BibTex RIS Cite

Ein unterrichtsvorschlag für leserorientierte literaturdidaktik und aufgabengesttztes fremdsprachenlernen: "Der Weinende Granatapfel"

Year 2006, Volume: 31 Issue: 31, 221 - 233, 01.06.2006

Abstract

Eğitim Fakültelerinin, Yabancı Dil Öğretmenliği Programları, öğretmen adaylarının dil ve alan eğitiminin yanı sıra edebiyateğitimi almalarını sağlayacak şekilde yapılandırılmıştır. Dolayısıyla Almanca Öğretmenliği programında okuyan öğrenciler, Almandilinde verilen eserlere ilişkin aldıkları edebiyat eğitimi çerçevesinde, bir yandan Almanca edebi metinleri incelemeli, diğer yandanda edebi metinlerle Almanca dersinin nasıl işleneceğini öğrenmelidirler. Bu çalışmada, her iki amacı gerçekleştirmek için hazırlananders taslağı örnek olarak sunulmaktadır. Söz konusu ders taslağı, “Der weinende Granatapfel” (“Ağlayan Nar”) adlı Alman Dilindeyazılmış ve kültürler arası nitelik taşıyan bir romanı temel almaktadır. Modern edebiyat dersinin ilkeleri çerçevesinde işlenen bumetinden hareketle, öğretmen adaylarına okur merkezli edebiyat ve dil eğitiminin nasıl birbiriyle ilişkilendirilebileceğigösterilmektedir. Örnek ders modeli, üniversite düzeyindeki Almanca edebiyat derslerinin dışında, ileri düzeyde yabancı dilöğretiminin yapıldığı diğer kurumların Almanca derslerinde de kullanılabilecek şekilde geliştirilmiştir

Year 2006, Volume: 31 Issue: 31, 221 - 233, 01.06.2006

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Dalim Çiğdem Ünal This is me

Publication Date June 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 31 Issue: 31

Cite

APA Ünal, D. Ç. (2006). Ein unterrichtsvorschlag für leserorientierte literaturdidaktik und aufgabengesttztes fremdsprachenlernen: "Der Weinende Granatapfel". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(31), 221-233.