Eğitim Fakültelerinin öğretmen yetiştiren programlarının yeniden düzenlenmesi çerçevesinde 2006–2007 öğretimyılından itibaren okutulmak üzere Almanca Öğretmenliği Lisans Programlarına “Karşılaştırmalı Ülke Bilgisi” adlı bir derskonulmuştur. Bu ders 2008–2009 öğretim yılı bahar yarıyılında Hacettepe Üniversitesi Almanca Öğretmenliği LisansProgramında, sadece yabancı ülke ve ülkeler hakkında bilgi aktarılan ya da kültürlerarası konuların kuramsal ele alındığı birders olarak yürütülmemiştir. Dersin hedefleri, içeriği, etkinlikleri, yöntemi, malzemesi ile değerlendirme ölçütlerikültürlerarası yaklaşım çerçevesinde tanımlanıp projelendirilmiş ve geleceğin Almanca öğretmenlerinin yabancı kültürlesağlıklı etkileşimin koşulu duyarlılığı geliştirebilmesine yönelik bir fırsat olarak değerlendirilmiştir. Bu çalışmada ise,projelendirilerek yürütülen söz konusu “Karşılaştırmalı Ülke Bilgisi” dersi öğrenci kazanımları açısından değerlendirilmiştir.Değerlendirme, projenin süreç, ürün ve kazanımlarına ilişkin öğrenci görüşleri olmak üzere üç ana ölçüt çerçevesinde elealınmış ve projenin dinamizmini sağlayan etkinliklerin tümünün öğrencinin kültürlerarası gelişimi için etkili bir araç olduğusonucuna ulaşılmıştır
Karşılaştırmalı ülke bilgisi yapılandırmacı yaklaşım proje tabanlı ders Almanca öğretmenliği
Parallel with the reorganization of teacher training programs in Education Faculties, a course named “Comparative Country Knowledge” was introduced to be given in German Language Teaching Undergraduate Program since 2006-2007 academic year. This course was not used as a course transferring information about foreign countries or handling intercultural issues in a theoretical way in 2008 2009 spring term in Hacettepe University German Language Teaching Undergraduate program. Aims, content, activities, method, material and evaluation criteria were defined and organized with an intercultural approach and it was utilized as an opportunity for the prospective German language teacher’s development of sensibility to interact healthfully with the foreign culture. In this study, “Comparative Country Knowledge” course conducted by a project has been evaluated in terms of student acquisition. Evaluation has been handled within respect to student opinions about the process, product and acquisition of the project as the three main criteria and it has been found that all activities creating the dynamism of the project are efficient tools for the intercultural development of students
Comparative country knowledge constructivist approach project based course German language teaching
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 37 Issue: 37 |