AMAÇ: Gesell Gelişim Figürleri bir performans değerlendirme testi olarak çocukların ince motor, görsel algı, görsel motor koordinasyonu gibi becerilerini değerlendirdiği düşünülen, bu bağlamda genel gelişim süreçlerinin incelenmesi ve sonrasında çocuğun gelişimine dair bir gecikme olup olmadığının belirlenmesine olanak sağlayan önemli bir araçtır. Bu araştırmada Gesell Gelişimsel Figürleri’nin 5 ve 6 yaş anasınıfına devam eden çocuklar için güvenirlik ön çalışması yapılması amaçlanmıştır.
GEREÇ VE YÖNTEM: Bu amaçla Ankara’da bulunan iki özel anaokulundan seçkisiz olarak belirlenen 72 çocuğa ortalama 10 gün ara ile Gesell Gelişim Figürleri Testi uygulanmıştır. Yapılan tüm istatistikler güvenirlik çalışmasına yönelik olup, testten elde edilen puanlar arasında test-tekrar test güvenirliği çalışması yapılmıştır. Aynı zamanda betimsel istatistik çalışmaları ile örnekler grubunun hata puan ortalamaları ve cinsiyetler arasındaki farklar değerlendirilmiştir.
BULGULAR: Testten elde edilen sonuçlar test-tekrar test güvenirliği açısından değerlendirildiğinde puanlar arasındaki ilişki anlamlı bulunmuştur. Testin iç tutarlılık katsayısı .44 olarak hesaplanmış olup, test-tekrar test güvenirlik katsayılarının .46 ile .80 arasında değiştiği görülmüştür. %27’lik alt-üst grupların ortamaları arasındaki tüm farkların anlamlı olduğu bulunmuştur. Araştırmada görsel algı ve motor koordinasyon becerileri açısından cinsiyetler arasında fark olmadığı tespit edilmiştir
SONUÇ: Bu sonuç, Gesell Gelişim Figürleri Testi’nin ölçümler arasında tutarlı sonuçlar verdiğini göstermekte olup, güvenilir bulunmuştur.
Anahtar Sözcükler: Görsel Algı, Görsel Motor Koordinasyon, Gesell Gelişim Figürleri
AMAÇ: Gesell Gelişim Figürleri bir performans değerlendirme testi olarak çocukların ince motor, görsel algı, görsel motor koordinasyonu gibi becerilerini değerlendirdiği düşünülen, bu bağlamda genel gelişim süreçlerinin incelenmesi ve sonrasında çocuğun gelişimine dair bir gecikme olup olmadığının belirlenmesine olanak sağlayan önemli bir araçtır. Bu araştırmada Gesell Gelişimsel Figürleri’nin 5 ve 6 yaş anasınıfına devam eden çocuklar için güvenirlik ön çalışması yapılması amaçlanmıştır. GEREÇ VE YÖNTEM: Bu amaçla Ankara’da bulunan iki özel anaokulundan seçkisiz olarak belirlenen 72 çocuğa ortalama 10 gün ara ile Gesell Gelişim Figürleri Testi uygulanmıştır. Yapılan tüm istatistikler güvenirlik çalışmasına yönelik olup, testten elde edilen puanlar arasında test-tekrar test güvenirliği çalışması yapılmıştır. Aynı zamanda betimsel istatistik çalışmaları ile örnekler grubunun hata puan ortalamaları ve cinsiyetler arasındaki farklar değerlendirilmiştir. BULGULAR: Testten elde edilen sonuçlar test-tekrar test güvenirliği açısından değerlendirildiğinde puanlar arasındaki ilişki anlamlı bulunmuştur. Testin iç tutarlılık katsayısı .44 olarak hesaplanmış olup, test-tekrar test güvenirlik katsayılarının .46 ile .80 arasında değiştiği görülmüştür. %27’lik alt-üst grupların ortamaları arasındaki tüm farkların anlamlı olduğu bulunmuştur. Araştırmada görsel algı ve motor koordinasyon becerileri açısından cinsiyetler arasında fark olmadığı tespit edilmiştir SONUÇ: Bu sonuç, Gesell Gelişim Figürleri Testi’nin ölçümler arasında tutarlı sonuçlar verdiğini göstermekte olup, güvenilir bulunmuştur
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Oral Presentation |
Authors | |
Publication Date | June 24, 2015 |
Submission Date | June 23, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 3rd National Congress of Child Development and Education (International Participations) (Congress Book) |