BibTex RIS Cite

L’analyse Poétique en Classe de Fle

Year 2007, Volume: 32 Issue: 32, 179 - 186, 01.06.2007

Abstract

Bu makalede, şiir metinlerinin yabancı dil olarak Fransızca derslerinde kullanılması üzerinde durulmuştur. Öncelikle şiirsel bir metnin, yabancı dil derslerine sağlayacağı katkılar sıralanmış (estetik ve sanatsal bir dil olması, çizgisel dilden uzaklaşması, dil ve ses oyunlarıyla özel bir etki yaratması, imgesel ve yaratıcı bir dil oluşturması), ardından şiirsel metinleri seçme ve çözümleme yöntemleri irdelenmiştir. Sınıf içi uygulamalara örnek oluşturmak amacıyla, aynı şairin 8 yıl arayla yazdıgi iki şiir seçilmiştir. Verlaine’den seçilen bu iki şiirin biçim, anlam ve sözcelem durumu açısından çözümlenmesine öneriler sunulmuştur. Ayrı ayrı, üç düzeyde ele alınan iki şiir, daha sonra karşılaştırılmış ve ortak yönler belirtilmiştir. Sonuç olarak, şiirsel metinlerde, düzyazı metinlerinden farklı olarak, bağdaşıklık ve tutarlık kaygısı gözetilmediği, ancak düz anlatımda karşılaşılmayan bir etki-söz yaratıldığı ortaya konulmuştur

Year 2007, Volume: 32 Issue: 32, 179 - 186, 01.06.2007

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ece Korkut This is me

Publication Date June 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 32 Issue: 32

Cite

APA Korkut, E. (2007). L’analyse Poétique en Classe de Fle. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(32), 179-186.