Bu çalışmanın amacı iki basamaktan oluşmaktadır: (1) üniversite öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınma üzerineanlayışlarını belirlemek; (2) sürdürülebilir kalkınmaya yönelik tutumlarını, çevresel değerlerini ve sürdürülebilir yaşambiçimlerini destekleyen davranışlarını incelemektir. Hazırlanan ölçüm aracının Şubat-Haziran 2008 döneminde toplam 958üniversite öğrencisine uygulanmasıyla toplanan veriler betimsel istatistik kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar,katılımcıların çoğunun sürdürülebilir kalkınma terimine aşina olduklarını belirtmelerine rağmen sürdürülebilir kalkınmayayönelik bütüncül bir kavram olarak güçlü bir anlayış geliştiremediklerini yansıtmaktadır. Sonuçlara göre, üniversiteöğrencileri sürdürülebilir kalkınmaya yönelik olumlu tutumlara ve içsel değerlere sahiptir. Ancak, katılımcılar sürdürülebilirbir gelecek için gerekli radikal davranışları yerine getirmemektedirler
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 37 Issue: 37 |