Akkoyunlu. B. ve Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ve bilgisayar _öz-yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Universitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, l—lO.
Gülay EKİCİ/ H. U. Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 29(2005), 85—94 93
Akkoyunlu, B. ve Orhan. F. (2003). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) bölümü öğrencilerinin bilgisayar kullanma öz yeterlik inancı ile demografik özellikleri arasındaki ilişki. Tlıe Turkish Online Journal of Education Technology, 2(3), 1 1.
Ashton. P.. Buhr. D. and Crocker, L. (1984). Teachers‘ sense of efŞcacy: A self—or norm-referenced construct? Florida Journal ofEducational Research, 26 (1 ), 29—41.
'Ashton. P. T and Webb. R. B. (1986). Making a (lişerence: Teachers' sense ofeŞ‘icacy and student achievement. New York: Longman.
Aşkar, P ve Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenlıgı oğrencilerinin bilgisayarla ilgili öz.-yeterlik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 21. 1-8.
Aşkar. P. ve Dönmez. O. (2004). Eğitim yazılımı geliştirme öz—yeterlik algısı ölçeği. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 6(3), 259—274.
Baldwin, J. A.. Ebert-May. D. and Burns. D. J. (1999). The development of a college biology self—efŞcacy instrument for nonmajors. Science Education, 83. 397-408.
Bandura. A. (1986). Socialfoundotions ofthought and action. A Social cognitive theory. Englewood Cliffs. NJ: Prentice Hall.
Bandura, A. (1995). Exercise of personal and collective efficacy in changing societies. Self—eŞicacy in changing societies. Cambridge University Press.
Bandura. A. ( 1997). Self- efŞcacy: The exercise of control. New York: Freeman.
Bıkmaz, F. H. (2002). Fen öğretiminde öz—yeterlik inancı ölçeği. Eğitim Bilimleri ve Uygulama. 1(2), 197-210.
Bıkmaz. F. H. (2004). Sınıf öğretmenlerinin fen öğretiminde öz yeterlik inancı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 161(2004).
Brouwers. A.and Tomic. W. (2003). A test of the factorial validity of the teacher efficacy scale. Research in Education, 69(67).
Cannon. J. R. and Scharmann. L. C. (1996). Influence of a cooperative early field experience on preservice elementary teachers‘ science self— efŞcacy. Science Education, 80, 419—436.
_Ekici. G. (2004). Öğretim kademelerine göre öğretmenlerin bilgisayar destekli öğretim uygulamasına yönelik tutumlarının ve bilgisayarla ilgili öz—yeterlik algılarının değerlendirilmesi. Orta Oğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu bildiri özetleri kitabı.Ankara: MEB, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
Enochs. L. G. and Riggs, ]. M. (1990). Further development of an elementary science teaching efficacy belief instrument. A preservice elementary scale. School Science and Mathematics, 90(8), 694-706.
Gawith. G. (1995). A serious look at self-efŞcacy: Or waking beeping Slooty. 10.10.2004 tarihinde http:/Y www. cegsa.sa.edu.au/conference/acec98.htm adresinden alınmıştır.
Gibson. S. and Dembo. M. (1984). Teacher efficacy: A construct validation. Journal of Education Psychology, 76. 569—582.
Guskey, T. R. and Passaro, PD. (1994). Teacher efŞcacy: A study of construct dimensions. American Educational Research Journal, 31(3), 627-643.
Hackett. G. and Betz. N. E. (1981). A self—efŞcacy approach to the career development of women. Journal of Vocational Behavior, 18, 326-339.
Hoy. W. K. and Woolfolk. A. E. (1993). Teachers’ sense of efŞcacy and the organizational health of schools. The Elementary School Journal, 93, 356- 372.
lşıksal, M. ve Aşkar, P. (2003). İlköğretim öğrencileri için matematik ve bilgisayar öz-yeterlik algısı ölçekleri. Hacettepe Universitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25. 109-118.
Kaptan. F. ve Korkmaz, H.(2001). İşbirliğine dayalı fen öğretiminin öğretmen adaylarının öz yeterlik düzeylerine etkisi. lV.Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Kitabı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
Kear. M. (2000). Concept analysis of self—efficacy. Graduate research in nursing. 10.10.2004 tarihinde http:// graduateressearch/ Kear.htm adresinden alınmıştır.
Kieffer, K. M. and Henson. R. K. (2000). Development and validation of the sources of self-efficacy inventory (SOSI): Exploring a new measure of teacher efficacy. Paper presented at the annual meeting of the National Council on Measurement in Education, New Orleans.
Kline, P. (1994). An easy guide to factor analysis. London: Routledge.
Koray, Ö., Yaman, S. ve Altunçekiç, A. (2004). Yaratıcı ve eleştirel düşünmeye dayalı laboratuvar yönteminin öğretmen adaylarının öz yeterlik inancı algısı ve akademik başarı düzeylerine etkisi. VI. Ulusal Fen bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. lstanbul: Marmara Üniversitesi.
Gil/ay EKİCİ/ H. Ü. Eğitim Fakiiltesi Dergisi (H. U. Journal ofEdııcation). 290,005). 85—94
“Kurbanoğlu. S. ve Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmen adaylarına uygulanan bilgi okuryazarlığı programının etkililiği öz— yeterlik algısı arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 22. 98—l05.
Pajares. F. (1996). Self-efŞcacy beliefs in academic settings. Review ofEducational Research. 66(4). 543-578.
Ramey-Gassert, L.. Shroyer. M. G. and Staver. J. R. (1996). A qualitative study of factors inşuencing science teaching self- efficacy of elementary level teacher. Science Education, 80, 283— 315.
Riggs, I. M. and Enochs. L. G. (1990). Toward the development of an elementary teacher” 5 science teaching efficacy belief instrument. Science Education, 74(6). 625—637.
Savran. A. ve Çakıroğlu. J. (2003). Differences Between elementary and secondary preservice science teachers” perceived efficacy beliefs and their classroom management beliefs. The Turkish Online Journal of Education Technology, 2(4). 3.
Usluel—Koçak. Y. ve Seferoğlu. S. S. (2004). Öğretim elemanlarının bilgi teknolojilerini kullanmada karşılaştıkları engeller. çözüm önerileri ve öz-yeterlik algıları. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 6(3), 143-157.
Tekkaya. C.. Çakıroğlu. J. ve Özkan. Ö. (2002). Fen Bilgisi Öğretmen adayları üzerine bir durum çalışması. Eğitim ve Bilim. 27(126). 15-21.
Tschannen—Moran, M.. Hoy. A. W. and Hoy. W. K. (1998). Teacher efficacy: It’s meaning and Measure. Review of Educational Research, 61(2). 202—248.
Tschannen-Moran, M. and Woolfolk. H. A. (2001). Teacher efficacy: Capturing and elusive construct. Teaching and Teacher Education. 17. 783-805.
Woolfolk. A. E. and Hoy. W. K. (1990). Prospective teachers’ sense of efficacy and beliefs about control. Journal of Educational Psychology. 82, 81-91 .
Yavuzer. Y. ve Koç. M. (2002). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmen yetkinlikleri üzerine bir değerlendirme. Niğde Universitesi Eğitim Fakiiltesi Dergisi. I(l ). 35—43.
Yılmaz. M.. Koseğlu. P. Gerçek. C. ve Soran. H. (2004). Öğretmen öz—yeterlik inancı. Eğitim, 58(5).
Yılmaz. M.. Köseğlu, P.. Gerçek. C. ve Soran. H. (2004). Yabancı dilde hazırlanan bir öğretmen (iz-yeterlik ölçeğinin Türkçe’ ye uyarlanması. VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Istanbul: Marmara Üniversitesi.
Zimmerman, B. J. (1995). Self-e/j‘icacy and educational development. Self-efŞcacy in changing societies. .(Ed. A. Bandura). New York: Cambridge University Press. 202—23 1.
Year 2005,
Volume: 29 Issue: 29, 85 - 94, 01.06.2005
Akkoyunlu. B. ve Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ve bilgisayar _öz-yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Universitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, l—lO.
Gülay EKİCİ/ H. U. Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 29(2005), 85—94 93
Akkoyunlu, B. ve Orhan. F. (2003). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) bölümü öğrencilerinin bilgisayar kullanma öz yeterlik inancı ile demografik özellikleri arasındaki ilişki. Tlıe Turkish Online Journal of Education Technology, 2(3), 1 1.
Ashton. P.. Buhr. D. and Crocker, L. (1984). Teachers‘ sense of efŞcacy: A self—or norm-referenced construct? Florida Journal ofEducational Research, 26 (1 ), 29—41.
'Ashton. P. T and Webb. R. B. (1986). Making a (lişerence: Teachers' sense ofeŞ‘icacy and student achievement. New York: Longman.
Aşkar, P ve Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenlıgı oğrencilerinin bilgisayarla ilgili öz.-yeterlik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 21. 1-8.
Aşkar. P. ve Dönmez. O. (2004). Eğitim yazılımı geliştirme öz—yeterlik algısı ölçeği. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 6(3), 259—274.
Baldwin, J. A.. Ebert-May. D. and Burns. D. J. (1999). The development of a college biology self—efŞcacy instrument for nonmajors. Science Education, 83. 397-408.
Bandura. A. (1986). Socialfoundotions ofthought and action. A Social cognitive theory. Englewood Cliffs. NJ: Prentice Hall.
Bandura, A. (1995). Exercise of personal and collective efficacy in changing societies. Self—eŞicacy in changing societies. Cambridge University Press.
Bandura. A. ( 1997). Self- efŞcacy: The exercise of control. New York: Freeman.
Bıkmaz, F. H. (2002). Fen öğretiminde öz—yeterlik inancı ölçeği. Eğitim Bilimleri ve Uygulama. 1(2), 197-210.
Bıkmaz. F. H. (2004). Sınıf öğretmenlerinin fen öğretiminde öz yeterlik inancı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 161(2004).
Brouwers. A.and Tomic. W. (2003). A test of the factorial validity of the teacher efficacy scale. Research in Education, 69(67).
Cannon. J. R. and Scharmann. L. C. (1996). Influence of a cooperative early field experience on preservice elementary teachers‘ science self— efŞcacy. Science Education, 80, 419—436.
_Ekici. G. (2004). Öğretim kademelerine göre öğretmenlerin bilgisayar destekli öğretim uygulamasına yönelik tutumlarının ve bilgisayarla ilgili öz—yeterlik algılarının değerlendirilmesi. Orta Oğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu bildiri özetleri kitabı.Ankara: MEB, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
Enochs. L. G. and Riggs, ]. M. (1990). Further development of an elementary science teaching efficacy belief instrument. A preservice elementary scale. School Science and Mathematics, 90(8), 694-706.
Gawith. G. (1995). A serious look at self-efŞcacy: Or waking beeping Slooty. 10.10.2004 tarihinde http:/Y www. cegsa.sa.edu.au/conference/acec98.htm adresinden alınmıştır.
Gibson. S. and Dembo. M. (1984). Teacher efficacy: A construct validation. Journal of Education Psychology, 76. 569—582.
Guskey, T. R. and Passaro, PD. (1994). Teacher efŞcacy: A study of construct dimensions. American Educational Research Journal, 31(3), 627-643.
Hackett. G. and Betz. N. E. (1981). A self—efŞcacy approach to the career development of women. Journal of Vocational Behavior, 18, 326-339.
Hoy. W. K. and Woolfolk. A. E. (1993). Teachers’ sense of efŞcacy and the organizational health of schools. The Elementary School Journal, 93, 356- 372.
lşıksal, M. ve Aşkar, P. (2003). İlköğretim öğrencileri için matematik ve bilgisayar öz-yeterlik algısı ölçekleri. Hacettepe Universitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25. 109-118.
Kaptan. F. ve Korkmaz, H.(2001). İşbirliğine dayalı fen öğretiminin öğretmen adaylarının öz yeterlik düzeylerine etkisi. lV.Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Kitabı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
Kear. M. (2000). Concept analysis of self—efficacy. Graduate research in nursing. 10.10.2004 tarihinde http:// graduateressearch/ Kear.htm adresinden alınmıştır.
Kieffer, K. M. and Henson. R. K. (2000). Development and validation of the sources of self-efficacy inventory (SOSI): Exploring a new measure of teacher efficacy. Paper presented at the annual meeting of the National Council on Measurement in Education, New Orleans.
Kline, P. (1994). An easy guide to factor analysis. London: Routledge.
Koray, Ö., Yaman, S. ve Altunçekiç, A. (2004). Yaratıcı ve eleştirel düşünmeye dayalı laboratuvar yönteminin öğretmen adaylarının öz yeterlik inancı algısı ve akademik başarı düzeylerine etkisi. VI. Ulusal Fen bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. lstanbul: Marmara Üniversitesi.
Gil/ay EKİCİ/ H. Ü. Eğitim Fakiiltesi Dergisi (H. U. Journal ofEdııcation). 290,005). 85—94
“Kurbanoğlu. S. ve Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmen adaylarına uygulanan bilgi okuryazarlığı programının etkililiği öz— yeterlik algısı arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 22. 98—l05.
Pajares. F. (1996). Self-efŞcacy beliefs in academic settings. Review ofEducational Research. 66(4). 543-578.
Ramey-Gassert, L.. Shroyer. M. G. and Staver. J. R. (1996). A qualitative study of factors inşuencing science teaching self- efficacy of elementary level teacher. Science Education, 80, 283— 315.
Riggs, I. M. and Enochs. L. G. (1990). Toward the development of an elementary teacher” 5 science teaching efficacy belief instrument. Science Education, 74(6). 625—637.
Savran. A. ve Çakıroğlu. J. (2003). Differences Between elementary and secondary preservice science teachers” perceived efficacy beliefs and their classroom management beliefs. The Turkish Online Journal of Education Technology, 2(4). 3.
Usluel—Koçak. Y. ve Seferoğlu. S. S. (2004). Öğretim elemanlarının bilgi teknolojilerini kullanmada karşılaştıkları engeller. çözüm önerileri ve öz-yeterlik algıları. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 6(3), 143-157.
Tekkaya. C.. Çakıroğlu. J. ve Özkan. Ö. (2002). Fen Bilgisi Öğretmen adayları üzerine bir durum çalışması. Eğitim ve Bilim. 27(126). 15-21.
Tschannen—Moran, M.. Hoy. A. W. and Hoy. W. K. (1998). Teacher efficacy: It’s meaning and Measure. Review of Educational Research, 61(2). 202—248.
Tschannen-Moran, M. and Woolfolk. H. A. (2001). Teacher efficacy: Capturing and elusive construct. Teaching and Teacher Education. 17. 783-805.
Woolfolk. A. E. and Hoy. W. K. (1990). Prospective teachers’ sense of efficacy and beliefs about control. Journal of Educational Psychology. 82, 81-91 .
Yavuzer. Y. ve Koç. M. (2002). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmen yetkinlikleri üzerine bir değerlendirme. Niğde Universitesi Eğitim Fakiiltesi Dergisi. I(l ). 35—43.
Yılmaz. M.. Koseğlu. P. Gerçek. C. ve Soran. H. (2004). Öğretmen öz—yeterlik inancı. Eğitim, 58(5).
Yılmaz. M.. Köseğlu, P.. Gerçek. C. ve Soran. H. (2004). Yabancı dilde hazırlanan bir öğretmen (iz-yeterlik ölçeğinin Türkçe’ ye uyarlanması. VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Istanbul: Marmara Üniversitesi.
Zimmerman, B. J. (1995). Self-e/j‘icacy and educational development. Self-efŞcacy in changing societies. .(Ed. A. Bandura). New York: Cambridge University Press. 202—23 1.