BibTex RIS Cite

Effectiveness Of 5E Learning Cycle Instruction on Students’ Achievement in Cell Concept and Scientific Epistemological Beliefs

Year 2009, Volume: 37 Issue: 37, 96 - 105, 01.06.2009

Abstract

Bu çalışmanın amacı 5E öğrenme modelinin 6.sınıf öğrencilerinin hücre konusundaki başarı ve bilimselepistemolojik inançları üzerine etkisini araştırmaktır. Epistemolojik İnanç ölçeği ve Hücre Kavram testi dört ayrı sınıftaokuyan toplam 153 altıncı sınıf öğrencisine ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Uygulamada iki sınıf deney ve kontrolgrubu olarak seçilmiştir. Deney grubundaki öğrenciler dersi 5E öğrenme modeli ile işlerken, kontrol grubundaki öğrencilerdersi geleneksel öğretim yöntemi ile işlemişlerdir. Veriler çokyönlü varyans analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlarher iki grup arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, 5E öğrenme modeli ile öğrenimgören deney grubu öğrencilerinin hücre konusundaki başarılarının ve bilimsel epistemolojik inançlarının, kontrol grubuöğrencilerine göre anlamlı derecede yüksek olduğu bulunmuştur

Year 2009, Volume: 37 Issue: 37, 96 - 105, 01.06.2009

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Devrim Kaynar This is me

Ceren Tekkaya This is me

Jale Çakıroğlu This is me

Publication Date June 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 37 Issue: 37

Cite

APA Kaynar, D., Tekkaya, C., & Çakıroğlu, J. (2009). Effectiveness Of 5E Learning Cycle Instruction on Students’ Achievement in Cell Concept and Scientific Epistemological Beliefs. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(37), 96-105.