Eğitim Fakültelerinin, Yabancı Dil Öğretmenliği Programları, öğretmen adaylarının dil ve alan eğitiminin yanı sıra edebiyateğitimi almalarını sağlayacak şekilde yapılandırılmıştır. Dolayısıyla Almanca Öğretmenliği programında okuyan öğrenciler, Almandilinde verilen eserlere ilişkin aldıkları edebiyat eğitimi çerçevesinde, bir yandan Almanca edebi metinleri incelemeli, diğer yandanda edebi metinlerle Almanca dersinin nasıl işleneceğini öğrenmelidirler. Bu çalışmada, her iki amacı gerçekleştirmek için hazırlananders taslağı örnek olarak sunulmaktadır. Söz konusu ders taslağı, “Der weinende Granatapfel” (“Ağlayan Nar”) adlı Alman Dilindeyazılmış ve kültürler arası nitelik taşıyan bir romanı temel almaktadır. Modern edebiyat dersinin ilkeleri çerçevesinde işlenen bumetinden hareketle, öğretmen adaylarına okur merkezli edebiyat ve dil eğitiminin nasıl birbiriyle ilişkilendirilebileceğigösterilmektedir. Örnek ders modeli, üniversite düzeyindeki Almanca edebiyat derslerinin dışında, ileri düzeyde yabancı dilöğretiminin yapıldığı diğer kurumların Almanca derslerinde de kullanılabilecek şekilde geliştirilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 31 Issue: 31 |