Eğitime önem veren çağdaş toplumların farklı alanlarda yetişmiş, nitelikli insan gücüne sahip bireylerden oluştuğu görülmektedir. Nitelikli insan gücünün yetiştirilmesinde bir ülkenin eğitim sistemi çok etkili ohnaktadır. Eğitim sisteminin en önemli parçası olan öğretmenler toplumun gelişmesinde önemli role sahiptir. Bu bağlamda öğretmen adaylarımn mesleklerini daha etkili ve başarılı bir şekilde uygulamaları için, mesleki alan bilgisi ve pedagojik formasyon açısından donanımh, mesleğe karşı olumlu tutumlara sahip bireyler olarak yetiştirilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada Azerbaycan Devlet Pedagoji Üniversitesi’nde (ADPÜ) öğrenim gören Türk ve Azeri öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları cinsiyet, sınıf ve tercih sırası değişkenleri açısından ele ahnrruştır. Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda; öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerinde cinsiyet, sınıf ve tercih sırası değişkenlerinin önemli bir etkisirıin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Toplumun ihtiyacını karşılayabilecek öğretmenlerin yetiştirilmesi için mevcut eğitim sistemine ek olarak elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 36 Issue: 36 |