Solunum ve enerji kazanımı konuları öğrencilerin zor olarak nitelediği ve en az ilgi duydukları konular arasında yeralmaktadır. Bu nedenle bu çalışmada öğrenci başarısı ve öğrenme motivasyonunu olumlu yönde etkileyebilecek bağlamlarınve çalışma yöntemlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Veriler konunun çeşitli bağlamlarına ve ders sürecinde yapılabileceketkinliklere karşı ilgiye yönelik bir anket formu ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Almanya’nın SchleswigHolstein eyaletinde 11. ve 12. sınıfa devam eden 173 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonuçları, öğrencilerin konuyagenel ilgisi az olmasına karşın, konu çeşitli bağlamlarla ilişkilendirildiğinde ilgide artış olduğunu göstermiştir. Sağlık, spor veinsan biyolojisi bağlamlarına ilgi en yüksek seviyededir. Öğrencilerin ilgisinin en yüksek olduğu etkinlikler ise görsel-işitselmateryallerle desteklenen, aktif veya gözlemci olarak katıldıkları etkinliklerdir. Araştırma sonuçları yaşam temelliöğrenmenin esas alındığı ders içeriklerinin hazırlanmasında yardımcı olacak ipuçları içermektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 37 Issue: 37 |