Bir mesleğe duyulan ilgi, üniversite eğitimi sırasında öğrenimi tamamlama, öğrenim görülen alanı değiştirme kararı, öğrenim süreci ile ilgili memnuniyet, akademik başarı gibi pek çok bakımdan etkili olabilmektedir. Bu çalışmada, biyoloji öğretmen adaylarının “öğretmenlik mesleğine” yönelik ilgileri incelenmiştir. Araştırma betimsel niteliktedir. Araştırmanın çalışma grubunu 2006-2007 öğretim yılında Hacettepe Üniversitesi Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 137 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen öğretmenlik mesleğine yönelik ilgi ölçeği kullanılmıştır. Ölçek Birey-Obje kuramı esas alınarak geliştirilmiştir. Duygusal unsurlar, değersel unsurlar, epistemik unsurlar ve içsel motivasyon olmak üzere dört boyuttan oluşmaktadır. Araştırma sonucunda biyoloji öğretmen adaylarının mesleki ilgilerinin yüksek olduğu, ilginin epistemik unsurlar dışında kalan diğer boyutlarda cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği, mesleki ilginin son sınıf öğrencilerinde en yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca mesleki ilgi ve akademik başarı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 35 Issue: 35 |