BibTex RIS Cite

Implications for a Green Curriculum Applicatıon Toward Sustainable Development

Year 2009, Volume: 37 Issue: 37, 123 - 135, 01.06.2009

Abstract

Bu çalışmanın amacı iki basamaktan oluşmaktadır: (1) üniversite öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınma üzerineanlayışlarını belirlemek; (2) sürdürülebilir kalkınmaya yönelik tutumlarını, çevresel değerlerini ve sürdürülebilir yaşambiçimlerini destekleyen davranışlarını incelemektir. Hazırlanan ölçüm aracının Şubat-Haziran 2008 döneminde toplam 958üniversite öğrencisine uygulanmasıyla toplanan veriler betimsel istatistik kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar,katılımcıların çoğunun sürdürülebilir kalkınma terimine aşina olduklarını belirtmelerine rağmen sürdürülebilir kalkınmayayönelik bütüncül bir kavram olarak güçlü bir anlayış geliştiremediklerini yansıtmaktadır. Sonuçlara göre, üniversiteöğrencileri sürdürülebilir kalkınmaya yönelik olumlu tutumlara ve içsel değerlere sahiptir. Ancak, katılımcılar sürdürülebilirbir gelecek için gerekli radikal davranışları yerine getirmemektedirler

Year 2009, Volume: 37 Issue: 37, 123 - 135, 01.06.2009

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Elvan Şahin This is me

Hamide Ertepınar This is me

Gaye Teksöz This is me

Publication Date June 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 37 Issue: 37

Cite

APA Şahin, E., Ertepınar, H., & Teksöz, G. (2009). Implications for a Green Curriculum Applicatıon Toward Sustainable Development. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(37), 123-135.