedir. Nitelikli insan gücünün yetiştirilmesinde bir ülkenin eğitim sistemi çok etkili ohnaktadır. Eğitim sisteminin en önemli parçası olan öğretmenler toplumun gelişmesinde önemli role sahiptir. Bu bağlamda öğretmen adaylarımn mesleklerini daha etkili ve başarılı bir şekilde uygulamaları için, mesleki alan bilgisi ve pedagojik formasyon açısından donanımh, mesleğe karşı olumlu tutumlara sahip bireyler olarak yetiştirilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada Azerbaycan Devlet Pedagoji Üniversitesi’nde (ADPÜ) öğrenim gören Türk ve Azeri öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları cinsiyet, sınıf ve tercih sırası değişkenleri açısından ele ahnrruştır. Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda; öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerinde cinsiyet, sınıf ve tercih sırası değişkenlerinin önemli bir etkisirıin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Toplumun ihtiyacını karşılayabilecek öğretmenlerin yetiştirilmesi için mevcut eğitim sistemine ek olarak elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur

References

  • Aslan, D. ve Köksal Akyol, A. (2006). Okul öncesi öğretmen adaylarınm öğretmenlik mesleğine yönelik tutunılan ve mesleki benlik saygılarmm incelenmesi. Ç. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, I5 (2), 51-60.
  • Aşkar, P. ve Erden, M. (1987). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeği. Çağdaş Eğitim, 121, 8-1.
  • Bedel, E.F.(2008). Interactions among attitudes toward teaching and personality constructs in early childhood preservice teachers. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4(l), 31-48.
  • Çapa, Y. ve Çil, N. (2000). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarmın farklı değişkenler açısmdan incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 69 — 73.
  • Capri, B. ve Çelikkaleli,Ö. (2008). Öğretınen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum ve mesleki yeterlik inançlarımn cinsiyet, program ve fakültelerine göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 33—53.
  • Diamond, E.K. (2001). Supporting early childhood teacher: A Reşection on the Kentucky Teacher Internship program. 5. 11. 2008 tarihinde http://www.f1ndarticles.com adresinden erişildi.
  • Doğan, M. (2004). Aday öğretmenlerin matematik hakkındaki düşünceleri: türk ve ingiliz öğretmenlerin karşılaştırılrnası. Yüzüncü Yıl Universitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, I(ll). 5. 11. 2008 tarihinde http:/lefdergi.yyu.edu.tr adresinden erişildi.
  • Erden, M. (1995). Öğretmen adaylarının öğretınenlik sertifıkası derslerine yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 99-104.
  • Erdem, A.R., Gezer, K. ve Çokadar, H. (2005). Ortaöğretim fen-matematik ve sosyal alanlar öğretınenliği tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. 14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı. 471- 477. 28-30 Eylül 2005. Denizli
  • Ergün, M. (1997). Azerbaycan eğitim sistemi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 12, 499—514.
  • Gündüz, M. (2000). Toplumsal tabakalaşma ölçütü olarak meslek ve meslek olarak öğretmenliğin saygmlığı. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 4l — 51.
  • Gürbüztürk, O. ve Genç, S. Z. (2004). “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Görüşleri”. Atatürk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7). 13—22.
  • İpek, C. ve Bayraktar, Ş. (2004). Aday öğretmenlerin fen bilimleri ve sosyal bilinılere bakışları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 35-50.
  • Papanastasiou, C. (2002). School, teaching and family influence on student attitudes toward science: Based on TIMSS data for Cyprus. Studies in Educational Evaluation, 28, 71-86.
  • Erdoğan, S. ve Şimşek, H. (1997). İş. eğitimi (teknoloji eğitimi ) _öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri. Çanakkale On Sekiz Mart Universitesi Uluslar arası Oğretrnen Yetiştirme Sempozyumu I.
  • Tannöğen, A. (1997). Buca Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, 55-58.
  • Temizkan, M. (2008). Türkçe öğretmeni adaylarımn öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerine bir araştırma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(3), 461-486. tutumlanmn incelenmesi. Kırgızistan - Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 129-136.
Year 2009, Volume: 36 Issue: 36, 76 - 86, 01.06.2009

Abstract

References

  • Aslan, D. ve Köksal Akyol, A. (2006). Okul öncesi öğretmen adaylarınm öğretmenlik mesleğine yönelik tutunılan ve mesleki benlik saygılarmm incelenmesi. Ç. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, I5 (2), 51-60.
  • Aşkar, P. ve Erden, M. (1987). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeği. Çağdaş Eğitim, 121, 8-1.
  • Bedel, E.F.(2008). Interactions among attitudes toward teaching and personality constructs in early childhood preservice teachers. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4(l), 31-48.
  • Çapa, Y. ve Çil, N. (2000). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarmın farklı değişkenler açısmdan incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 69 — 73.
  • Capri, B. ve Çelikkaleli,Ö. (2008). Öğretınen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum ve mesleki yeterlik inançlarımn cinsiyet, program ve fakültelerine göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 33—53.
  • Diamond, E.K. (2001). Supporting early childhood teacher: A Reşection on the Kentucky Teacher Internship program. 5. 11. 2008 tarihinde http://www.f1ndarticles.com adresinden erişildi.
  • Doğan, M. (2004). Aday öğretmenlerin matematik hakkındaki düşünceleri: türk ve ingiliz öğretmenlerin karşılaştırılrnası. Yüzüncü Yıl Universitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, I(ll). 5. 11. 2008 tarihinde http:/lefdergi.yyu.edu.tr adresinden erişildi.
  • Erden, M. (1995). Öğretmen adaylarının öğretınenlik sertifıkası derslerine yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 99-104.
  • Erdem, A.R., Gezer, K. ve Çokadar, H. (2005). Ortaöğretim fen-matematik ve sosyal alanlar öğretınenliği tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. 14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı. 471- 477. 28-30 Eylül 2005. Denizli
  • Ergün, M. (1997). Azerbaycan eğitim sistemi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 12, 499—514.
  • Gündüz, M. (2000). Toplumsal tabakalaşma ölçütü olarak meslek ve meslek olarak öğretmenliğin saygmlığı. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 4l — 51.
  • Gürbüztürk, O. ve Genç, S. Z. (2004). “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Görüşleri”. Atatürk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7). 13—22.
  • İpek, C. ve Bayraktar, Ş. (2004). Aday öğretmenlerin fen bilimleri ve sosyal bilinılere bakışları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 35-50.
  • Papanastasiou, C. (2002). School, teaching and family influence on student attitudes toward science: Based on TIMSS data for Cyprus. Studies in Educational Evaluation, 28, 71-86.
  • Erdoğan, S. ve Şimşek, H. (1997). İş. eğitimi (teknoloji eğitimi ) _öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri. Çanakkale On Sekiz Mart Universitesi Uluslar arası Oğretrnen Yetiştirme Sempozyumu I.
  • Tannöğen, A. (1997). Buca Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, 55-58.
  • Temizkan, M. (2008). Türkçe öğretmeni adaylarımn öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerine bir araştırma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(3), 461-486. tutumlanmn incelenmesi. Kırgızistan - Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 129-136.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Mine Canan Durmuşoğlu This is me

Canan Yanık This is me

Buket Akkoyunlu This is me

Publication Date June 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 36 Issue: 36

Cite

APA Durmuşoğlu, M. C., Yanık, C., & Akkoyunlu, B. (2009). Türk ve Azeri Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(36), 76-86.