Bu araştırmada, öğrenme amaçlı hiperortamlaıın sayfa uzunluğunun, üniversite öğrencilerinin öğrenme performanslarına (başan, çalışma ve test süresi) ve ortamla ilgili memnuniyete etkisi incelenmiştir. Araştırma YTÜ Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 127 lisans öğrencisi üzerinde ve deneysel işlemde kullanılmak üzere sayfaları uzun ve kısa olmak üzere araştırmacılarca geliştirilmiş iki farklı hiperortarnda gerçekleştirilmiştir. I-Iiperortamda sunulan Beyne Dayalı Öğrenme konulu içerik, çoktan seçmeli başan testi ve hiperortamla ilgili görüş anketi araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. İstatistik analizler için bağımsız grup t-testi ve Mann-Whitney-U testi kullamlrmştır. Bulgular, sayfa uzunluğunun öğrencilerin öğrenme performanslarım ve hiperortamla ilgili görüşlerini etkilemediğini göstermiştir. Bu bulgu, bilgisayar-destekli ve Web-tabanh öğretim materyallerinde alışılmış bir uygulama olan, sayfaları kısa tasarlama yaklaşımının üniversite öğrencileri için bir gereklilik olmadığım göstermiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 36 Issue: 36 |