Bu çalışmada, Trabzon’da görev yapan kimya öğretmenlerinin hizmet-içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi amaçlanmıştır.Özel durum yaklaşımının kullanıldığı çalışmaya, toplam 30 kimya öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın verileri anket, mülakat vegözlem teknikleriyle toplanmıştır. Çalışmada, durum tespiti ve ihtiyaç belirleme anketi geliştirilmiş ve 30 öğretmene uygulanmıştır.8 öğretmenle de yarı yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Ayrıca bir öğretmenin dersinde toplam 60 ders saati gözlem yapılmıştır. Eldeedilen bulgular kimya öğretiminde daha çok öğretmen merkezli öğretim yöntemlerinin kullanıldığını göstermiştir. Sonuç olarakçalışma, kimya öğretmenlerinin özelikle öğrencilerin derse etkin katılımlarını sağlama ve çağdaş kavram öğretim yöntemlerikonusunda hizmet-içi eğitime ihtiyaç duyduklarını ortaya çıkarmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 31 Issue: 31 |