Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki kamu okullarında çalışacak öğretmenlerin atanma işlemlerini incelemektir. Özellikle bu çalışma, Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) dayalı olarak yapılan öğretmen atanması uygulamasını incelemekte ve KPSS ile Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) ve Üniversite Not Ortalaması (ÜNO) arasındaki ilişkiyi inceleyerek ÖSS ve ÜNO değişkenlerinin KPSS’yi ne derece yordadığı belirlenmeye çalışılmaktadır. Araştırmaya Pamukkale Üniversitesine devam eden 125 öğretmen adayı rasgele örneklem yolu ile seçilmiştir. Katılımcılara ait veriler anket aracılığı ile toplanmış ve sonuçlar Pearson korelasyon ve çoklu regrasyon hesaplama tekniği ile analiz edilerek yorumlanmıştır. Sonuç olarak, ÖSS ile ÜNO arasında ve ÜNO ile KPSS arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olmadığı belirlenmiştir. Öte yandan, ÖSS’nin KPSS performansını istatistiksel olarak yordayan bir değişken olduğu belirlenmiştir. Bu bulgulara dayanarak, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kamu okullarında çalışacak öğretmenlerin alan bilgilerini de dikkate alan yeni atama kriterleri belirlemesinin daha uygun olacağı önerilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 33 Issue: 33 |