Erken yaşta yabancı dil öğrenimi konusunda yayımlanan Avrupa Birliği araştırma raporlarına göre, çocuklarınyabancı dili hem yaratıcı hem de kalıplaşmış biçimde kullanmalarını sağlamak büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada okulöncesi Türk çocuklarının yaratıcı ve kalıplaşmış dil kullanımlarının saptanmasına, kategorize edilmesine ve yorumlanmasınayönelik mikro ölçekli bir araştırma yapılmıştır. Bunun için iki olgu üzerinde yoğunlaşılmıştır: 1. Derste öğretmenin talebiüzerine gerçekleşen önceden öğrenilmiş kalıplara dayalı dil kullanımı; 2. Derste öğretmenin talebi üzerine gerçekleşmeyenyaratıcı dil kullanımı. Yapılan sınıf içi gözlemler ve görüşmeler sonrasında öğrenme süreçleri ve öğrenmeyi etkileyenfaktörler ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu çerçevede Türkiye’de okul öncesi Almanca öğretimindeki sorunlara ve fırsatlaradeğinilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 37 Issue: 37 |