BibTex RIS Cite

Educational Games for Developing Critical Thinking Skills: Pre-Service English Language Teachers’ Views

Year 2007, Volume: 32 Issue: 32, 266 - 273, 01.06.2007

Abstract

Bu çalışmanın amacı eğitsel oyunlar yoluyla eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlayan örnek bir ders planı uygulamasını ortaya koymaktır. Katılımcılar, Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim dalında öğrenim gören ve İleri Okuma ve Yazma Becerileri II dersini alan 46 öğrencidir. Örnek ders planı, öğrenciler tarafından seçilmiş eğitimle ilgili bir problem durumunu “Compad” eğitim paketini kulllanarak grup çalışması ve tartışma yoluyla çözmelerine dayandırıldı. Bu çalışmada problem çözmede eğitsel oyunların önemi ve eleştirel düşünme ilişkisi tartışıldı. Ders sorumlusu ve araştırmacının süreçle ilgili görüş ve gözlemleri paylaşıldı ve katılımcıların uygulama hakkındaki görüşleri de incelendi. Katılımcılar eğitsel oyun kavramıyla henüz yeni tanışmış olsalar da elde edilen bulgularda süreci eğlenceli bulduklarını ve eğitsel oyunların problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerine olumlu yönde katkıda bulunduğu belirttiler. Bununla birlikte katılımcılar, bu tip etkinliklerin özellikle gerçek tartışma ve konuşma imkanı verdiğini aynı zamanda İngilizce konuşma becerilerinin de gelişmesine katkısı olduğunu ifade ettiler

References

  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Anderson, G. G. (1996). Global issues in the university ESL classroom. Retrived March 1, 2007 from http://www.jalt- publications.org/tlt/files/96/nov/univ.html
  • Arıkan, A. (2002). “Critical Media Literacy and ESL/EFL Classrooms.” Transmediation in the Classroom: A Semiotics Based Media Literacy Framework, In Ladislaus Semali (Ed.), (pp. 113-125).New York: Peter Lang.
  • Beyer, B. K. (1991). Teaching thinking skills: A handbook of elementary school teachers. Boston: Allyn & Bacon.
  • Creswell, J. W. (1998). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Traditions. London: Sage Publications.
  • Harmer, J. (2001). The practice of English language teaching (3rd ed.). Essex: Longman.
  • Kim, L. S. (1995). Creative games for the language class. Forum, 33(1), Retrieved March 12, 2006 from http://exchanges.state.gov/forum/vols/vol33/no1/P35.htm
  • Seferoğlu, S. & Akbıyık, C. (2006). Eleştirel düşünme ve öğretimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 193- 201.
  • Tüzün, H. (2006). Eğitsel bilgisayar oyunları ve bir örnek: Quest atlantis. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 220-229.
  • Zimmerman, E. & Luethi, N. (2003). Does Compad Improve the Acquirement of Knowledge? Paper presented at the conference of IUT, Switzerland.
Year 2007, Volume: 32 Issue: 32, 266 - 273, 01.06.2007

Abstract

References

  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Anderson, G. G. (1996). Global issues in the university ESL classroom. Retrived March 1, 2007 from http://www.jalt- publications.org/tlt/files/96/nov/univ.html
  • Arıkan, A. (2002). “Critical Media Literacy and ESL/EFL Classrooms.” Transmediation in the Classroom: A Semiotics Based Media Literacy Framework, In Ladislaus Semali (Ed.), (pp. 113-125).New York: Peter Lang.
  • Beyer, B. K. (1991). Teaching thinking skills: A handbook of elementary school teachers. Boston: Allyn & Bacon.
  • Creswell, J. W. (1998). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Traditions. London: Sage Publications.
  • Harmer, J. (2001). The practice of English language teaching (3rd ed.). Essex: Longman.
  • Kim, L. S. (1995). Creative games for the language class. Forum, 33(1), Retrieved March 12, 2006 from http://exchanges.state.gov/forum/vols/vol33/no1/P35.htm
  • Seferoğlu, S. & Akbıyık, C. (2006). Eleştirel düşünme ve öğretimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 193- 201.
  • Tüzün, H. (2006). Eğitsel bilgisayar oyunları ve bir örnek: Quest atlantis. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 220-229.
  • Zimmerman, E. & Luethi, N. (2003). Does Compad Improve the Acquirement of Knowledge? Paper presented at the conference of IUT, Switzerland.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Derya Şahhüseyinoğlu This is me

Publication Date June 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 32 Issue: 32

Cite

APA Şahhüseyinoğlu, D. (2007). Educational Games for Developing Critical Thinking Skills: Pre-Service English Language Teachers’ Views. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(32), 266-273.