Arcavi, A.ve Schoenfeld, A. (1988).0n the meaning of variable. Mathematics Teacher. Sept. 420—427.
Clement, J., Lochhead, J. and Monk, G. (1981). Translation difŞculties in Learning Mathematics. American Mathematical Monthly 88 April: 286—90.
Dede,Y.,Yalın, H. ve Argiin, Z. (2002). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin değişken kavramımn öğrenimindeki hataları ve kav- ram yanılgıları. UFBMEK 16-18 Eylül, ODTÜ, Ankara.
Dede, Y. ve Argün, 2. (2003). Değişken kavramının öğretimi: Harf sembollerinin farklı kullanımlan. Burdur Eğitim Fakül- tesi Dergisi.
Dede, Y. (2004) Öğrencilerin cebirsel sözel problemleri denklem olarak yazarken kullandıkları stratejilerin belirlenmesi, Ma- tematikçiler Derneği Bilim Köşesi, http://wwwmatderorgtr
Dede,Y. (2005). Değişken kavramı üzerine, Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol:l3, Norl , S:l39.
Hirsch, C. ve Lappan. G. (1989). Transition to high school mathematics. Mathematics Teacher 82, November, 614-618.
Knuth, E., J., Alibali, M., W., McNeil, N., M., Weinberg, A. and Stephens. A., C. (2005). Middle School Students‘ Unders- tanding of Core Algebraic Concepts: Equivalence & Variable, ZDM, Vol 37(1).
Küchemann, D. (1978): Children’s understanding of numerical variables. - In: Mathematics in School, 7(No.4), p. 23-26
Küchemann, D. ( 1981). ‘Algebra’, in K. Hart (ed.), Children's understanding ofmathematics: 11-16, Murray, London, pp. 102-119.
Macgregor, M. and Stacey, K. (1997). Students’ understanding of algebraic notation: 11-15, Educational Studies in Mathema- tics 33,1—19.
Rosnick, P. (1981). Some misconceptions concerning the concept of variable. Are you careful about deŞning your variables? Mathematics Teacher, 74(6), 418—420.
Schoenfeld, A. And Arcavi, A. (1988). On The Meaning of Variable, Mathematics Teacher. September, s. 420—427.
Year 2006,
Volume: 30 Issue: 30, 211 - 219, 01.06.2006
Arcavi, A.ve Schoenfeld, A. (1988).0n the meaning of variable. Mathematics Teacher. Sept. 420—427.
Clement, J., Lochhead, J. and Monk, G. (1981). Translation difŞculties in Learning Mathematics. American Mathematical Monthly 88 April: 286—90.
Dede,Y.,Yalın, H. ve Argiin, Z. (2002). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin değişken kavramımn öğrenimindeki hataları ve kav- ram yanılgıları. UFBMEK 16-18 Eylül, ODTÜ, Ankara.
Dede, Y. ve Argün, 2. (2003). Değişken kavramının öğretimi: Harf sembollerinin farklı kullanımlan. Burdur Eğitim Fakül- tesi Dergisi.
Dede, Y. (2004) Öğrencilerin cebirsel sözel problemleri denklem olarak yazarken kullandıkları stratejilerin belirlenmesi, Ma- tematikçiler Derneği Bilim Köşesi, http://wwwmatderorgtr
Dede,Y. (2005). Değişken kavramı üzerine, Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol:l3, Norl , S:l39.
Hirsch, C. ve Lappan. G. (1989). Transition to high school mathematics. Mathematics Teacher 82, November, 614-618.
Knuth, E., J., Alibali, M., W., McNeil, N., M., Weinberg, A. and Stephens. A., C. (2005). Middle School Students‘ Unders- tanding of Core Algebraic Concepts: Equivalence & Variable, ZDM, Vol 37(1).
Küchemann, D. (1978): Children’s understanding of numerical variables. - In: Mathematics in School, 7(No.4), p. 23-26
Küchemann, D. ( 1981). ‘Algebra’, in K. Hart (ed.), Children's understanding ofmathematics: 11-16, Murray, London, pp. 102-119.
Macgregor, M. and Stacey, K. (1997). Students’ understanding of algebraic notation: 11-15, Educational Studies in Mathema- tics 33,1—19.
Rosnick, P. (1981). Some misconceptions concerning the concept of variable. Are you careful about deŞning your variables? Mathematics Teacher, 74(6), 418—420.
Schoenfeld, A. And Arcavi, A. (1988). On The Meaning of Variable, Mathematics Teacher. September, s. 420—427.
Soylu, Y. (2006). ÖĞRENCİLERİN DEĞİŞKEN KAVRAMINA VERMİŞ OLDUKLARI ANLAMLAR VE YAPILAN HATALAR. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 211-219.