Akbıyık, C. (2002). Eleştirel düşünme eğilimleri ve akademik başarı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Universitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Akmoğlu, O. (2001). Eleştirel düşünme becerilerini temel alan fen bilgisi öğretiminin öğrenme ürünlerine etkisi. Yaymılanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Universitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Bereketoğlu, F. (2002). Fizik öğretmenlerinin derslerinde uyguladıkları etkinlikleri şekillendiren faktörler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
Bingöl, G. (1993). Fizikte deneysel çahşmamn yeri. Fizik Dergisi, 3, 16—19.
Bozdemir, S. (1993). Fizik öğreniminin günümüzdeki durumu ve bazı öneriler. Fizik Dergisi, 3, 20—24.
Bökeoğlu, Ö. Ç. (2004). Eleştirel düşünmeyi destekleyici işbirlikli öğrenme ortamında gerçekleştirilen öğretimin eleştirel düşünmeye ve istatistiğe giriş dersindeki öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. (7. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncıhk.
Cengiz, E. G. (2004). Üniversite öğrencilerine yönelik eleştirel düşünme etkinliklerinin eleştirel düşünme eğilimi ve becerileri açısından değerlendirilmesi. Yaymılanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Çelik, E. (2006). Fizik öğretiminde bilgisayar destekli mizahın öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Universitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Demirel, Ö. (2005). Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Derelioğlu, Y. (2005). Eğitim fakültesi öğrencilerinde eleştirel düşünme ile epistemolojik inanç arasındaki ilişkinin incelenmesi. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Pamukkale Universitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
Facione, P. A., Facione, N. C. & Giancarlo, C. A. (1998). The califomia critical thinking disposition inventory test manual. (Revised). Millbrae, CA: California Acadenıic Pres.
Gürkaynak, İ., Üstel, F., ve Gülgöz, S. (2003). Eleştirel düşünme. İstanbul Politikalar Merkezi Eğitim Reformu Girişimi, İstanbul.
Halpern, D. F. (1996). Thought & knowledge an introduction to critical thinking. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Publishersa.
Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (14. Baskı) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Kökdemir, D. (2003). Belirsizlik durumlarında karar verme ve problem çözme. Yayımlanmarmş Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
MEB. (1992). Genel ortaöğretim 9., 10. ve 1 I. smtfŞzik dersi öğretim programı. 28 Mart 2007, http:/lwww.ttkb.meb.gov.tr.
MEB. (2000). Ortaöğretim yönetmeliği. 28 Mart 2007, http:/lwww.meb.gov.tr.
MEB. (2008). Fizik Programı. 12 Ekim 2008, http:/lwww.fizikprogrami.com
Mecit, Ö. (2006). The eŞ‘ect of 7E learning cycle model on the improvement of fifth grade students’ critical thinking skills. Yayıınlanmaımş Doktora Tezi, ODTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Özek, N., Gönen, S., Maskan, A. K., Kavak, T. ve Aşkın, M. (2002). Fizik lisans öğrencilerinin fızik öğrenmeye ilişkin görüşleri üzerine bir çalışma. Eğitim ve Bilim/Education and Science, 28(128)
Özden, Y. (2005). Öğrenme ve öğretme (7. Baskı). Ankara: Pegem A Yaymcılık.
Özgüven, İ. E. (2000). Psikolojik testler. Ankara: Pdrem Yayınları
Özyürek, A. ve Eryılmaz, A. (2001). Factors affecting Students’ attitides towards physics. Eğitim ve Bilim/Education and Science, 26 (120)
Polat, D. (2005). Türkiye ve bazı Avrupa Birliği ülkelerinde (İngiltere, Almanya, İtalya, Fransa) Şzik öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Universitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Semerci, Ç. (2003). Eleştirel düşünıne becerilerinin geliştirilmesi. Eğitim ve Bilim/Education and Science, 28(127).
Soysal, M. (1997). Düşünmeyi öğretmek, eleştirel okuma. Ankara: Ümit Yayıncıhk.
Şahinel, S. (2001). Eleştirel düşünme becerileri ile tümleşik dil becerilerinin geliştirilmesi. Yaymılanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Seçkin, E. (2005). A survey about the opinions of student physics teachers, supervisors and mentors on practice teaching course. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, ODTU, Ankara.
Tam, M. (2006). Analysis of issues related to education of pre-service physics teachers in Turkey. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, ODTÜ, Ankara.
Tokyürek, T. (2001). Öğretmen tutumlarının öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
TÜBİTAK (2007). İlk ve ortaöğretim öğrencilerine yönelik programlar. Bilim İnsam Destekleme Daire Başkanhğı. 28 Mart 2007, http:/lwww.tubitak.gov.tr
Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncıhk
Yıldırım, A. Ç. (2005). Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerilerinin incelenmesi. Yayımlanmarmş Yüksek Lisans Tezi, Karaehnas Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
EK _ 1: ÖĞRETMEN GÖZLEM FORMU
Okul : .............................. Sınıf : .............................. Konu : ..............................
Tarih : .............................. Saat : .............................. Gözlemciler : ...................... Göz— len— medi Iyi Çok MADDELER Zayıf İyi Orta Zayıf
Akbıyık, C. (2002). Eleştirel düşünme eğilimleri ve akademik başarı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Universitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Akmoğlu, O. (2001). Eleştirel düşünme becerilerini temel alan fen bilgisi öğretiminin öğrenme ürünlerine etkisi. Yaymılanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Universitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Bereketoğlu, F. (2002). Fizik öğretmenlerinin derslerinde uyguladıkları etkinlikleri şekillendiren faktörler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
Bingöl, G. (1993). Fizikte deneysel çahşmamn yeri. Fizik Dergisi, 3, 16—19.
Bozdemir, S. (1993). Fizik öğreniminin günümüzdeki durumu ve bazı öneriler. Fizik Dergisi, 3, 20—24.
Bökeoğlu, Ö. Ç. (2004). Eleştirel düşünmeyi destekleyici işbirlikli öğrenme ortamında gerçekleştirilen öğretimin eleştirel düşünmeye ve istatistiğe giriş dersindeki öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. (7. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncıhk.
Cengiz, E. G. (2004). Üniversite öğrencilerine yönelik eleştirel düşünme etkinliklerinin eleştirel düşünme eğilimi ve becerileri açısından değerlendirilmesi. Yaymılanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Çelik, E. (2006). Fizik öğretiminde bilgisayar destekli mizahın öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Universitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Demirel, Ö. (2005). Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Derelioğlu, Y. (2005). Eğitim fakültesi öğrencilerinde eleştirel düşünme ile epistemolojik inanç arasındaki ilişkinin incelenmesi. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Pamukkale Universitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
Facione, P. A., Facione, N. C. & Giancarlo, C. A. (1998). The califomia critical thinking disposition inventory test manual. (Revised). Millbrae, CA: California Acadenıic Pres.
Gürkaynak, İ., Üstel, F., ve Gülgöz, S. (2003). Eleştirel düşünme. İstanbul Politikalar Merkezi Eğitim Reformu Girişimi, İstanbul.
Halpern, D. F. (1996). Thought & knowledge an introduction to critical thinking. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Publishersa.
Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (14. Baskı) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Kökdemir, D. (2003). Belirsizlik durumlarında karar verme ve problem çözme. Yayımlanmarmş Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
MEB. (1992). Genel ortaöğretim 9., 10. ve 1 I. smtfŞzik dersi öğretim programı. 28 Mart 2007, http:/lwww.ttkb.meb.gov.tr.
MEB. (2000). Ortaöğretim yönetmeliği. 28 Mart 2007, http:/lwww.meb.gov.tr.
MEB. (2008). Fizik Programı. 12 Ekim 2008, http:/lwww.fizikprogrami.com
Mecit, Ö. (2006). The eŞ‘ect of 7E learning cycle model on the improvement of fifth grade students’ critical thinking skills. Yayıınlanmaımş Doktora Tezi, ODTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Özek, N., Gönen, S., Maskan, A. K., Kavak, T. ve Aşkın, M. (2002). Fizik lisans öğrencilerinin fızik öğrenmeye ilişkin görüşleri üzerine bir çalışma. Eğitim ve Bilim/Education and Science, 28(128)
Özden, Y. (2005). Öğrenme ve öğretme (7. Baskı). Ankara: Pegem A Yaymcılık.
Özgüven, İ. E. (2000). Psikolojik testler. Ankara: Pdrem Yayınları
Özyürek, A. ve Eryılmaz, A. (2001). Factors affecting Students’ attitides towards physics. Eğitim ve Bilim/Education and Science, 26 (120)
Polat, D. (2005). Türkiye ve bazı Avrupa Birliği ülkelerinde (İngiltere, Almanya, İtalya, Fransa) Şzik öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Universitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Semerci, Ç. (2003). Eleştirel düşünıne becerilerinin geliştirilmesi. Eğitim ve Bilim/Education and Science, 28(127).
Soysal, M. (1997). Düşünmeyi öğretmek, eleştirel okuma. Ankara: Ümit Yayıncıhk.
Şahinel, S. (2001). Eleştirel düşünme becerileri ile tümleşik dil becerilerinin geliştirilmesi. Yaymılanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Seçkin, E. (2005). A survey about the opinions of student physics teachers, supervisors and mentors on practice teaching course. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, ODTU, Ankara.
Tam, M. (2006). Analysis of issues related to education of pre-service physics teachers in Turkey. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, ODTÜ, Ankara.
Tokyürek, T. (2001). Öğretmen tutumlarının öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
TÜBİTAK (2007). İlk ve ortaöğretim öğrencilerine yönelik programlar. Bilim İnsam Destekleme Daire Başkanhğı. 28 Mart 2007, http:/lwww.tubitak.gov.tr
Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncıhk
Yıldırım, A. Ç. (2005). Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerilerinin incelenmesi. Yayımlanmarmş Yüksek Lisans Tezi, Karaehnas Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
EK _ 1: ÖĞRETMEN GÖZLEM FORMU
Okul : .............................. Sınıf : .............................. Konu : ..............................
Tarih : .............................. Saat : .............................. Gözlemciler : ...................... Göz— len— medi Iyi Çok MADDELER Zayıf İyi Orta Zayıf
Şengül, C., & Üstündağ, T. (2009). FİZİK ÖĞRETMENLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMİ DÜZEYLERİ VE DÜZENLEDİKLERİ ETKİNLİKLERDE ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN YERİ. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(36), 237-248.