BibTex RIS Cite

Engelliler için beden eğitimi ve spor dersinin öğrencilerin engellilere yönelik tutumlarına etkisi

Year 2006, Volume: 31 Issue: 31, 67 - 73, 01.06.2006

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor Dersi’nin (EBES), Beden Eğitimi Spor Öğretmenliği Bölümüöğrencilerinin bedensel engelli kişilere yönelik genel tutumları üzerine etkisini incelemektir. Araştırmaya 47 Beden Eğitimi sporöğretmenliği (çalışma grubu), 34 diğer bölüm öğrencileri (spor yöneticiliği ve antrenörlük- kontrol grubu) katılmışlardır. Çalışmagrubu 14 hafta boyunca Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor dersi almış kontrol grubu ise bu dersi almamıştır. Araştırmada veritoplama aracı olarak Yuker, Block ve Young, (1970) tarafından geliştirilen Yetersizlikten Etkilenmiş Kişilere Yönelik Tutum Ölçeği“O Formu” (Attitude Toward Disabled Person) kullanılmıştır. Kovaryans Analizi ANCOVA testi sonuçlarına göre EBES dersialdıktan sonra bedensel engelli bireylere yönelik genel tutumlar çalışma ve kontrol grupları arasında anlamlı fark göstermiştir F (1,79)= 14.22, p

Year 2006, Volume: 31 Issue: 31, 67 - 73, 01.06.2006

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ferda Gürsel This is me

Publication Date June 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 31 Issue: 31

Cite

APA Gürsel, F. (2006). Engelliler için beden eğitimi ve spor dersinin öğrencilerin engellilere yönelik tutumlarına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(31), 67-73.