BibTex RIS Cite

Investigation of Appointing Teachers Employed in the Public Education Institutions in Turkey

Year 2007, Volume: 33 Issue: 33, 33 - 40, 01.06.2007

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki kamu okullarında çalışacak öğretmenlerin atanma işlemlerini incelemektir. Özellikle bu çalışma, Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) dayalı olarak yapılan öğretmen atanması uygulamasını incelemekte ve KPSS ile Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) ve Üniversite Not Ortalaması (ÜNO) arasındaki ilişkiyi inceleyerek ÖSS ve ÜNO değişkenlerinin KPSS’yi ne derece yordadığı belirlenmeye çalışılmaktadır. Araştırmaya Pamukkale Üniversitesine devam eden 125 öğretmen adayı rasgele örneklem yolu ile seçilmiştir. Katılımcılara ait veriler anket aracılığı ile toplanmış ve sonuçlar Pearson korelasyon ve çoklu regrasyon hesaplama tekniği ile analiz edilerek yorumlanmıştır. Sonuç olarak, ÖSS ile ÜNO arasında ve ÜNO ile KPSS arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olmadığı belirlenmiştir. Öte yandan, ÖSS’nin KPSS performansını istatistiksel olarak yordayan bir değişken olduğu belirlenmiştir. Bu bulgulara dayanarak, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kamu okullarında çalışacak öğretmenlerin alan bilgilerini de dikkate alan yeni atama kriterleri belirlemesinin daha uygun olacağı önerilmiştir

References

  • Askar, P. (1985). Yükseköğretime öğrenci seçme ve yerleştirme sisteminin geçerliği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Aypay, A. (2003). The tough choice at high school door: An investigation of the factors that lead students to general or vocational schools. International Journal of Educational Development, 5(3), 517-527.
  • Dobson, P., Krapljan Barr, P. & Vielba, C. (1999). An evaluation of validity and fairness of GMAT used for MBA selection in UK Business School. International Journal of Selection and Assessment, 7(4), 196- 202.
  • Dogan, N. (1999). Dersane deneme sınavları ile ÖSS ve ÖYS arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Emre, O. U. (2002). Farklı ÖSS sınav sistemleri ile I. U. isletme fakültesine giren öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen faktörler ve sonuçlarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Hoefer, P. & Gould, J. (2000). Assessment of admission criteria for predicting students’ academic performance in graduate programs. Journal of Education for Business, 76, 225-229.
  • Karaman, I. (2001). Ortaöğretim başarı ölçütleri ile ÖSS arasındaki ilişkinin araştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Kays, D. J. (2005). The validity of GMAT for Non-U.S. students. Journal of Education for Business, 236-239.
  • Kelecioglu, H. (2003). Ortaöğretim başarı puanlarının üniversiteye girişte iki aşamalı sınavda uygulanan ÖYS, ÖSS ve tek aşamalı sınavda uygulanan ÖSS ile ilişkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 70-78.
  • Krejcie, R. V. & Morgan, D. W. (1970). Determining sample size for research activities. Educational and Psychological Measurement, 30, 608.
  • Nilsson, J. E. (1995). The GRE and the GMAT: A comparison of their correlations to GGPA. Educational & Psychological Measurement, 55, 637-640.
  • OSYM’s selection and placement of students in higher education institutions in Turkey. Retrived October, 2005, from http://www.osym.gov.tr/default
  • Tezbaşaran, A. (1991). Yükseköğretime öğrenci seçme ve yerleştirme sisteminde 1987 yılında yapılan değişiklikler üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Wright, R. E. & Palmer, J.C. (1994). GMAT scores and undergraduate GPAs as predictors of performace in graduate business programs. Journal of Education for Business, 69, 344-348.
  • YOK’s universiteler. Retrived May, 2007, from http://www.yok.gov.tr/universiteler
Year 2007, Volume: 33 Issue: 33, 33 - 40, 01.06.2007

Abstract

References

  • Askar, P. (1985). Yükseköğretime öğrenci seçme ve yerleştirme sisteminin geçerliği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Aypay, A. (2003). The tough choice at high school door: An investigation of the factors that lead students to general or vocational schools. International Journal of Educational Development, 5(3), 517-527.
  • Dobson, P., Krapljan Barr, P. & Vielba, C. (1999). An evaluation of validity and fairness of GMAT used for MBA selection in UK Business School. International Journal of Selection and Assessment, 7(4), 196- 202.
  • Dogan, N. (1999). Dersane deneme sınavları ile ÖSS ve ÖYS arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Emre, O. U. (2002). Farklı ÖSS sınav sistemleri ile I. U. isletme fakültesine giren öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen faktörler ve sonuçlarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Hoefer, P. & Gould, J. (2000). Assessment of admission criteria for predicting students’ academic performance in graduate programs. Journal of Education for Business, 76, 225-229.
  • Karaman, I. (2001). Ortaöğretim başarı ölçütleri ile ÖSS arasındaki ilişkinin araştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Kays, D. J. (2005). The validity of GMAT for Non-U.S. students. Journal of Education for Business, 236-239.
  • Kelecioglu, H. (2003). Ortaöğretim başarı puanlarının üniversiteye girişte iki aşamalı sınavda uygulanan ÖYS, ÖSS ve tek aşamalı sınavda uygulanan ÖSS ile ilişkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 70-78.
  • Krejcie, R. V. & Morgan, D. W. (1970). Determining sample size for research activities. Educational and Psychological Measurement, 30, 608.
  • Nilsson, J. E. (1995). The GRE and the GMAT: A comparison of their correlations to GGPA. Educational & Psychological Measurement, 55, 637-640.
  • OSYM’s selection and placement of students in higher education institutions in Turkey. Retrived October, 2005, from http://www.osym.gov.tr/default
  • Tezbaşaran, A. (1991). Yükseköğretime öğrenci seçme ve yerleştirme sisteminde 1987 yılında yapılan değişiklikler üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Wright, R. E. & Palmer, J.C. (1994). GMAT scores and undergraduate GPAs as predictors of performace in graduate business programs. Journal of Education for Business, 69, 344-348.
  • YOK’s universiteler. Retrived May, 2007, from http://www.yok.gov.tr/universiteler
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ramazan Baştürk This is me

Publication Date June 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 33 Issue: 33

Cite

APA Baştürk, R. (2007). Investigation of Appointing Teachers Employed in the Public Education Institutions in Turkey. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(33), 33-40.