Satıs mağazalarına yabancı dilde ad verme akımının son günlerde giderek hızlanmasına bazı yazarlann,yerel
yönetimlerin ve özellikle Türk Dil Kurumu'nun büyük tepki verdiği
görülmektedir. Ancak bu yaklasımın, bir de pazarlama yönüyle ele alınması ve
işletmecilerin neden böyle bir akımın etkisinde kaldığının incelenmesi
gerekmektedir. Bu amaçla Ankara'da; yabancı ad altında faaliyet
gösteren 172 hazır giyim mağazasına yüz yüze anket uygulanmlıdır. Elde edilen
bulgular; eğitim ve geiir düzeyi yüksek semtlerde bu akırmn daha çok benimsendiği
yönündedir: Aynca bu işletmeler, hedef kille olarak
gençleri, kadınları göstermekte ve yabancı sözcükler seçerek daha kolay hatırlanan
mağazalar olmayı amaçlamaktadırlar
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 1, 1996 |
Submission Date | January 1, 2017 |
Published in Issue | Year 1996 Volume: 14 Issue: 1 |
Manuscripts must conform to the requirements indicated on the last page of the Journal - Guide for Authors- and in the web page.
Privacy Statement
Names and e-mail addresses in this Journal Web page will only be used for the specified purposes of the Journal; they will not be opened for any other purpose or use by any other person.