BibTex RIS Cite

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ETKİN ÖĞRENME-ÖĞRETME ORTAMI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİN FARKLI YÖNTEMLER KULLANILARAK TESPİT EDİLMESİ

Year 2005, Volume: 29 Issue: 29, 117 - 126, 01.06.2005

References

  • Baumert. J.. Bos, W., Watermann, R. (1998). TIMSS/III Sclıülerleisıungen in Matlıenıatik and den Natarwissenschafteıı am Ende (ler Sekandarstnfe im internationalen Vergleiclı. (Studien und Berichte, 64) Berlin.
  • Baumert. J.. Klieme. E.. Neubrand. M., Prenzel. M., Schiefele, U.. Schneider. W.. et al. (Hrsg.) (2001). PISA 2000 Basiskompoteıızen von Sclıülerinnen und Sclıiilern im inlernationalen Vergleiclı. Leske & Budrich. Opladen.
  • Bullough. Jr. R. V. (1991). Exploring personal teaching metaphors in preservice teacher education. Journal of Teacher Education. 42(1), 43-51.
  • Bullough. R. V. & Stokes. D. K. (1994). Analyzing personal teaching metaphors in preservice teachers education as a means for encouraging professional development. American Educational Research Journal. 31(1). 197—224
  • De Guerrero. M. C. M. & Villamil. O. S. (2000). Exploring ESL teachers’ roles through metaphor analysis. TESOL Quarterly, 34(2). 341-351.
  • MEB (2001). Çağdaş Öğretmen Profili. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • 'MEB (2002). Öğretmen Yeterlikleri. Ankara: MEB Basımevi.
  • Richards, J. C. & Gipe. J. P. (1994). Metaphor analysis: An alternative approach for identifying preservice teachers’ orientations. Research in the Schools, l(2), 53-60.
  • 26 S. Aslı Özgü/ı KOCA, Melek YAMAN. Ahmet İlhan ŞEN/ H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal ()fEducatı'oıı). 29(2005). 1 17—126
  • Rotermund, M. (2001 ). Lehrerbildung fijr eine neue Schule. Zeitschrift für Padagogik, 47(4), 577-595.
  • Thomas. J. A.. Finson, K. D., & Pedersen, J. E. (2001). Validating the draw-a-science—teacher-test checklist (DAS'IT-C): Exploring mental models and teacher beliefs. Journal ofScience Teacher Education. 12(3), 295-310.
  • Tobin. K. (1990). Metaphors and images in teaching. What research says to the science and mathematics teacher. Columbus. OH: ERIC Clearinghouse for Science. Mathematics, and Environmental Education.
  • YÖK (Yüksek Öğretim Kurulu) (1998a). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. Ankara.
  • YÖK (Yükseköğretim Kurulu) (l998b). Eğitim Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme Programlarının Yeniden Düzenlenmesi. Ankara.
Year 2005, Volume: 29 Issue: 29, 117 - 126, 01.06.2005

References

  • Baumert. J.. Bos, W., Watermann, R. (1998). TIMSS/III Sclıülerleisıungen in Matlıenıatik and den Natarwissenschafteıı am Ende (ler Sekandarstnfe im internationalen Vergleiclı. (Studien und Berichte, 64) Berlin.
  • Baumert. J.. Klieme. E.. Neubrand. M., Prenzel. M., Schiefele, U.. Schneider. W.. et al. (Hrsg.) (2001). PISA 2000 Basiskompoteıızen von Sclıülerinnen und Sclıiilern im inlernationalen Vergleiclı. Leske & Budrich. Opladen.
  • Bullough. Jr. R. V. (1991). Exploring personal teaching metaphors in preservice teacher education. Journal of Teacher Education. 42(1), 43-51.
  • Bullough. R. V. & Stokes. D. K. (1994). Analyzing personal teaching metaphors in preservice teachers education as a means for encouraging professional development. American Educational Research Journal. 31(1). 197—224
  • De Guerrero. M. C. M. & Villamil. O. S. (2000). Exploring ESL teachers’ roles through metaphor analysis. TESOL Quarterly, 34(2). 341-351.
  • MEB (2001). Çağdaş Öğretmen Profili. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • 'MEB (2002). Öğretmen Yeterlikleri. Ankara: MEB Basımevi.
  • Richards, J. C. & Gipe. J. P. (1994). Metaphor analysis: An alternative approach for identifying preservice teachers’ orientations. Research in the Schools, l(2), 53-60.
  • 26 S. Aslı Özgü/ı KOCA, Melek YAMAN. Ahmet İlhan ŞEN/ H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal ()fEducatı'oıı). 29(2005). 1 17—126
  • Rotermund, M. (2001 ). Lehrerbildung fijr eine neue Schule. Zeitschrift für Padagogik, 47(4), 577-595.
  • Thomas. J. A.. Finson, K. D., & Pedersen, J. E. (2001). Validating the draw-a-science—teacher-test checklist (DAS'IT-C): Exploring mental models and teacher beliefs. Journal ofScience Teacher Education. 12(3), 295-310.
  • Tobin. K. (1990). Metaphors and images in teaching. What research says to the science and mathematics teacher. Columbus. OH: ERIC Clearinghouse for Science. Mathematics, and Environmental Education.
  • YÖK (Yüksek Öğretim Kurulu) (1998a). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. Ankara.
  • YÖK (Yükseköğretim Kurulu) (l998b). Eğitim Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme Programlarının Yeniden Düzenlenmesi. Ankara.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

S Asli Özgün Koca This is me

Melek Yaman This is me

Ahmet İlhan Şen This is me

Ahmet İlhan Şen This is me

Publication Date June 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Volume: 29 Issue: 29

Cite

APA Koca, S. A. Ö., Yaman, M., Şen, A. İ., Şen, A. İ. (2005). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ETKİN ÖĞRENME-ÖĞRETME ORTAMI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİN FARKLI YÖNTEMLER KULLANILARAK TESPİT EDİLMESİ. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(29), 117-126.