Bu çalışmada, genel kültür derslerinin nicelik olarak artırılmasıyla birlikte bir genel kültür dersi olarak ders programına alınan Türk Eğitim Tarihi dersinin yabancı diller öğretmen yetiştirme programındaki yeri ve önemi bu dersin yapılandırılması için yürütülmüş bulunan bir anket çalışmasının ekseninde ele alınmıştır. Çalışmanın amaçları arasında, söz konusu dersin gerekliliği, içerik düzenlenmesi ve yöntemi hakkında ön bilgi edinilmesi bulunmaktadır. Çalışmanın verilerini, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman ve İngiliz Dili Eğitimi Anabilim dalları lisans programlarında öğrenim görmekte olan öğrencilerin (n=100) yeni programda yer alan Türk Eğitim Tarihi dersi ile ilgili görüşleri oluşturmaktadır. Öğrencilere uygulanan anket 15 maddelik Likert tipi sorulardan oluşmaktadır ve ölçek uygulandıktan sonra toplanan veriler SPSS 11.0 istatistik programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Ölçeğin güvenirlik çalışması da yapılmış ve Cronbach Alpha değeri 0.83 olarak bulunmuştur.Araştırmanın sonuçları öğrencilerin Türk eğitim tarihi hakkındaki bilgilerini yetersiz bulduklarını, dersin gerekliğine inandıklarını ve bu dersin öğrenci merkezli olarak yapılandırılması gerektiğini göstermiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 33 Issue: 33 |