Baumert. J.. Bos, W., Watermann, R. (1998). TIMSS/III Sclıülerleisıungen in Matlıenıatik and den Natarwissenschafteıı am Ende (ler Sekandarstnfe im internationalen Vergleiclı. (Studien und Berichte, 64) Berlin.
Baumert. J.. Klieme. E.. Neubrand. M., Prenzel. M., Schiefele, U.. Schneider. W.. et al. (Hrsg.) (2001). PISA 2000 Basiskompoteıızen von Sclıülerinnen und Sclıiilern im inlernationalen Vergleiclı. Leske & Budrich. Opladen.
Bullough. Jr. R. V. (1991). Exploring personal teaching metaphors in preservice teacher education. Journal of Teacher Education. 42(1), 43-51.
Bullough. R. V. & Stokes. D. K. (1994). Analyzing personal teaching metaphors in preservice teachers education as a means for encouraging professional development. American Educational Research Journal. 31(1). 197—224
De Guerrero. M. C. M. & Villamil. O. S. (2000). Exploring ESL teachers’ roles through metaphor analysis. TESOL Quarterly, 34(2). 341-351.
MEB (2001). Çağdaş Öğretmen Profili. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
'MEB (2002). Öğretmen Yeterlikleri. Ankara: MEB Basımevi.
Richards, J. C. & Gipe. J. P. (1994). Metaphor analysis: An alternative approach for identifying preservice teachers’ orientations. Research in the Schools, l(2), 53-60.
26 S. Aslı Özgü/ı KOCA, Melek YAMAN. Ahmet İlhan ŞEN/ H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal ()fEducatı'oıı). 29(2005). 1 17—126
Rotermund, M. (2001 ). Lehrerbildung fijr eine neue Schule. Zeitschrift für Padagogik, 47(4), 577-595.
Thomas. J. A.. Finson, K. D., & Pedersen, J. E. (2001). Validating the draw-a-science—teacher-test checklist (DAS'IT-C): Exploring mental models and teacher beliefs. Journal ofScience Teacher Education. 12(3), 295-310.
Tobin. K. (1990). Metaphors and images in teaching. What research says to the science and mathematics teacher. Columbus. OH: ERIC Clearinghouse for Science. Mathematics, and Environmental Education.
YÖK (Yüksek Öğretim Kurulu) (1998a). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. Ankara.
YÖK (Yükseköğretim Kurulu) (l998b). Eğitim Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme Programlarının Yeniden Düzenlenmesi. Ankara.
Year 2005,
Volume: 29 Issue: 29, 117 - 126, 01.06.2005
Baumert. J.. Bos, W., Watermann, R. (1998). TIMSS/III Sclıülerleisıungen in Matlıenıatik and den Natarwissenschafteıı am Ende (ler Sekandarstnfe im internationalen Vergleiclı. (Studien und Berichte, 64) Berlin.
Baumert. J.. Klieme. E.. Neubrand. M., Prenzel. M., Schiefele, U.. Schneider. W.. et al. (Hrsg.) (2001). PISA 2000 Basiskompoteıızen von Sclıülerinnen und Sclıiilern im inlernationalen Vergleiclı. Leske & Budrich. Opladen.
Bullough. Jr. R. V. (1991). Exploring personal teaching metaphors in preservice teacher education. Journal of Teacher Education. 42(1), 43-51.
Bullough. R. V. & Stokes. D. K. (1994). Analyzing personal teaching metaphors in preservice teachers education as a means for encouraging professional development. American Educational Research Journal. 31(1). 197—224
De Guerrero. M. C. M. & Villamil. O. S. (2000). Exploring ESL teachers’ roles through metaphor analysis. TESOL Quarterly, 34(2). 341-351.
MEB (2001). Çağdaş Öğretmen Profili. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
'MEB (2002). Öğretmen Yeterlikleri. Ankara: MEB Basımevi.
Richards, J. C. & Gipe. J. P. (1994). Metaphor analysis: An alternative approach for identifying preservice teachers’ orientations. Research in the Schools, l(2), 53-60.
26 S. Aslı Özgü/ı KOCA, Melek YAMAN. Ahmet İlhan ŞEN/ H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal ()fEducatı'oıı). 29(2005). 1 17—126
Rotermund, M. (2001 ). Lehrerbildung fijr eine neue Schule. Zeitschrift für Padagogik, 47(4), 577-595.
Thomas. J. A.. Finson, K. D., & Pedersen, J. E. (2001). Validating the draw-a-science—teacher-test checklist (DAS'IT-C): Exploring mental models and teacher beliefs. Journal ofScience Teacher Education. 12(3), 295-310.
Tobin. K. (1990). Metaphors and images in teaching. What research says to the science and mathematics teacher. Columbus. OH: ERIC Clearinghouse for Science. Mathematics, and Environmental Education.
YÖK (Yüksek Öğretim Kurulu) (1998a). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. Ankara.
YÖK (Yükseköğretim Kurulu) (l998b). Eğitim Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme Programlarının Yeniden Düzenlenmesi. Ankara.
Koca, S. A. Ö., Yaman, M., Şen, A. İ., Şen, A. İ. (2005). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ETKİN ÖĞRENME-ÖĞRETME ORTAMI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİN FARKLI YÖNTEMLER KULLANILARAK TESPİT EDİLMESİ. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(29), 117-126.