Today it
is believed that children acquire skills and knowledge about literacy before
they begin formal schooling. These skills and knowledge are termed as “emergent
literacy” and are affected by “home literacy environment” where children grow
up. By providing literacy related materials and engaging in literacy activities
with their children, parents support the development of these skills of their
children. This review paper provides definitions and dimensions of home
literacy environment and how this environment works to support emergent
literacy skills of young children.
Günümüzde
çocukların ilköğretimde formal okuma-yazma eğitimi almadan çok daha önce
okuryazarlıkla ilgili bilgi ve beceriler edindiklerine inanılmaktadır. “Kendiliğinden
ortaya çıkan okuryazarlık” olarak adlandırılan bu bilgi ve beceriler çocukların
içinde yetiştikleri “ev okuryazarlık ortamı”ndan etkilenmektedir. Ebeveynler ev
ortamlarında çocuklarına okuryazarlıkla ilgili materyaller sağlayarak ve
onlarla birlikte çeşitli okuryazarlık etkinlikleri gerçekleştirerek
çocuklarının okuryazarlık becerilerinin gelişimini desteklerler. Bu derleme, ev
okuryazarlık ortamının alan yazında belirtilen tanımlarını, boyutlarını ve
kendiliğinden ortaya çıkan okuryazarlık becerilerinin gelişimini hangi yollarla
desteklediğini ortaya koyan bilimsel araştırmaları içermektedir.
Ev okuryazarlık ortamı kendiliğinden ortaya çıkan okuryazarlık erken okuryazarlık okulöncesi
Subjects | Health Care Administration |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2017 |
Submission Date | October 11, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |