BibTex RIS Cite

ÖĞRETMENLERİN BİYOLOJİ ÖĞRETİMİNDE DENEYSEL YÖNTEM KULLANMA DURUMLARININ BELİRLENMESİ

Year 2005, Volume: 29 Issue: 29, 95 - 102, 01.06.2005

References

  • Aşıcı. H. (1990). Fen Bilgisi Derslerinde Biyoloji Koniılarıııdaki Deneylerin Yapılmasında Karşılaşılan Güçlükler. Gazi Üniversitesi, Ankara, bilimsel uzınanlık tezi.
  • Ausubcl, D. (1968). The psychology ofmeaningfııl verhal learning. New York.
  • Berck. K. H. (1999). Biologiedidaktik Grundlagen und Methoden. Wiebclsheim: Ouelle&Meyer Verlag
  • Çilenti. K.. Özçelik, A. (1991). Biyoloji Öğretimi. Eskişehir: A.Ü.A.Ö.F. Yayınları.
  • Ekici, G. (1996). Biyoloji öğretmenlerinin öğretimde kullandıkları yöntemler ve karşılaştıkları sorunlar. Ankara Universitesi. Ankara, bilimsel uzmanlık tezi.
  • Erten, S. (1993). Biyoloji Laboratuvarlarının Önemi ve Laboratuvarlarda Karşılaşılan Problemler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakiiltesi Dergisi, 9. 315-324.
  • Hoffstein, A., Lunetta, V. (1982). The role ofthe laboratory in science theaching. Review of Educational Research, 52(2), 201-217.
  • Hurd, P. D. (2000). Science education for the 21“I century. School Science and Mathematics. 100(6), 282-289.
  • Igelsrud. D. (1987). Labs. The American Biology Teac/ter, 50 (4). 240-244.
  • Kırschner. P. A. (1992). Epistemology, practical work and academic skills in science education. Science & Education. 1. 273-299.
  • Kremer. B. P.. Kcıl. M., (1993). Experimente aus der biologie. Weinheim: VCH Verlaggeselschaft.
  • Kutsal, H.. Multık. Z. (1978). Uygulamalı Temel İstatistik. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Fen Fakültesi Basımevi.
  • Okebukola, P. A. (1986). Cooperative Learııing and Students’ Attitudes to Laboratory Work. School Science and Mathematics, 86 (7), 582—590.
  • Oppenheim. A. (1966). Questionnaire desing and attitude measurement. London: Heinemann Educational Books Ltd.
  • Penick, J. (1995). New goals for biology education. Bioscience, 45(6). 52—58.
  • Rutledge M.. Mitchell M. (2002). High school biology teachers’ knowledge structure, acceptance & teaching of evolution. The American Biology Teacher, 64( l ).
  • Scott. F., B. (1994). Integrating curriculum Implementation and staff development. Clearing House. 67(3), 157-161.
  • Tobin K. (1987) Forces which shape the ımplemented curriculum in high school science and mathematics. Teaching and Teacher Education, 3(4), 287—298.
  • Toprak. S. (1999) Hacettepe Üniversitesi öğretim elemanlarının ölçme ve değerlendirmeye karşı görüşlerine ilişkin bir araştırma, Hacettepe Universitesi, Ankara, yayınlanmamış yüksek lisans tezi.
  • Tucnan. B. W. (1972). Conducting Educational Research. USA.
  • Van Dalen, D.. Meyer. W. J. (1966). Understanding Educational Research. USA.
  • Wılksch, W. (2004). Das Experiment im Unterrich. Retereived November, 2004 from http://iabscrvbiologie.uni- mainzde/iab/Wild/ Schmittv/Fadidal—experiment.html.
Year 2005, Volume: 29 Issue: 29, 95 - 102, 01.06.2005

References

  • Aşıcı. H. (1990). Fen Bilgisi Derslerinde Biyoloji Koniılarıııdaki Deneylerin Yapılmasında Karşılaşılan Güçlükler. Gazi Üniversitesi, Ankara, bilimsel uzınanlık tezi.
  • Ausubcl, D. (1968). The psychology ofmeaningfııl verhal learning. New York.
  • Berck. K. H. (1999). Biologiedidaktik Grundlagen und Methoden. Wiebclsheim: Ouelle&Meyer Verlag
  • Çilenti. K.. Özçelik, A. (1991). Biyoloji Öğretimi. Eskişehir: A.Ü.A.Ö.F. Yayınları.
  • Ekici, G. (1996). Biyoloji öğretmenlerinin öğretimde kullandıkları yöntemler ve karşılaştıkları sorunlar. Ankara Universitesi. Ankara, bilimsel uzmanlık tezi.
  • Erten, S. (1993). Biyoloji Laboratuvarlarının Önemi ve Laboratuvarlarda Karşılaşılan Problemler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakiiltesi Dergisi, 9. 315-324.
  • Hoffstein, A., Lunetta, V. (1982). The role ofthe laboratory in science theaching. Review of Educational Research, 52(2), 201-217.
  • Hurd, P. D. (2000). Science education for the 21“I century. School Science and Mathematics. 100(6), 282-289.
  • Igelsrud. D. (1987). Labs. The American Biology Teac/ter, 50 (4). 240-244.
  • Kırschner. P. A. (1992). Epistemology, practical work and academic skills in science education. Science & Education. 1. 273-299.
  • Kremer. B. P.. Kcıl. M., (1993). Experimente aus der biologie. Weinheim: VCH Verlaggeselschaft.
  • Kutsal, H.. Multık. Z. (1978). Uygulamalı Temel İstatistik. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Fen Fakültesi Basımevi.
  • Okebukola, P. A. (1986). Cooperative Learııing and Students’ Attitudes to Laboratory Work. School Science and Mathematics, 86 (7), 582—590.
  • Oppenheim. A. (1966). Questionnaire desing and attitude measurement. London: Heinemann Educational Books Ltd.
  • Penick, J. (1995). New goals for biology education. Bioscience, 45(6). 52—58.
  • Rutledge M.. Mitchell M. (2002). High school biology teachers’ knowledge structure, acceptance & teaching of evolution. The American Biology Teacher, 64( l ).
  • Scott. F., B. (1994). Integrating curriculum Implementation and staff development. Clearing House. 67(3), 157-161.
  • Tobin K. (1987) Forces which shape the ımplemented curriculum in high school science and mathematics. Teaching and Teacher Education, 3(4), 287—298.
  • Toprak. S. (1999) Hacettepe Üniversitesi öğretim elemanlarının ölçme ve değerlendirmeye karşı görüşlerine ilişkin bir araştırma, Hacettepe Universitesi, Ankara, yayınlanmamış yüksek lisans tezi.
  • Tucnan. B. W. (1972). Conducting Educational Research. USA.
  • Van Dalen, D.. Meyer. W. J. (1966). Understanding Educational Research. USA.
  • Wılksch, W. (2004). Das Experiment im Unterrich. Retereived November, 2004 from http://iabscrvbiologie.uni- mainzde/iab/Wild/ Schmittv/Fadidal—experiment.html.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Cem Gerçek This is me

Haluk Soran This is me

Publication Date June 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Volume: 29 Issue: 29

Cite

APA Gerçek, C., & Soran, H. (2005). ÖĞRETMENLERİN BİYOLOJİ ÖĞRETİMİNDE DENEYSEL YÖNTEM KULLANMA DURUMLARININ BELİRLENMESİ. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(29), 95-102.