Bu çahşmada Bilim Sanat Merkezinde eğitim gören, 11, 12, 13 yaşlarındaki üstün yetenekli öğrencilerin fizik yeteneklerinin gelişiminin ölçülmesi amaçlanmıştır. Öncelikle fizik alanında çalışmaya hevesli veya üstün yetenekli öğrenciler tespit edilmiştir. Tespit edilen 16 öğrenci ile 5 ay boyunca laboratuvar ortarmnda çalışılnuş ve her öğrencinin gelişimi gözlenerek kaydedilmiştir. Laboratuvar çalışmaları üstün yetenekliler için geliştirilen Üç Aşamalı Purdue Modeline göre düzenlenmiştir. Öğrencilerin fizik yeteneklerinin gelişimi, “Konulara İlgisi, Yeni Bilgi Üretme Yeteneği, Konuları ve İlgili Olayları Yorumlama Yeteneği, Analiz Yapma, Farklı Konular Arasında İlişki Kurma, Öğrendiklerini Geliştirebilme” şeklinde 6 kategoride incelenmiştir. Herbir kategori 1 ile 5 arasında derecelendirilerek ölçek oluşturulmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 36 Issue: 36 |