BibTex RIS Cite

How Is A Science Lesson Developed And Implemented Based On Multiple Intelligences Theory?

Year 2008, Volume: 34 Issue: 34, 155 - 167, 01.06.2008

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Çoklu Zeka Kuramına dayalı bir fen bilgisi dersinin nasıl planlanabileceği ve uygulanabileceğiyle ilgili tüm süreci adım adım sunmaktır. Çalışmada, öncelikle Çoklu Zeka Kuramının fen öğretimi ve öğrenimi açısından sahip olduğu potansiyel sunulmaktadır. Daha sonra, literatüre dayalı geliştirilmiş ve ilköğretim 8. sınıfta uygulanmış Çoklu Zeka Kuramına dayalı bir fen bilgisi dersi, fen bilgisi öğretmen adayı ve öğretmenlerine Çoklu Zeka Kuramını teoriden sınıf içi pratiğe dönüştürmede yardımcı olmak amacıyla somut bir örnek olarak verilmektedir. Bu çalışma, çoklu zeka fen bilgisi derslerinin nasıl planlanacağı ve uygulanacağı ile ilgili dört önemli faktör açığa çıkarmıştır. Bu faktörler, (1) güvenilir ve geçerli bir ölçme aracı ile öğrencierin çoklu zekalarını belirlemek, (2) ilgili fen konusunda literatürde bulunan öğrencilerin öğrenme sorunlarına dikkat etmek, (3) öğrencilerin öğrenmesi amaçlanan bilgi yapısını çoklu zekalar açısından dikkate almak, ve (4) öğretmenin çoklu zeka aktivitesini sınıf içinde uygulama kabiliyetini sınamasıdır

Year 2008, Volume: 34 Issue: 34, 155 - 167, 01.06.2008

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Osman Nafiz Kaya This is me

Publication Date June 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 34 Issue: 34

Cite

APA Kaya, O. N. (2008). How Is A Science Lesson Developed And Implemented Based On Multiple Intelligences Theory?. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 155-167.