Bu makalede yazarlar, geleceğin öğretmenlerinin lisans eğitimleri sırasında edinmeleri gereken temel yeterlikleribelirlemişlerdir. Aynı zamanda, belirlenen becerilerin kazanılmasına en fazla katkı sağladığını varsaydıkları faktörlere ilişkinbir model geliştirmişlerdir. Yazarlar, yeterliklerin seçimine ve bu yeterliklerin geliştirilmesine ilişkin yordayıcı unsurlarınınbelirlenmesine yönelik olarak, ilkokul öğretmenlerinin yeterliklerine ilişkin kuramlar olarak REFLEX Projesi (2009 –)modelini benimsemişlerdir. Yazarlar çalışmaları sırasında bzaı noktalar belirlemişlerdir: (1) geleceğin ilköğretimöğretmenlerinin öğrenimleri esnasında sahip oldukları yeterlikler, bu çalışmada açıklanan edinilmiş beceriler üzerindeyalnızca sınırlı bir etkiye sahiptir; (2) ilköğretim öğretmenlerinin çalışma hayatı esnasında kazandıkları değerler incelenentüm beceri unsurlarını oldukça fazla etkilemektedir; (3) bireyin sosyal ağlara katılımındaki artış, olumlu bir etki yaratmaktave incelenen tüm yeterliklerin kazanılmasına istatistiksel olarak katkı sağlamaktadır.. Yazarlar, ilköğretim öğretmenleri içinbir müfredatın hazırlanmasında bu bulguların göz önünde bulundurulması gerektiği konusunda hemfikirdirler
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 37 Issue: 37 |